Pytanie:
Kiedy ktoś cytuje jeden z Twoich artykułów, czy dobrym pomysłem jest wysłanie e-maila do autorów w celu wyrażenia wdzięczności?
sintetico
2020-06-06 13:07:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy w przypadku początkujących naukowców zajmujących się fizyką lub naukami ścisłymi dobrym pomysłem jest wysłanie e-maila z podziękowaniem do innych autorów, którzy zacytowali jeden z artykułów naukowca? Czy zostanie to pozytywnie odebrane, a nawet zapoczątkuje ewentualną współpracę, czy też będzie tandetna?

Zauważ, że w fizyce, gdzie ludzie publikują online wersje artykułów przed publikacjami (na arXiv), jest to bardzo często (czasami irytujące) otrzymywanie lub wysyłanie listu z prośbą o cytowanie do własnej pracy, gdy znajdzie się podobną / pokrewną, ale jeszcze niepublikowaną pracę.

To pytanie oczywiście dotyczy tylko początkujących badaczy, którzy otrzymują kilka cytowań tygodniowo.

co próbujesz osiągnąć przez ten e-mail?
@aaaaasaysreinstateMonica Może nawiązać współpracę lub po prostu naukową wymianę pomysłów.
to są świetne cele!po prostu napiszę to w e-mailu.Może po prostu „zauważyłem, że zacytowałeś naszą pracę, mamy potencjalny projekt współpracy / chcę wiedzieć, co myślisz o X”
@sintetico Naprawdę nie rozumiem Twoich kryteriów przyjęcia drugiej odpowiedzi.Zadałeś bardzo konkretne pytanie, a druga odpowiedź jest poza tematem.
Zawsze dobrze jest napisać e-maila o * ich * pracy, nawet jeśli gratuluję im interesującego wyniku.Jest jeszcze lepiej, jeśli masz wnikliwy komentarz, pytanie lub poprawkę, ale nie sądzę, aby niewłaściwe było pisanie krótkiej notatki, która mówi tylko: „Hej! Widziałem twój artykuł i wygląda bardzo interesująco, dobra robota!”.Następnie możesz zakończyć, zauważając, że cieszysz się, że twój artykuł przyczynił się do nowego rozwoju, który osiągnęli (co prawdopodobnie ma miejsce, ponieważ cytowali cię).
Sześć odpowiedzi:
Herman Toothrot
2020-06-06 13:32:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prosta odpowiedź: NIE to nie jest dobry pomysł

Cytowanie kogoś nie jest (i powinno) być ani przysługą, ani gestem uprzejmości. Więc nie ma sensu wysyłać e-maila z podziękowaniem. Dziękowanie komuś za cytat wydaje się być sposobem na błaganie o coś. Jeśli chcesz współpracować, wyślij wiadomość e-mail wyjaśniającą, dlaczego chcesz współpracować, lub wspomnij, że przeczytałeś ich artykuł podczas spotkania z autorem / autorami. Bądź dumny, że ktoś starszy lub ekspert zacytował twoją pracę i idź dalej.

„ani przysługa, ani gest uprzejmości” To generalnie nie jest prawdą.
@AnonymousPhysicist, może to nie być w 100% prawda, ale z pewnością * ogólnie * prawda.Nigdy nie widziałem cytatu, który wydawałby mi się grzeczny lub jakikolwiek gest.
@Anonymous Fizyk, to jednak prawda.
Myślę, że to było naprawdę dziwne, gdyby ktoś przesłał mi podziękowanie za zacytowanie ich artykułu.Bardzo dziwne.
Otrzymałem taki e-mail.Moją pierwszą reakcją było zastanowienie się, dlaczego ta osoba mi dziękuje;jeśli oprę się na twoich badaniach, * muszę * je zacytować.Moją drugą reakcją było zastanowienie się, czy być może inne osoby korzystały z badań tej osoby, ale ich nie cytowały.W takiej sytuacji moje cytowanie nie wydawałoby się takie automatyczne i mogłoby wydawać się warte wysłania e-maila z podziękowaniem.
Myślę, że pomocne może być wyjaśnienie, jaki rodzaj komunikacji byłby bardziej odpowiedni.Zakładam, że pierwotny pytający nie tyle stara się dokładnie podziękować, ile trochę nawiązuje kontakty.Z pewnością istnieje mniej dziwny sposób, aby to zrobić.
@GlennWillen Na pewno byłaby to przydatna informacja, chociaż uważam również, że bezpośredniość tej odpowiedzi (i brak innych informacji, które mogłyby odwrócić uwagę od głównego przekazu) jest dużą zaletą.
@GlennWillen pytanie jest bardzo konkretne, jeśli PO ma inne cele, musiałby zadać inne pytanie, dlatego nie chciałem wspominać o innych technikach komunikacji.
anon
2020-06-07 05:39:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, ponieważ cytowanie jest ogólnie kwestią przejrzystości dla stypendiów ...

