Pytanie:
Czy powinienem na razie unikać przyjmowania studentek?
Nemo
2020-05-28 04:20:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem kobietą i rozpoczynam karierę PI (główny badacz) w dyscyplinie, która przyciąga kobiety i osoby z wysokim poziomem lęku (jest to udokumentowane). Podczas moich pierwszych lat pracy jako promotor dyplomowy wybrałem zrównoważoną grupę mężczyzn i kobiet z różnych środowisk w oparciu o ich potencjał naukowy i zainteresowania badawcze.

Jestem przekonany, że dyrektor generalny odgrywa rolę w zmniejszaniu stresu i presji szkoły wyższej. Każdy student jest w pełni wspierany finansowo i ma finansowany projekt badawczy, który zadeklarował i który jest zainteresowany i który wyraził zgodę, i jest zachęcany do rozwijania własnej linii badań zgodnie ze swoimi zainteresowaniami dla kolejnych projektów. Niektórzy mają współautora i wszyscy mają komisję PI, która wspiera plan szkolenia i pomaga w podejmowaniu ważnych decyzji. Zachęcam studentów do rozwijania umiejętności związanych z obciążeniem pracą i zarządzaniem projektami i jestem zawsze dostępny, jeśli potrzebują pomocy lub do dyskusji, ale nie wywieram na nich presji. Wyjaśniam, że stawiam na zdrowie psychiczne i zachęcam ich do pracy tylko 35 godzin tygodniowo, wyjeżdżania na wakacje, kiedy chcą, do ćwiczeń / spotkań towarzyskich i korzystania z usług uniwersyteckich (których mamy wiele).

Mężczyźni w moim laboratorium mają się bardzo dobrze. Czasami potrzebują wsparcia, wsparcia emocjonalnego lub dostosowania w zadaniach / podejściu, a następnie są w stanie kontynuować badania i są na dobrej drodze, aby stać się niezależnymi, zdolnymi i życzliwymi badaczami.

Okazało się, że prawie wszystkie kobiety mają problemy ze zdrowiem psychicznym (lęk, depresja, aw jednym przypadku PTSD). Ci uczniowie stają się przytłoczeni, niestabilni emocjonalnie, ciągle zmieniają swoje pomysły na temat tego, nad czym chcą pracować (nawet jeśli ich finansowanie jest związane z projektami laboratoryjnymi), czasami stają się zazdrośni o postępy innych uczniów, aw niektórych przypadkach stają się całkowicie niefunkcjonalni na odstępach czasu. Staram się dostosować ich obciążenie pracą, na przykład zatrudniam studentów do pomocy przy gromadzeniu danych lub robię to samodzielnie, poświęcam godziny na doradztwo i uspokajanie ich, rozwiązywanie problemów z ich komitetem / współ-przełożonymi i tracę sen, gdy wiem, że czują się nieszczęśliwi . Nie widzę, co więcej mogę zrobić w rzeczywistości, jeśli chodzi o ich doświadczenia absolwentów, jednocześnie zapewniając im postępy i sukcesy na studiach, ani nie mają konkretnych, stabilnych pomysłów na to, jak mógłbym pomóc.

Jak dotąd jestem zaskoczony, że wydaje mi się, że jest to kwestia mocno związana z płcią. Czuję się źle przygotowany do zapewnienia potrzebnego poziomu wsparcia psychologicznego i emocjonalnego dla tego rodzaju ucznia z wysokim poziomem lęku - ale nie mogę też prowadzić laboratorium i zajmować się innymi obowiązkami, jeśli połowa moich uczniów zajmuje 90% mojego czasu i robią ograniczone postępy.

Jako kobieta i osoba, która bardzo interesuje się równością, różnorodnością i włączeniem, jestem przerażona tym pomysłem, ale rozważam akceptację tylko nadzorowania uczniów niebędących kobietami do czasu laboratorium jest już ugruntowana i presja na start jest mniejsza.

Jak mogę uniknąć tego okropnego rozwiązania i sprostać moim ideałom, jednocześnie samemu nie zwariować?


Wyjaśnienia: nie staram się udzielać poradnictwa (!), ale raczej kieruję uczniów do poradni zdrowia psychicznego w przypadku określonych problemów osobistych, do których mogą uzyskać bezpłatny dostęp. Niektórzy studenci decydują się na uświadomienie mi swoich zmagań, zwykle gdy są w niebezpieczeństwie. W takim przypadku staram się z nimi zmienić praktyczne aspekty ich sytuacji i, jeśli to konieczne, skonsultować się ze starszymi kolegami. Studenci w moim laboratorium już teraz mają mniejszy ciężar niż inni w podobnych sytuacjach, ponieważ są w pełni finansowani, bez konieczności pełnienia funkcji asystentów dydaktycznych - muszą tylko odrabiać lekkie zajęcia i robić postępy w swoich własnych projektach badawczych. Nie próbuję uzasadniać tej praktyki, ani twierdzić, że jest to problem uniwersalny (dlatego uważam, że nie warto bronić moich obserwacji konkretnymi statystykami, chociaż odwoływałem się do kilku artykułów), ale raczej znaleźć lepsze rozwiązania w mojej konkretnej sytuacji po próbie wprowadzenia różnych zmian i dostosowań. Nie przejmuję się skargami dotyczącymi dyskryminacji i kwestiami prawnymi - wybór jednej osoby zamiast drugiej za pomocą amorficznych kryteriów selekcji, które stosujemy i sugerowali respondenci, zawsze może być uzasadniony, dlatego seksizm i dyskryminacja są tak trudne do usunięcia z naszego systemu ( ale zachowam to anonimowo).

