Pytanie:
Jeśli jesteś czarny, jak odpowiesz „Och, jesteś profesorem? Więc uczysz African Studies?”
aparente001
2016-09-18 02:05:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W komentarzu do Jak odpowiadasz „Och, jesteś profesorem? Czego uczysz?”, @JohnSmith napisał

Jestem czarny, więc ogólnie brzmi: „Och, jesteś profesorem? Więc uczysz African Studies?” Generalnie uciekam.

Reakcja Johna jest zrozumiała. Ale chciałbym zbadać kilka alternatyw. Zwróć uwagę, że doświadczenie Johna nie dotyczy wyłącznie czarnych profesorów. Na przykład w innym komentarzu w tym wątku wskazano, że niektórzy głupi ludzie zakładają, że profesor płci żeńskiej wykłada.

Jak odpowiadasz „Och, jesteś profesorem? Studia? ”

Dużo szukam w odpowiedzi. Powinien:

  • być krótkie
  • otworzyć oczy bezmyślnej osobie
  • pozwolić na pełne wdzięku wyjście obu stron

Oto przykład odpowiedzi, której szukam:

Pytanie zadane przez białą osobę transrasowej czarnej adopcyjnej: „W jakim kraju się urodziłeś?”

Odpowiedź: „Long Island.”

Edytuj: Załóżmy, że nie było ukrytego planu. To tylko połączenie braku świadomości różnorodności ogrodu i stereotypowego myślenia.

Typowe scenariusze: piknik w sąsiedztwie ... spotkanie rodziców w szkole twojego dziecka ... stanie w kolejce w sklepie spożywczym ....

Edytuj 9/18: To pytanie ściśle odzwierciedla drugie pytanie, w którym pytający nie jest naukowcem, a pracownik akademicki czuje się społecznie odizolowany i niewygodny oraz nie wie, jak by odpowiedzieć.

Różnica polega na tym, że istnieje dodatkowa warstwa dyskomfortu związana z byciem oczywistym członkiem niedostatecznie reprezentowanej grupy. Pomyśl o diagramie Venna. Grupa osób zainteresowanych pytaniem „Więc uczysz studiów afrykańskich” to podzbiór osób zainteresowanych oryginalnym pytaniem „Czego uczysz?” pytanie.

Chciałbym poprosić entuzjastów tej strony, którzy nie są osobiście zainteresowani tym pytaniem, aby pozwolili tym z nas, którzy to robią, zbadać ten bardzo realny problem - nawet jeśli sam nigdy go nie doświadczyłeś i nie spodziewasz się go doświadczyć. / p>

Ale kto wie, możesz napotkać podobny problem pewnego dnia podczas podróży na zagraniczną konferencję lub w nieznanym zakątku własnego kraju.

Pozwolenie na zgłębienie tego pytania może potencjalnie może być użyteczny dla białych, mężczyzn, hetero, krótko mówiąc, hegemonicznych naukowców w inny sposób. Jeśli Twój dział jest jednym z wielu, które dążą do dywersyfikacji, to pytanie jest przykładem rzeczy, które mają znaczenie dla różnych kandydatów, których próbujesz rekrutować.

Edytuj 9/22 : Przeczytanie odpowiedzi i komentarzy doprowadziło mnie do pomysłu. (Jeśli pytanie zostanie ponownie otwarte ponownie (!) Mogę opublikować je jako rzeczywistą odpowiedź.)

Cóż, nie, ale jeśli próbujesz wybierz kurs African Studies na następny semestr, możesz podzielić się ze mną kilkoma pomysłami.

(Mam wrażenie, że taką odpowiedź otrzymywałbym w wielu kłopoty z moimi dziećmi. Powiedzieliby, że to zbyt denerwujące…)

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/45597/discussion-on-question-by-aparente001-if-youre-black-how-do-you-answer-oh- ty).
Zobacz to [meta pytanie] (http://meta.academia.stackexchange.com/questions/3463/can-we-please-kill-this-question-while-its-time) dotyczące przydatności tego pytania
Właśnie doszedłem do tego pytania. Generalnie „eksploruj” nie jest dobrym słowem opisującym cel pytania na tej stronie. Tak naprawdę nie jest to miejsce do dyskusji.
Nie rozumiem sensu twojej proponowanej odpowiedzi.
Osiem odpowiedzi:
GEdgar
2016-09-18 02:47:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Co jest złego w rozsądnej odpowiedzi: „Nie, uczę chemii”