Nie, nikt nie „dziękuje” nikomu za cytowanie swojej pracy. Autor akademicki jest zobowiązany do cytowania artykułu, gdy polega na lub odwołuje się do jego idei, treści lub argumentów. Autor akademicki nie cytuje artykułu tylko dlatego, że chce promować jego autora. „Podziękowanie” takiemu autorowi byłoby obrazą, gdyż podważa zasadę oddzielenia dzieła od osoby.

Decyzje o cytowaniu powinny być niezależne od osobistych odczuć. Autorzy często przytaczają prace, z którymi się nie zgadzają, czasem głęboko. Czasami autor będzie zmuszony cytować materiały, które uznają za odrażające, zwłaszcza z takich dyscyplin, jak historia czy socjologia (np .: uczony piszący o nazistowskich Niemczech i / lub historii rasizmu może być zmuszony do cytowania Mein Kampf - czy myślisz, że ten uczony chciałby, aby „podziękowali” go neonaziści lub eugenicy? Wręcz przeciwnie, gdyby taki uczony był „wdzięczny” przez takie grupy, prawdopodobnie byłby martwił się, że w jakiś sposób popierał ideologię rasistowską).

... ale nadal możesz skontaktować się z autorem, jeśli masz coś do powiedzenia

Niemniej jednak można nadal kontaktować z autorami, którzy cytują swoją pracę. Celem takiego kontaktu powinno być jednak omówienie pomysłów, a nie sugerowanie jakiegokolwiek poczucia osobistego długu / zobowiązania (cytaty są zobowiązaniem dla całej społeczności akademickiej, a nie dla cytowane). Odpowiednie przykłady obejmują (ale nie są do nich ograniczone):

  • wyjaśnianie wszelkich nieporozumień;
  • odpowiadanie na krytykę lub kontrargumenty;
  • proszenie o dalsze szczegóły metodologia / badania / dane drugiej strony;
  • wyrażanie zainteresowania lub chęci współpracy; oraz
  • wszelkie inne rozsądne wnioski / propozycje wspierające stypendium.
„Podziękowanie” takiemu autorowi byłoby obrazą ”Nieprawda.
„zasada oddzielenia pracy od osoby”.Ta „zasada” nie ma sensu.
„Decyzje o tym, czy coś cytować, powinny być niezależne od osobistych odczuć”.Prawda, ale nie ma znaczenia dla pytania.
Uważam, że oddzielenie osoby od pracy jest zasadą i ma to duży sens @AnonymousPhysicist.W każdym razie +1 za „wyrażanie zainteresowania lub chęci współpracy”
Anonymous Guest
2020-06-07 02:43:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, prawdopodobnie nie jest to dobry pomysł, ponieważ wykorzystali Twój artykuł zacytowany tak, jak powinni, więc po prostu zostaw to. Jeśli chcesz nawiązać współpracę, skontaktuj się z nimi, ale nie po podziękowanie.

Aaron
2020-06-07 10:57:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie zrobiłbym tego, gdyby cytat był uboczny w stosunku do głównych wyników pracy. Nie jest złym pomysłem wysłanie im e-maila, jeśli zauważysz, że Twoja praca odegrała kluczową rolę w ich badaniu. W takim przypadku nie dziękowałbyś im za cytat jako taki, ale raczej nawiązałbyś relację z kimś, kto skorzystał z twoich pomysłów i być może rozszerzył je dalej w kierunku, który również będzie przydatny dla ciebie.

Crowley
2020-06-09 01:30:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli chcesz podziękować autorom, którzy Cię cytowali, widzę jedną odpowiednią okoliczność, aby to zrobić.

Możesz podziękować im za dalsze zaangażowanie w ten temat lub poruszenie nowych punktów widok, o którym nie myślałeś. Ale nawet to byłoby trochę dziwne dla odbiorcy.

Jeśli chcesz „po prostu nawiązać współpracę lub wymianę pomysłów”, po prostu o to poproś. Bezpośrednio. Żadnej paplaniny ze słodkimi słowami. Jest też szansa, że ​​spotkasz ich na konferencji, tam możesz się z nimi skontaktować.

Anonymous Physicist
2020-06-06 14:23:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Taka wiadomość nie przyniosłaby żadnego skutku. Wysłanie jednego byłoby neutralnym działaniem.

Generalnie uważam otrzymywanie e-maili za coś negatywnego.O ile treść wiadomości e-mail nie jest dla mnie dość cenna, nadal uważam ją za negatywną - nie sądzę, aby wiadomość e-mail była domyślnie neutralna.
Zinterpretowałbym taki e-mail jako dziwny, co jest po złej stronie neutralnej.
@AnonymousPhysicist Nie mam nic przeciwko tej * osobie *, więc nie rozumiem, jakie to drobne, ale tak, odbieranie e-maili uważam za negatywne działanie.
@AnonymousPhysicist Proszę nie obrażać innych użytkowników.
@user76284 Niestety nie przychodzi mi do głowy łagodniejszy opis wielu uwag na tej stronie niż „drobiazg”, który nie jest błędnym opisem.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...