Komentarz na temat mojego własnego zdrowia psychicznego: Sam mam kilku doskonałych mentorów i jestem dobrze wspierany przez moich kolegów, ale muszę przyznać, że jestem na trudnym etapie kariery. Być może jest jakiś czynnik osobowości w tym, że trudno mi się nie denerwować, kiedy ludzie, za których jestem odpowiedzialny, są w niebezpieczeństwie i nie mogę nic dla nich zrobić, a oni nadal lekceważą wskazówki i dokonują wyborów, które pogarszają sytuację ich i innych. Moim zdaniem niektórzy nie mają żadnego interesu w rozpoczynaniu studiów magisterskich z nierozwiązanymi problemami, które mają. Trudno byłoby mi znaleźć czas i energię, aby wesprzeć drenaż, który towarzyszy ludziom z wcześniejszym lękiem i depresją, chociaż będę musiał od czasu do czasu przyjmować uczniów, aby dotrzymać projektów i zobowiązań finansowych. Więc może nie mam żadnego interesu w wybieraniu osób, dla których istnieje większe ryzyko wystąpienia tego problemu i których nie byłbym w stanie w tej chwili optymalnie wspierać.


Ostatnia uwaga:

Moje wartości to wspieranie EDI i promowanie kobiet i niedostatecznie reprezentowanych grup naukowych oraz traktowanie ludzi indywidualnie. Moje praktyczne względy są takie, że mam problemy na krytycznym wczesnym etapie kariery, wspierając nieoczekiwanie wysoki odsetek studentów z istniejącym wcześniej lękiem i depresją i nie chcę przyjmować ich więcej, dopóki nie będę pewien, z odpowiednim poziomem wsparcia i że nie będą sprawiać problemów sobie ani innym osobom. Powinienem zauważyć, że inne grupy mogą mieć wyższą przewagę innych rodzajów problematycznych kwestii; to tylko ten, który wykorzystuje większość mojego czasu i energii.

Myślę, że najlepszą kombinacją odpowiedzi jest:

  • rekrutuj spośród osób, z którymi miałem okazję pracować lub których ma zaufany kolega (nie tylko list referencyjny , które często nie są zbyt odkrywcze)
  • wyświetlaj możliwie jak najbardziej wybiórczo dowody odporności, radzenia sobie ze stresem i umiejętności radzenia sobie z przemyślanymi pytaniami podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • upewnij się, że uczniowie rozumieją, że będzie to trudne psychologicznie
  • bądź miły, ale rozsądnie wspierający, ale jasno i stanowczo określ moją rolę jako przełożonego i jakie są niepodlegające negocjacjom oczekiwania dotyczące profesjonalizmu
  • zaakceptuj, że nie potrafię naprawiać ludzi i odpowiadam za ich pomyślny rozwój zawodowy tylko wtedy, gdy tego chcą, i pozwalają mi na to
  • , ponieważ laboratorium wspólnie nabiera dojrzałości starszych uczniów a nasza kultura laboratoryjna będzie w stanie pomóc ustabilizować i wspierać nowe osoby.

Dziękujemy wszystkim za opinie i uprzejmość. Lubię myśleć, że szkolenie akademickie umożliwia ludziom badanie kontrowersyjnych punktów i rozważenie alternatywnych punktów widzenia. W większości wydaje się to prawdą tutaj.

Wow, to będzie brzydkie.Zamierzam zrobić niezwykły krok polegający na uprzednim oznaczeniu tego kontrowersyjnego i założeniu [czatu] (https://chat.stackexchange.com/rooms/108564/discussion-on-question-by-nemo-should-i-avoid-przyjmowanie-studentek-na-teraz).Przed dodaniem komentarzy lub odpowiedzi zapoznaj się z powyższym ogłoszeniem.
Przeniosłem kilka komentarzy do [czatu] (https://chat.stackexchange.com/rooms/108564/discussion-on-question-by-nemo-should-i-avoid-admitting-female-students-for-now) jeszcze raz.Jeśli chcesz omówić przesłankę pytania, zrób to tam.Komentarze używaj tylko wtedy, gdy spodziewasz się, że doprowadzą one do poprawy pytania.** Inne komentarze zostaną usunięte bez ostrzeżenia. ** Zobacz także [to FAQ] (https://academia.meta.stackexchange.com/q/4230/7734) przed opublikowaniem kolejnego komentarza.@Nemo: Zmień wyjaśnienie w swoim pytaniu.
Jaki jest rozmiar twojej próbki?„Zrównoważona grupa” 4 uczniów (minimum, które pasowałoby do użycia liczby mnogiej) byłaby statystycznie bardzo różna od grupy 20 osób. Mówisz, że jesteś na wczesnym etapie kariery, sugerując niskie liczby
Czy mógłbyś wyjaśnić, czym jest EDI?
Trzynaście odpowiedzi:
Anonymous Physicist
2020-05-28 05:06:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy na razie powinienem unikać przyjmowania studentek?

Nie. Zakładając, że informacje, które zamieściłeś, są poprawne, użycie filtra płci nie jest etyczne, jeśli został wdrożony z podanych przez Ciebie powodów, o których już wiesz.

Działania, które możesz podjąć:

  • Zaprojektuj filtr dla potencjalnych uczniów, który dotyczy Twojego rzeczywistego problemu (złego zachowania).
  • Przestań udzielać porad swoim uczniom. Nie jest etyczne ani skuteczne, aby próbować pełnić jednocześnie rolę doradczą i nadzorczą, nawet jeśli zostałeś przeszkolony w obu tych dziedzinach. Przełożeni mogą zapewnić uczniom pewne wsparcie, ale brzmi to tak, jakbyś posunął się za daleko.
  • Zdobądź dodatkowe informacje na temat zarządzania problematycznymi zachowaniami uczniów. Obejmuje to zapewnienie uczniom wsparcia z zewnątrz dla ich zdrowia psychicznego.
  • Chęć zerwania relacji nadzorczej, gdy nie działa. Oczywiście nie jest to pożądana opcja, ale musi być dostępna dla Ciebie.