Rozsądna odpowiedź jest dobra, jeśli pytanie nie ma jakiegoś ukrytego planu. Jeśli tak, możesz chcieć odpowiedzi z - nawet tak nieznaczną - ostrzejszą krawędzią, ale wystarczającą trasą odwrotu, aby pytający mógł zachować twarz, z mini-uderzeniem w nadgarstek.
Jeśli pytanie ma ukryty plan, ma to bardzo ostrą krawędź. Jeśli nie, jest to nieszkodliwe.
Moim zdaniem uderzyłoby to najsilniej i najlepiej w połączeniu z silnym wyrazem dezaprobaty w oczach na wypadek, gdybyś wyczuł ukryty plan. Oczywiście nie, jeśli pytanie jest zadane w sarkastyczny sposób przez kogoś, kogo dobrze znasz, ale to oczywiście nie jest sytuacja opisywana przez oryginalny tweet.
@PatriciaShanahan Muszę powiedzieć, że nie widzę żadnej krawędzi w odpowiedzi, nawet ukrytej - może możesz mnie oświecić? Może działać w połączeniu z dezaprobatą, ale to zakłada, że ​​dobrze odgadłeś zamiary mówców. W każdym razie niekonwencjonalny PO może zadowolić się pozostaniem na tym poziomie. Jest to całkowicie poprawne rozwiązanie, chociaż może nie nosić dodatkowego uderzenia w nadgarstek, którego może szukać OP.
@CaptainEmacs Traktuje założenie, że profesor o czarnej skórze musi uczyć studiów afrykańskich, jako zbyt oczywiste, by zasługiwać na uwagę profesora. Uderza pytającego w twarz faktem, że profesor może i rzeczywiście uczy innego przedmiotu.
@PatriciaShanahan Gdyby pytający był tak inteligentny, aby uzyskać tę wskazówkę, nie zadałby pytania w pierwszej kolejności (lub postawiłby wyraźniejszą przewagę w pytaniu, gdyby było zamierzone). Lub, jeśli rzeczywiście pytający chciał igrać z OP, teraz ma zbyt wdzięczne wyjście. Dlatego interpretuję tę odpowiedź jako wyraźnie neutralną, niekonfrontacyjną i na pewno nie twardą. Co jest oczywiście w porządku, jeśli tego sobie życzy OP.
Chyba można powiedzieć „nie, nie uczę studiów afrykańskich, pracuję nad kamieniem filozoficznym, który może zamienić każdą biel w czerń”
Zgadzam się z tą odpowiedzią, nie wkładaj wysiłku w coś, co nie jest istotne.
@PatriciaShanahan Stwierdzenie „Nie, uczę chemii”, wypowiedziane neutralnym tonem głosu, nie uderza nikogo w twarz.
Dobrą rzeczą w tej odpowiedzi jest to, że może ona prowadzić do innych udzielonych odpowiedzi - zamiast zakładać, że znasz kontekst komentarza tej osoby. Ponadto jest to zgodne z odpowiedzią udzieloną przez rodzica.
Wygląda na to, że wiele osób koncentruje się wyłącznie na odpowiedziach ustnych. To * połączone z pogardą * byłoby dość ostre. W rzeczywistości, przy dowolnej odpowiedzi na to pytanie, wyraz twarzy byłby, jeśli nie *, * głównym wyznacznikiem tego, jak otrzymywana jest odpowiedź.
Pete L. Clark
2016-09-18 03:09:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Proponuję:

Nie, uczę X. Ale zastanawiam się, co sprawia, że ​​myślisz, że będę uczyć studiów afrykańskich?

Ta odpowiedź pytanie i zwraca się do pytającego. Zwróć uwagę, że przynajmniej logicznie rzecz biorąc, jest zbyt wcześnie, aby wyciągać pochopne wnioski, ponieważ istnieją niewinne odpowiedzi na to pytanie, np .:

Och, Karen opowiedziała mi o swojej przyjaciółce, która uczy Studia afrykańskie. Nazywa się też Eric. Myślę, że to nie ty!