Powody, dla których jestem sceptycznie nastawiony do tej przesłanki:

  • Wygląda na to, że Ty Wyciągnęliśmy wniosek na podstawie samych doktorantów w grupie „nowego profesora”, co jest nieracjonalnie małą próbą.
  • Mówisz, że nie możesz przyciągnąć najlepszych studentów, ale myślisz, że jesteś w stanie odrzucić większość puli kandydatów. Nie jest to logicznie spójne.
Dziękuję za uwagi.Aby wyjaśnić, absolutnie nie staram się udzielać porad psychologicznych i kierowałem studentów do placówek opieki psychiatrycznej, zwracając im również uwagę, w przypadku gdy moja rola we wspieraniu ich zdrowia psychicznego i ich postępów jako absolwentów mogą być sprzeczne.Mały rozmiar próbki, choć uderzająca separacja.Chcę wiedzieć, jak etycznie sprawdzać pod kątem takich rzeczy, które nie są widoczne w materiałach aplikacyjnych ani w wywiadzie, takich jak odporność / zdolność do radzenia sobie ze stanem psychicznym i emocjami pomimo wszelkich ukrytych cech osobowości lub problemów ze zdrowiem psychicznym.
„Bądź gotów zerwać związek” - to generalnie dobra rada, ale w sytuacji Nemo, w której prawie w całości kobiety mają problemy, wyglądałoby to równie źle (gorzej?), Jak filtr płciowy przy zatrudnianiu - wątpiękażdemu może ujść na sucho zakończenie w sposób mocno wypaczony ze względu na płeć (nawet jeśli z właściwych powodów).
„Zaprojektuj filtr dla potencjalnych uczniów, który rozwiązuje Twój rzeczywisty problem (złe zachowania)” - czy ustaliliśmy, że „złe zachowania” mają tutaj jakieś znaczenie?Myślę, że nie miałeś tego na myśli, ale z daleka wygląda to na pretekst do dyskryminacji, czego nie sugeruję.
@BryanKrause W pytaniu znajduje się niejasna lista złych zachowań.
@Tim przypuszczalnie tylko jeden lub dwóch uczniów zostałoby „zwolnionych” w trakcie całej kariery.
Zgadzam się z @BryanKrause, że „złe zachowanie” to niewłaściwy termin (lub: zły surogat), ale myślę również, że pomysł, że OP potrzebuje * lepszej * procedury decyzyjnej przy zatrudnianiu studentów, jest bardzo dobry.(Ale przepraszam, nie mam (jeszcze?) Ani jednego określenia, które sugerowałoby, że myślę lepiej)
@cbeleitesunhappywithSX Może _niekorzystne cechy / cechy /..._
Tak, słowo „złe zachowanie” w odpowiedzi jest problematyczne, ale myślę, że kierunek jest doskonały.Jeśli jest tak oczywiste, że istnieje schemat problemów, zrób więcej, aby je wykryć, zamiast przypisywać je hydraulice lub tożsamości płciowej.Skontaktuj się z działem przyjęć, aby ustalić, czy reakcja na wykrycie problemów jest czymś, co należy do decyzji o przyjęciu kogoś, czy też należy ją oddzielić od wczesnej interwencji.Być może niższym priorytetem jest praca ze starym procesem selekcji, aby zobaczyć, dlaczego nie wybiera on mężczyzn z tymi samymi problemami lub pomija problem dotyczący kobiet.
@user2768 Zdecydowanie się nie zgadzam.Przełożony nadzoruje zachowanie uczniów, a nie cechy.
Do wszystkich narzekających na „złe zachowanie”: Chodzi o to, że przełożony próbuje wyleczyć chorobę psychiczną uczniów, podczas gdy powinni zarządzać zachowaniami, a nie chorobą.Choroba musi być leczona przez specjalistę zdrowia psychicznego, a nie przełożonego.
Podobnie, specjalista zdrowia psychicznego nie powinien być odpowiedzialny za nauczanie studentów przeprowadzania badań (dobrych zachowań).Nie mówię, że choroba nie jest prawdziwa.Jednak którekolwiek z tych zachowań (w umiarkowanych ilościach) jest normalne dla doktoranta, a niektórzy studenci z chorobami psychicznymi nie będą mieli żadnego z tych zachowań.Większość uczniów z chorobami psychicznymi może nauczyć się zmieniać swoje zachowania.
Niestety w przypadku rzeczywistych chorób psychicznych może się to wiązać z własnymi problemami.Odrzucenie ucznia z powodu czegoś takiego jak depresja lub PTSD może być na przykład nielegalne.
Niezła odpowiedź.Ale nie jesteśmy tutaj odpowiedzialni za konsultowanie się z ludźmi w sprawie etycznego zachowania.Przypuszczam, że mamy tylko odpowiadać na ich pytania.PO może mieć inny system etyczny.
@Dilworth Pytanie jest z natury kwestią etyczną.I nie zawaham się powiedzieć ludziom, że ich działania są nieetyczne.
@AnonymousPhysicist, Nie wierzę, że pytanie dotyczy etyki rzeczy.Uważam, że jest to rzeczowe pytanie, jak uniknąć kłopotów.OP chce zachować zdrowie swojego laboratorium i konsultuje się z nami w sprawie najlepszego sposobu, aby to osiągnąć.Mówienie jej, co jest etyczne zgodnie z naszym własnym subiektywnym systemem etycznym (tak jak to robisz) nie wydaje się odpowiednią odpowiedzią na zadane pytanie.Ty masz swoje wartości, a ona może mieć inne.Nie wiemy nawet, gdzie mieszka, więc nawet legalność rzeczy jest niejasna.(Uwaga: OP wyjaśnił teraz swój system wartości).
@Dilworth Mylisz się.
@AnonymousPhysicist, dziękuję za opinię.Uważam, że oczywiście się mylisz, jak wyjaśniłem powyżej.
Anthony
2020-05-28 05:30:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy powinienem na razie unikać przyjmowania studentek?

Absolutnie nie. Wykluczenie całej grupy uczniów na podstawie tego, co najprawdopodobniej jest prawnie chronione cechy takie jak płeć są nieetyczne i być może nielegalne. Uczniowie nie powinni być dyskryminowani ze względu na wrodzone cechy, takie jak płeć, nad którymi nie mają kontroli.

Czuję się źle przygotowany do zapewnienia potrzebnego poziomu wsparcia psychologicznego i emocjonalnego dla tego rodzaju ucznia z wysokim poziomem lęku

Niezła robota, jeśli chodzi o rozpoznanie twoich ograniczeń . Wymagania związane z badaniami i studiami podyplomowymi mogą być stresujące, a niektórzy studenci mogą rzeczywiście wymagać dodatkowego wsparcia, aby sobie z nimi poradzić. Wskazane byłoby skierowanie tych uczniów do specjalisty, takiego jak terapeuta / doradca / psychiatra, który jest przeszkolony, aby pomagać jednostkom w zakresie ich zdrowia psychicznego / umiejętności radzenia sobie. Ponadto bycie kierownikiem naukowym stawia Cię na pozycji władzy i wymaga obiektywności , aby właściwie oceniać osiągnięcia swoich uczniów. Próba jednoczesnego doradzania uczniom może zepsuć relację i doprowadzić do niewłaściwej bliskości, która koliduje z twoją rolą zawodową.

„Próba jednoczesnego doradzania uczniom może zepsuć relację i doprowadzić do niewłaściwej bliskości, która koliduje z twoją rolą zawodową”.- Powodem, dla którego (doktorant) unikam omawiania osobistych problemów z kolegami i moimi doradcami jest zapewnienie, że wszelkie udzielane przez nich porady i oceny są skoncentrowane na mojej pracy i nie są stronnicze ze względu na wiedzę o tym, co dzieje się z moim życiem osobistym.Są rzeczy, które czasami przechodzą, ale staram się zachować to przyjacielsko (ale nie za blisko) i profesjonalnie.Czuję, że tak jest najlepiej, przynajmniej dopóki nie skończę.
@Daniel to dobre podejście, chyba że sprawy są wystarczająco złe, aby wpłynąć na twoją pracę lub mogą się tak zmienić.Generalnie nie ma potrzeby dogłębnego omawiania problemów, ale często osoba nadzorująca powinna mieć świadomość pojawiających się kwestii.
Bryan Krause
2020-05-28 05:14:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że przypuszczenie, że osoby należące do jednej kategorii będą działać w określony sposób, jest niebezpieczne i krzywdzące. To są dokładnie te rodzaje podejść, które prowadzą do różnego rodzaju nierówności na świecie, a nawet jeśli istnieje rzeczywista różnica między mężczyznami i kobietami w twoim laboratorium, jest to ujawnienie tych nierówności (które są nie po prostu uciekł, wkraczając na pole, w którym kobiety stanowią większość); reagowanie na nierówności poprzez ich utrwalanie wydaje się być całkowicie sprzeczne z wyznaczonymi celami.

Jeśli uczniowie pod twoim nadzorem mają problemy ze stresem i presją szkoły wyższej, to idź dalej i przyjmij rolę kierownika, zasugeruj i pomóż im radzić sobie ze stresem i presją. Może się okazać, że niektóre z twoich podejść przynoszą skutki odwrotne do zamierzonych i zrewiduj je i zasięgnij porady innych, jak lepiej służyć swoim uczniom. Dowiedz się, jak zająć się niektórymi konkretnymi wzorcami, które uważasz za problematyczne. Ale traktuj swoich uczniów indywidualnie i nie używaj etykiet, aby ich zdyskwalifikować .

W konsekwencji - czy jesteś pewien, że mężczyźni też nie są dotknięci?Ponieważ wydaje się, że pozwalamy na uogólnienia - mężczyźni mają tendencję do ukrywania takich rzeczy znacznie lepiej niż kobiety, co nie jest dobre.
„Nawet jeśli istnieje rzeczywista różnica między mężczyznami i kobietami w twoim laboratorium, jest to ujawnienie się tych nierówności” Jest to _możliwe_, ale zdecydowanie nie jest to pewne.Istnieją różnice między kobietami i mężczyznami, które nie mają nic wspólnego z „ujawnianiem się nierówności”.Udawanie, że te różnice nie istnieją, nie jest pomocne, ale oczywiście nie wyklucza też wszystkich studentek z przyjęć na studia magisterskie.Jednak na koniec +1 za zakończenie.
@reirab Mogą występować mierzalne średnie różnice między płciami, ale poza niektórymi cechami fizycznymi, takimi jak wzrost, rozkłady w niesamowity sposób się pokrywają.Stosowanie tych małych różnic do poszczególnych osób jest bardzo problematyczne.
@BryanKrause Całkowicie zgadzam się, że różnice są średnie, a większość z nich nie jest prawdziwa w każdym przypadku.Ale to wciąż nie oznacza, że twierdzenie, że wszelkie pojawiające się różnice są prawdziwym „ujawnieniem nierówności”.Średnia różnica będzie nadal widoczna w miejscu pracy.W 100% zgadzam się z twoim wnioskiem, że traktujesz każdego ucznia indywidualnie, a nie stereotypizuję, ale nie mówię o jakichkolwiek różnicach, które okazują się być „powierzchownymi nierównościami”.Jednak zastąpienie „jest” słowem „może być” byłoby w porządku.
JedO
2020-05-28 13:54:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, zdecydowanie nie należy unikać przyjmowania absolwentek. Jak inni pomocnie odpowiedzieli, istnieje wiele powodów, aby tego nie robić.

Ale

Jak mogę uniknąć tego okropnego rozwiązania i żyć zgodnie z moimi ideałami, nie idąc orzechy?

Oczywiście, że nie chcesz oszaleć. Szkoła podyplomowa to duże zobowiązanie zarówno dla ucznia, jak i dla doradcy. Jak zauważyłeś w swoich komentarzach, nie zawsze łatwo jest ocenić kandydata na podstawie jego materiałów pisemnych (eseje, transkrypcje, wyniki testów itp.) Oraz rozmowy kwalifikacyjnej (często przeprowadzanej zdalnie). Listy polecające lub inne referencje mogą pomóc, ale nie zawsze.

Więc co zrobić? Z mojego doświadczenia wynika, że ​​jednym ze sposobów na sprawdzenie, czy potencjalny talent dobrze pasuje do Twojego środowiska laboratoryjnego i rodzaju badań, które wykonujesz, jest przyjęcie go na stażystę. Nawet 3-6 miesięcy pracy z kimś może wystarczyć, aby uzyskać wgląd w czyjąś osobowość i poznać Ciebie i Twoje laboratorium. Alternatywnie, możesz użyć programu magisterskiego jako mniej zaangażowanego sposobu na pozyskanie utalentowanego studenta, z perspektywą przejścia na stopień doktora po ocenie.