Myślę też, że jest duża szansa, że ​​gdy pytanie zostanie ponownie odzwierciedlone, pytający po prostu zda sobie sprawę, że to głupie pytanie i przeprosi. Jeśli rzeczywiście powiedzą

Ponieważ jesteś Afroamerykaninem.

to myślę, że warto byłoby krótkie ogłoszenie dotyczące służby publicznej:

Właściwie większość wykładowców afroamerykańskich nie prowadzi studiów afrykańskich. Naprawdę nie możesz stwierdzić, czego ktoś uczy, patrząc na niego, i może lepiej nie próbować.

Idea leżąca u podstaw tego wszystkiego polega na tym, że właśnie zapytano Cię, co jest prawdopodobnie dość głupie pytanie. Jeśli okaże się, że dana osoba naprawdę wierzy, że Afroamerykanie są stworzeni tylko do nauczania African Studies, to jest to straszne i prawdopodobnie nierozwiązywalne, ale z pewnością nie jest to standardowy rasistowski stereotyp. Jest duża szansa, że ​​pytanie jest przynajmniej w pewnym stopniu motywowane ignorancją - to nie jest ktoś, kto rozmawiał z wieloma afrykańskimi profesorami i prawdopodobnie niewielu profesorów - i to jest w twojej mocy, aby spróbować naprawić. Myślę też, że jest coś do powiedzenia na temat „nie opadania na poziom osoby”: najlepiej byłoby, gdyby pytania i odpowiedzi były udzielane w grzecznym, neutralnym tonie, bez gniewu lub sarkastii.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/45857/discussion-on-answer-by-pete-l-clark-if-youre-black-how-do-you- odpowiedź-o-ciebie). (Pamiętaj, że komentarze można przenieść do czatu tylko raz, więc przyszłe komentarze prawdopodobnie zostaną usunięte. Zobacz także [Kiedy powinienem komentować?] (Http://academia.stackexchange.com/help/privileges/comment)
Corvus
2016-09-18 02:56:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

A co z zeugmą?

„Uczę chemii, a ludzie nie mają stereotypów”. ​​

Zbyt wygadany? Nie jestem pewien, nigdy nie byłem w takiej sytuacji. Być może zapewnia wystarczającą ilość humoru, aby pozwolić na lekkie zachowanie twarzy, ale wystarczająco dużo, aby było jasne, że ma to być również nagana.

Tak, podoba mi się ta odpowiedź. Możesz zwiększyć wrażenie, mówiąc coś w rodzaju: „Moje badania dotyczą hipereekstrynnych wzbudzeń w beta-gamma-pseudochiralnych związkach dekstroorganicznych i pytania, czy zawsze rozkładają się one na stereotypowe formy, czy raczej na wolne rodniki. [Ostatnia część to oczywiście tylko żart ] - Uważam, że wysoce techniczne, specjalistyczne, konkretne stwierdzenia, które prawdopodobnie nie są wiedzą ogólną, są doskonałą ripostą na potencjalnie protekcjonalne komentarze / postawy, jednocześnie nie wykluczając potencjalnego rzeczywistego zainteresowania twoją pracą, jeśli takie istnieje.
Rozumiem, ale myślę, że jest to kwestia, której naprawdę nie trzeba mówić w zwykłym kontekście uprzejmej pogawędki.
Myślę, że działałoby to lepiej z łatwiejszym do zrozumienia formatem zdań. Już prosimy ich o porzucenie stereotypowego myślenia, nie obciążajmy jednocześnie ich mózgu wymagającą strukturą zdań.
@aparente001 Właściwie skłonić ludzi do przemyślenia tego, co zostało powiedziane, jest dobrym sposobem na ich złą nogę (lub, w tym przypadku, „w prawo”).
@CaptainEmacs - przepraszam, te słowa są dla mnie nowe. * Wrongfoot? Prawa noga?*
@aparente001 Zepsuć kogoś oznacza złapać go z równowagi, innymi słowy, zaskoczyć go, aw obecnym kontekście sprawić, że ponownie pomyśli o tym, co zostało powiedziane. „Rightfoot” było słowem wymyślonym przeze mnie w analogii do „złej stopy”, ponieważ celem odpowiedzi jest skłonienie ich do pójścia właściwą drogą, zamiast poddawać się stereotypom - to była gra słów.
@CaptainEmacs - Czy * evilfoot * to brytyjskość?
@aparente001 Tak mówi mój słownik. Nie wiem, słyszałem to wiele razy i nie wiedziałem, że to lokalny.
RedSonja
2016-09-19 13:20:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem inżynierem, kobietą i cudzoziemką, więc słyszałem wiele bezużytecznych komentarzy:

  • Czyją jesteś sekretarką?
    Ja: Jestem inżynierem, czyją jesteś sekretarką?