Każdy lubi możliwość „odejścia szczęśliwego” . Jeśli zabierasz potencjalnego studenta na staż iz góry masz pewność, że nie ma gwarancji, co będzie dalej, możesz zmniejszyć swoje straty, jeśli czujesz, że sprawy nie układają się pomyślnie. Jeśli okażą się niesamowici, masz świetną okazję, aby zatrudnić kogoś do szkoły średniej, który jest znaną liczbą. Zauważyłem również, że wielu utalentowanych studentów lubi możliwość wypróbowania pracy w środowisku badawczym / akademickim bez konieczności natychmiastowego angażowania się w studia magisterskie.

Staże również mogą być stosunkowo niedrogie, chociaż nie wszystkie organizacje mają gotowe fundusze na ich wsparcie. Mogą w tym pomóc startupy, pensje letnie i fundusze wydziałowe / uniwersyteckie. Niektóre uniwersytety mają nawet specjalne pule funduszy na wsparcie staży z niedostatecznie reprezentowanych grup.

„(…) studenci lubią możliwość wypróbowania pracy w środowisku naukowym / akademickim bez konieczności natychmiastowego angażowania się w studia magisterskie” - zrobiłem to i zostałem.W przeciwnym razie nie ubiegałbym się o przyjęcie do szkoły średniej, ponieważ wtedy nie byłam pewna, czy mi się to podoba (teraz jest to związek miłości i nienawiści).
To może być jedyna odpowiedź (jak dotąd) sugerująca konkretne praktyczne rozwiązanie.
Wadą tego podejścia jest to, że możesz stracić utalentowanych studentów, którzy nie chcą tracić czasu jako stażyści, ale zaczynają od razu.
Podoba mi się ten pomysł, dziękuję.W ten sposób dostałem jednego z moich studentów i polubili laboratorium, pracę i to, jak robię, i zdecydowali się zrobić ze mną doktorat.Ta osoba jest właściwie kimś, kogo inaczej bym nie wybrała, ponieważ nie ma doskonałych ocen (które są ważne ze względu na finansowanie w naszej sytuacji), ale jej inne cechy bardzo dobrze nadają się do pracy magisterskiej.
@usr1234567: Dlaczego staż miałby być straconym czasem?Nic nie stoi na przeszkodzie, aby te wyniki znalazły się w pracy magisterskiej.(Tam, gdzie jestem, największą trudnością byłoby zdobycie środków na staż - bardziej typowym rozwiązaniem byłoby posiadanie okresu próbnego na umowę o pracę doktorską)
^ nie mamy opcji próbnej, aby chronić studentów przed taką niepewnością, która może spowodować.Musiałby to być staż magisterski w kontekście studiów w innym miejscu lub studia licencjackie z tej samej uczelni.
xLeitix
2020-05-28 15:01:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To pójdzie w nieco innym kierunku niż większość innych odpowiedzi, ale ... czy wziąłeś pod uwagę, że Twoje oczekiwania mogą być niespójne?

Mówisz, że

zachęć ich do pracy tylko 35 godzin tygodniowo

Jednak omawiasz też „presję na start-up” i „najlepszych uczniów”, co oznacza, że ​​nadal istnieje ( całkiem normalne) oczekiwanie doskonałości i wychodzenie poza ramy swojej grupy badawczej. Czy jest więc możliwe, że niektórzy z twoich uczniów są przerażeni, ponieważ nie tylko chcesz, aby konkurowali z najlepszymi na świecie, ale robisz to, poświęcając znacznie mniej godzin niż ich rówieśnicy gdzie indziej?

różnica między płciami, którą widzisz, może polegać (a ja tu czysto spekuluję), że różni ludzie różnie radzą sobie z taką niekonsekwencją - niektórzy będą walić głową, próbując sprawić, że niespójne oczekiwania zadziałają, podczas gdy inni po cichu zignorują jedną część medalionu (np. powiem ci, że są naprawdę zrelaksowani i pracują tylko do 17:00, podczas gdy potajemnie pracują w weekend).

Powodem, dla którego o tym wspominam, jest to, że widzę wiele takich samych zachowań tutaj, w Szwecji. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest bardzo ceniona (co jest dobre), ale jednocześnie ludzie nie są skłonni zaakceptować tego, że coś musi dać, jeśli oczekuje się, że pracownicy będą pracować mniej. Jeśli porównasz swoich uczniów z uczniami w laboratoriach o mniej zdrowych oczekiwaniach dotyczących równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, czy możesz wskazać palcem konkretne, czasochłonne rzeczy, których nie oczekujesz od swoich uczniów? W przeciwnym razie tutaj może być problem i co musisz zmienić.

A smutna wiadomość jest taka, że ​​ może nie być dobrej zmiany, którą mógłbyś dokonać. Wiele oczekiwań wobec studentów to rzeczy, których jako samotny PI nie będziesz w stanie naprawić (np. Nie możesz zrezygnować z zajęć dla nich lub zmniejszyć minimalne wymagania dotyczące rozprawy, nawet jeśli chcesz), a nawet gdybyś mógł to zrobić może nadal być ogólnie ze szkodą dla twoich uczniów (np. nawet jeśli nie przeszkadza ci, gdy twoi uczniowie pracują mniej i nie konkurują o najlepsze publikacje, to ci uczniowie znaleźliby się w dramatycznej niekorzystnej sytuacji, gdyby znaleźli się na rynku pracy).

Wracając do twojego tytułowego pytania:

Czy powinienem na razie unikać przyjmowania studentek (nowe pytanie PI)?

Nie. Powinieneś ponownie przeanalizować powód, dla którego twoi uczniowie mają problemy ze zdrowiem psychicznym (niezależnie od płci) i sprawdzić, czy można to naprawić. Jeśli tak się nie stanie, jesteś na tym samym wózku, co większość z nas - większość z nas zaakceptowała fakt, że szkoła podstawowa jest i pozostanie w przewidywalnej przyszłości doświadczeniem stresującym i czasami obciążającym psychicznie. Nadal powinieneś walczyć w dobrej walce, kiedy tylko możesz, ale bądź świadomy dzisiejszej rzeczywistości. A następnie wybierz dla uczniów, którzy mają stan psychiczny niezbędny do radzenia sobie ze szkołą średnią taką, jaką jest dzisiaj , a nie taki, który Twoim zdaniem powinien być (ponownie płeć nie będzie tak naprawdę brana pod uwagę w tej kwestii).

FWIW, 35 godzin tygodniowo to * oficjalny * tydzień pracy we Francji ....
PO odnosi się do wcześniej istniejących warunków, a nie do warunków opracowanych podczas doktoratu.
Tak, warunki istniały wcześniej.„Jeśli porównasz swoich uczniów z uczniami w laboratoriach, w których oczekiwania dotyczące równowagi między życiem zawodowym a prywatnym są mniej zdrowe, czy możesz wskazać palcem konkretne, czasochłonne rzeczy, których nie oczekujesz od swoich uczniów?”- moi studenci są w pełni wspierani finansowo (trochę więcej niż lokalne minimum) i nie oczekuje się od nich pomocy technicznej w ramach ich stypendium, które w większości jest w mojej lokalizacji.
35 godzin to nasz lokalny tydzień pracy.Zachęcam ich do wydajnej pracy, a potem do wolnego czasu i nie komunikuję się z nimi ani nie mam wobec nich oczekiwań wieczorem, w weekendy czy święta, chociaż wyślę im listy polecające lub informacje zwrotne, jeśli o to poproszą.
„wybrać uczniów, którzy mają stan psychiczny niezbędny do radzenia sobie w szkole średniej tak, jak jest dzisiaj” - jak?
@Nemo Sprawa TA jest dobra, ale powinienem cię ostrzec, że „płacę lepiej, więc mogę oczekiwać więcej” jest błędem (chyba że uczniowie z innych laboratoriów muszą wykonywać prace poboczne, aby się utrzymać).A jeśli chodzi o wybór - gdybym wiedział, jak to robić konsekwentnie, byłbym o wiele szczęśliwszy prof.Teraz mówię ludziom wcześnie i stanowczo w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, że ** będzie to ** stresujące i wymagające na wiele różnych sposobów oraz że ** będą ** czasami pracować poza oczekiwanymi godzinami.Czuję, że reakcja na to jest często wymowna.
paul garrett
2020-05-28 04:46:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem z matematyki w USA na R1 i przez wiele lat starałem się być dobrym orędownikiem różnorodności, równości i integracji.

Tak, przez kilka dekad doświadczenie w obserwowaniu (i zarządzaniu) naszym programem studiów magisterskich z matematyki, z pewnością widziałem, że początek problemów ze zdrowiem psychicznym jest bardzo istotny dla naszych absolwentów. Nie ma łatwego rozwiązania.

Ogólnie rzecz biorąc, nasze kobiety są bardziej dojrzałe niż mężczyźni, co jest zgodne z przyjętymi ocenami rozwoju.

Tak, w Stanach Zjednoczonych kobiety nie są tradycyjnie tak samo zniechęceni do wyrażania emocji jak mężczyźni. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​w całości tłumaczyłoby to (i więcej) różnice w obserwowanym wyrażaniu cierpienia.

Statystycznie może być, że młodzi ludzie uczący się matematyki w USA mają inny wzorzec psychologiczny niż w innych dyscypliny ... ale obserwując je od kilkudziesięciu lat, kobiety są generalnie bardziej dojrzałe (jeśli niekoniecznie bardziej „szczęśliwe”).

Zastanawiam się więc nad interpretacją wydarzeń. . biorąc pod uwagę moje własne doświadczenia z kilkudziesięciu lat ...

EDYCJA: Zgodnie z sugestią @ cag51, mam na myśli zasugerować nie zmienianie zasad przyjęć w tym zakresie, dopóki nie będziesz mieć większej próbki, a także może zobaczyć, jak sprawy potoczą się w dłuższych okresach czasu. Dodając jeszcze jeden frazes do moich poprzednich uwag, ale co jest tutaj bardzo istotne, wczesne do połowy lat 20. to dla wielu z nas bardzo burzliwy okres w życiu, a osoba w wieku 25 lat może bardzo różnić się od osoby, która " wszedł do tego tunelu ”o godzinie 22.

Ponadto, z moich obserwacji wynika, że ​​międzynarodowi studenci z wielu miejsc zostali w efekcie „wstępnie odfiltrowani pod kątem wytrzymałości” przez system, w którym dorastali. Nieco mniej jest tego w Stanach Zjednoczonych (chociaż nie jestem kompetentny do oceny sytuacji w przypadku wielu tradycyjnie niedostatecznie reprezentowanych grup demograficznych ...) Niektórzy z moich kolegów wyraźnie preferują studentów spoza USA, ponieważ „oni nie” narzekać ”. Moim zdaniem „nie narzekanie” nie jest podstawową cnotą, ani „hartowanie ludzi” ... przez bycie trochę złośliwym lub niepotrzebnie osądzającym.

Więc znowu nie zmień na razie zasady przyjęć.

I żeby było jasne, niektórym ludziom, którzy wydają się całkowicie załamać w pewnym momencie robią udaje się zebrać rzeczy w całość i zrobić dobry doktorat i tak dalej, podczas gdy niektórzy ludzie nigdy nie mają problemów, ale po prostu nie kończą. Prawdziwym problemem dla mnie jest to, że trudno jest przewidzieć, kto jest kim ... więc niektóre „hazardy” wydają się konieczne, aby „dać ludziom szansę”.

(I znowu, ta opinia jest oparta tylko na anegdotycznych doświadczeniach, a nie na formalnych studiach, ... ponieważ byłem doradcą magisterskim i teraz i wtedy studiami Dir Grad na matematyce, a także zwracałem uwagę na różnorodność- Integracja prawna od kilku dziesięcioleci ...)