  • Czego się uczysz?
    Ja: Inżynieria.
    Masz na myśli angielski?
    Ja: Eng-in-eer-ing.

  • Ale dziewczyny tego nie robią!
    Ja: Patrz na mnie. To ja studiuję inżynierię.

  • Ty musisz być tłumaczem.
    Ja: Nie, jestem inżynierem. Chociaż rzeczywiście znam 4 języki.

Staram się nie denerwować i po prostu trzymać się faktów. Jeśli zaczną się o to spierać, to już inna historia. Po 40 latach tej pracy nie ma zniewagi, o której nie słyszałem i mam odpowiedź na wszystkie z nich.

To nie daje odpowiedzi na pytanie i jest to dokładnie taki rodzaj treści, że obawiam się, że to pytanie będzie jeszcze bardziej motywować mój głos do jego zamknięcia.
Cóż, nie zgadzam się. Ludzie robią mi takie same głupie uwagi, a ja potrafię sobie z tym poradzić bez bycia niegrzecznym i złości. Myślę, że właśnie tego szuka PO.
OK, @RedSonja, Twoja odpowiedź była zabawna i inspirująca. Czy mógłbyś teraz użyć swojej wyobraźni i bystrego dowcipu, aby zaproponować twórczą ripostę na konkretną sytuację, w której niewygodny profesor jest czarny, a głupiec zakłada, że ​​uczy afrykańskich studiów? (Nie zwracajcie uwagi nawet na historię Afroamerykanów czy Afrykanistykę itp.).
@aparente001 zależy w dużej mierze od sytuacji. OP może powiedzieć „nie, uczę chemii. A czy uczysz europeistykę?” Ale towarzyszył mu szeroki uśmiech. Zmień przymiotnik stosownie do potrzeb.
Nie działa, bo głupia osoba nie jest daleko w akademii. Masz więcej kreatywności w tych sprawach niż ja. Mam nadzieję, że masz więcej pomysłów.
@RedSonja - Przepraszam, że nie zauważyłem twojego komentarza wcześniej. Przepraszam, jeśli coś, co napisałem, okazało się nieprzyjazne, nie było to moim zamiarem. Żarty w Twojej odpowiedzi były dla mnie zabawne i inspirujące, i mam nadzieję, że wykorzystasz swoją kreatywność i wyobraźnię, aby zaproponować jedną (lub kilka) w tym przypadku. Kiedy wspomniałem o głupiej osobie, miałem na myśli osobę, która zapytała: „Uczysz African Studies?” Jeśli było coś, co powiedziałem, co wydawało się nieprzyjazne lub sarkastyczne, daj mi znać, co to było.
+1 Jest to lepsze niż większość innych wymienionych odpowiedzi, ponieważ a) opiera się na prawdziwym doświadczeniu czegoś podobnego do rzeczywistego scenariusza oraz b) dlatego rozumie, że profesor chce skłonić osobę do ponownego przemyślenia swoich założeń, ale * nienie * chcę wdawać się w długą, żmudną, niezręczną dyskusję * za każdym razem * tak się dzieje (problem z odpowiedziami typu „Dlaczego założyłeś, że ...”)
@aparente001 Myślę, że działa to nawet lepiej, jeśli pytający oczywiście nie jest zbytnio zainteresowany akademikami - * ponieważ * nie ma również powodu, by zakładać, że profesor chemii interesował się afrykańskimi studiami.Mówiąc: „A czy uczysz europeistyki?”z pogodnym uśmiechem do, na przykład taksówkarza, przedstawiłby sprawę * bardzo * wyraźnie!
user1717828
2016-09-18 06:28:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Aby lepiej spełnić kryteria punktowane OP, rozwinąłbym prostą odpowiedź:

Nie, uczę chemii zarówno studentów afroamerykańskich, jak i wszystkich innych.