Z moich subiektywnych obserwacji wynika, że kobiety na studiach magisterskich z matematyki są zdecydowanie bardziej dojrzałe jako populacja niż mężczyźni - do tego stopnia, że doszedłem do wniosku, że kobiety o niższym poziomie dojrzałości są zniechęcane do studiowania matematyki w taki sposób, że mężczyźni o niższympoziomy dojrzałości nie są.
Dziękuję za komentarz i za podzielenie się spostrzeżeniami, rzeczywiście mogą istnieć czynniki, które prowadzą do różnych profili psychologicznych w zależności od dyscypliny.(Mężczyźni pochodzą z różnych narodowości i wydają się swobodnie dzielić swoje doświadczenia z zespołem stresorów / wątpliwości / oszusta, więc nie sądzę, że jest to różnica w wyrażeniu).
Nie sądzę, aby można było „wytłumaczyć” wszystkie zaobserwowane różnice płciowe Nemo jako różnice w * ekspresji * (co oznacza, że rozpowszechnienie i nasilenie podstawowych problemów psychologicznych jest w przybliżeniu porównywalne między płciami).Stanie się „całkowicie dysfunkcjonalnym” wykracza poza zwykłą ekspresję i byłby również widoczny u mężczyzn, bez względu na to, jak dobrze nauczyli się oni nie okazywać emocji.
Re: Edit: To prawda, może po prostu muszę uzbroić się w cierpliwość i zobaczyć, jak sprawy się rozwijają.Zauważam różnicę w nastawieniu / odporności uczniów, porównując notatki z kolegą z dyscypliny inżynierskiej - nie wiem, czy cierpią po prostu ciszej, ale wydaje się, że spodziewają się, że będą pracować ciężej i dłużej, i radzą sobie lepiejnieszczęście.
Dancrumb
2020-05-28 21:12:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie mogę komentować, więc nie mogę zapytać: czy masz solidne wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego?

Ta aranżacja brzmi niesamowicie stresująco. Ponadto bierzesz na siebie ciężar zdrowia psychicznego innych.

W takim przypadku stanowczo radziłbym samemu porozmawiać z lekarzem psychiatrą. . Mogą pomóc Ci odzyskać zdrowie i zachować zdrowie oraz zapewnić bezpieczne miejsce, w którym możesz uwolnić się od presji, pod którą się znajdujesz.

Prawdopodobnie bez dokonywania osądów wywierasz na siebie tę presję. Istnieje również duża szansa, że ​​niektóre z tych zachowań wywołują w tobie reakcję, której prawdopodobnie nie trzeba wywoływać. Niektóre wychowanie w dzieciństwie może sprawić, że ludzie będą bardzo podatni na nastroje innych . Style rodzicielskie, na które byłeś narażony, przełożą się na style zarządzania, których używasz.

Naprawdę nie ma tu „dobrego” ani „złego” ... raczej poszukaj rozwiązania, które jest skuteczne, uczciwe i zrównoważone. Pierwsze miejsce, którego należy szukać, jest wewnątrz.

To dobra uwaga.Sam mam znakomitych mentorów i dobrze mnie wspierają moi koledzy, ale jestem na trudnym etapie kariery.Nie jestem pewien, czy ma to coś wspólnego z dzieciństwem, ale może osobowość, z którą sama mam trudności, aby się nie denerwować, gdy ludzie, za których jestem odpowiedzialny, są w niebezpieczeństwie i nie mogę nic dla nich zrobić, a oni nadal dokonują wyborów, które powodują rzeczygorzej dla siebie i innych.Niektórzy z tych ludzi nie mają żadnego interesu w rozpoczynaniu studiów magisterskich z nierozwiązanymi problemami, które mają.
Cieszę się, że masz dobre wsparcie.Moje doświadczenie z terapią nie jest klasycznym „teraz… opowiedz mi o swoim dzieciństwie”, ale okazało się pouczające.Z wykształcenia jestem obiektywnym naukowcem;terapia pomogła mi zrozumieć moje martwe punkty.Pomogło mi też skuteczniej przetwarzać wyzwalacze emocjonalne.Wcześniej „przetwarzałem” emocje, odrzucając je jako irracjonalne rozrywki.Nauczenie się, jak utrzymywać swój stan emocjonalny z szacunkiem do siebie i współczuciem dla siebie, jest niezwykle skuteczne, gdy pracujesz z ludźmi.Wiele z tego wynika z tego, czego nauczyłeś się jako dziecko obserwując dorosłych.
To anegdota, ale właśnie kończę szkołę średnią, ponieważ mój przełożony bardziej dbał o moje „dobre samopoczucie” i sukces, niż o badania, które prowadziłem.Kiedy zacząłem protestować przeciwko Jestem nieszczęśliwy i powinniśmy porozmawiać więcej o badaniach, był naprawdę zbity z tropu, ponieważ jego zdaniem robił wszystko, co w jego mocy, aby mnie „uszczęśliwić”.Myślę, że gdyby mniej dbał o mnie i moje szczęście, sprawy potoczyłyby się inaczej.Czasami mniej znaczy więcej.
Jestem trochę sceptykiem terapii, ale rozważę to, co sugerujesz, dziękuję.
@tom Cóż, nie słyszysz tego codziennie!Miałem mentora, który świetnie się spisał, dostosowując się do potrzeb każdego ucznia, które mogą być bardzo różne.Mam nadzieję, że się tego nauczę, ale ludzie są tak różni, że nie jest to oczywiste.
@Nemo Ludzie są bardzo różni i potrzebują innego wsparcia!Wykrawacz ciastek mojego przełożonego, który był bezwarunkowo miły i pomocny, po prostu nie działał dla mnie.Wiem, że to brzmi dziwnie i mogę być po prostu całkowicie niewdzięczny, ale niektórzy ludzie (w tym ja) błyszczą pod niewielką presją.
@tom,, możesz wygooglować „Ruinous Empathy” i sprawdzić, czy to rozpoznajesz :)
@Dancrumb Ohhh Boże, to brzmi tak znajomo.
Zsolt Szilagyi
2020-05-29 00:42:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rozszerzając powyższe odpowiedzi:

Pomiędzy tak i nie.