Daje pytającemu szansę na pełne wdzięku wyjście przez przyznanie się do błędu, zamiast konieczności cofania się w odpowiedzi na krótszą wersję.

Kolejka górska losu tego pytania trwa. Przy czterech bliskich głosowaniach (w drugiej turze głosowania zamkniętego) myślę, że to magiczny moment na przyjęcie odpowiedzi. To ten, który jak dotąd najlepiej mi pasuje. Dziękuję za twój wkład. Myślę, że to dobry punkt wyjścia, ale gdybyśmy mieli więcej czasu, zainteresowani tą kwestią mogliby wprowadzić pewne poprawki. Na przykład, jeden pomysł, który przychodzi mi do głowy, brzmi: „Nie, uczę chemii. Moi uczniowie pochodzą ze wszystkich środowisk i ze wszystkich ras. A ty? Czym się zajmujesz?”.
Dlaczego miałbyś chcieć „pozwolić na pełne wdzięku wyjście”? Albo pytanie miało dobre intencje (jeśli jest ignorantem) i nic się nie stało, albo nie, i tak nie jest, z kim warto porozmawiać.
@NajibIdrissi,, aby zastosować się do wyrażonych w punktach postanowień pytania OP.
Pytanie zostało ponownie otwarte i dlatego cofam akceptację tej odpowiedzi, aby umożliwić zaproponowanie większej liczby odpowiedzi. (Jednak efektem końcowym może być ponowna akceptacja). Ciekawie będzie zobaczyć, czy zostaną zaproponowane jakieś nowe pomysły lub warianty. * Mam nadzieję, że nowe odpowiedzi będą oparte na uważnym przeczytaniu pytania i poprzedniego, na którym się ono opiera. *
HDTV4free.info
2016-09-18 05:08:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

A co z:

„Nie, uczę chemii. Oczywiście chemii afrykańskiej.”

lub po prostu:

„Afrykańska chemia właściwie. ”

Podoba mi się to ... są typowe dla tego, co powiedziałbym w takiej sytuacji (z drugiej strony, nie zawsze dobrze sobie radzę w kontaktach z ludzie ;-)

Ostrożnie - choć zabawne, jak to może zadziałać z właściwą osobą, może pozwolić w niefortunnej kombinacji okoliczności, w końcu umieścić tę osobę w nieformalnej kategorii „szamana” - generalnie odradzam samoocenianie żartów, które mogą w końcu stają się ich epitetem, chyba że osoba będąca odbiorcą ma bardzo grubą skórę i bardzo zdrowe poczucie humoru - ale wtedy nie zadaliby tego pytania tutaj. Choć odpowiedź jest urocza, sugeruję ostrożność i dokładne zrozumienie sytuacji.
Słuszna uwaga, kapitanie!
Gdyby ktoś mi to powiedział (nie chemik) byłbym bardzo zaintrygowany i musiałbym wiedzieć więcej, bo nigdy o tym nie słyszałem i brzmi ciekawie.
„Afrykańska chemia” zasługuje na miano czegoś. Może zespół?
Hal
2016-09-19 20:40:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wystarczy odpowiedzieć „Nie, jestem profesorem chemii”.

Jeśli chcesz wzmocnić lekcję, pozwól ciszy zawiesić się po Twojej odpowiedzi.

Nie musisz robić nic więcej. W rzeczywistości, cokolwiek bardziej wyraźnego, sprawiłoby, że dana osoba byłaby bardziej defensywna, a tym samym mniej skłonna do zrewidowania swoich przekonań na temat czarnych profesorów.

MMacD
2016-09-19 17:55:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

„Nie, White Studies”.

Natychmiastowe psychiczne zaburzenie, które może wywołać dialog.

To bardziej komentarz niż prawdziwa odpowiedź.
Nie, to prawdziwa odpowiedź. Zawiera (a) co powiedzieć i (b) dlaczego należy powiedzieć: nie ma programu o nazwie „White Studies” (o którym kiedykolwiek słyszałem), ponieważ * wszystko * jest implicite „White Studies”.
To intrygujący pomysł i chciałbym to zobaczyć w formie pytania.
@aparente001 Chyba nie nadążam. Gdybyś mógł trochę rozszerzyć, spróbuję odpowiedzieć inteligentnie.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...