Nie powinieneś wdrażać zasad, które wykluczają płeć, ale jeśli odfiltrujesz pewne wymierne i problematyczne cechy, które po prostu występują częściej u kobiet, trzymaj się tych filtrów.

Chociaż łatwo jest nadużywać mojego poprzedniego zdania, aby celowo ukryć filtry oparte na płci, strach przed takimi nadużycia nie powinny skutkować rezygnacją z tych filtrów. Przykładowo: pracowałem kiedyś w firmie, która oceniała pewne matematyczne umiejętności rozwiązywania problemów. W przypadku tej firmy sprawiło to, że 80% siły roboczej stanowili mężczyźni. Ponieważ ocena była adekwatna do wykonywanego zadania, jej postępowanie było etyczne.

Twoim zadaniem jest więc ustalenie, które cechy wydają się korelować z płcią, powodują problemy i jak aby je ocenić.

Tak, myślę, że muszę zaprojektować jakiś względnie obiektywny proces selekcji, który umożliwi neutralną selekcję osób z problemami, nawet jeśli wynik jest niezrównoważony.
user117109
2020-05-28 05:13:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sytuacja opisana w PO wykracza daleko poza różne wzorce zachowań uczniów płci męskiej i żeńskiej. Nie jestem przekonany, że płeć / płeć jest czynnikiem definiującym, ale mogę tylko spekulować na temat powodów, nie mówiąc już o sugestiach.

Znacznie bardziej skupiłbym się na dowolnym schemacie w tematach wybranych przez studentów / uczennice i czy istnieje dostrzegalny związek z ich życiorysami lub przeszłością. Jest prawdopodobne, że obszar zainteresowań PO przyciąga studentów o określonym pochodzeniu, którzy wybierają określone tematy, a skojarzenie to ujawniło się szczególnie silnie w tych konkretnych studentkach. Na przykład w takich dziedzinach jak psychologia głównym czynnikiem motywującym do zaangażowania się w badania w określonej dziedzinie są okoliczności osobiste. Nie proponuję w żaden sposób naruszania czyjejś prywatności ani plotkowania za plecami studenta, ale wypatruj podobnych sytuacji na wydziale lub gdzie indziej, dyskusji w świetlicy, artykułów prasowych i prac naukowych, a przede wszystkim wszelkich interakcji z samymi uczniami może wiele ujawnić.

Może to być również przypadkowe, a OP obserwuje po prostu zły przebieg - nie można tego stwierdzić bez znajomości liczby przypadków. Jeśli jest zaufany współpracownik z doświadczeniem w superwizji lub odpowiedni punkt kontaktowy, może pomóc poufna dyskusja. Rozumiem zastrzeżenia PO i młodemu naukowcowi jest to trudne, ale szkoła zauważy, że studenci zaczną porzucać doktoraty, a sytuacja może być znacznie gorsza.

Nie ma mowy o wstrzymaniu zatrudniania doktorantek. O wiele bardziej prawdopodobne jest, że PO ma jakiś rodzaj błędu (w sensie statystycznym) w procesie selekcji, który należy poprawić, lub wzorzec nie został uznany.

Myślę, że bardziej prawdopodobne jest, że stronniczość będzie dotyczyć puli kandydatów niż selekcji osób z puli kandydatów.Być może pytający ma reputację wspaniałego mentora dla uczniów, którzy mają takie wyzwania.
@AnonymousPhysicist, to również jest bardzo prawdopodobne, ale informacje i sposoby oceny obu rodzajów uprzedzeń są takie same.Nastawienie w puli nie wyjaśnia, dlaczego studenci płci męskiej nie robią odwrotnego skutku, więc wracamy do problemu „mężczyzna / kobieta”.Gdybym dostrzegł na sobie coś takiego, zacząłbym najpierw od „twardych dowodów” i najpierw spojrzałbym na siebie, a potem na basen.
Jestem skłonny zasugerować, aby OP wróciła i ponownie przeczytała materiały zgłoszeniowe swoich uczniów, szukając istotnych różnic (innych niż płeć) korelujących z obserwowanymi różnicami w wydajności i zdrowiu psychicznym.Jeśli takie różnice można znaleźć w aplikacjach, mogą być przydatne do oceny przyszłych aplikacji.
@AndreasBlass Oczywiście, to też moja sugestia i mam nadzieję, że nadal są dostępne
Dziękuję za uwagi.Może to rzeczywiście mieć związek z obszarem, ponieważ samce mogą generalnie pochodzić z nieco bardziej technicznego zaplecza, ale nie jest to całkowicie spójne - jedyną konsekwencją jest wyższy ogólny poziom lęku, który wydaje się również bardzo nieetyczny, aby spróbować przesłonićdla.Wspomniałem o mojej obserwacji zaufanemu starszemu mentorowi, który powiedział, że zaobserwował coś podobnego, choć w mniejszym stopniu, ale także powiedział, że mężczyźni mają zwykle inny zestaw problemów (nie rozwinęli tego).
@Nemo W szczególności proponuję uważnie przyjrzeć się listom polecającym: czy wskazują one (lub pomijają wskazywanie) na oznaki kłopotów?
Odchylenie: https://www.tedxsandiego.com/transcripts/2014-talks/janet-crawford/
Dalszą komplikacją problemu jest możliwość wystąpienia różnych skutków.Jeśli sprawdzasz określony czynnik, który niezawodnie wskazuje na zły wynik dla kandydata, ale prowadzi to do odrzucenia jednej płci w większym stopniu niż innej.Fakt, że sprawdzasz ten czynnik w dobrej wierze, nie stanowi już ochrony przed skargą dotyczącą dyskryminacji.
@EvilSnack, w jaki sposób można zbadać problematyczny czynnik, jeśli występuje w nim różnica płci?Czy w badaniach przesiewowych możemy uwzględnić tylko te czynniki, które nie wykazują różnic demograficznych?
Po krótkich badaniach jestem zmuszony wycofać twierdzenie, że dobra wiara nie jest już obroną przed skargą dotyczącą dyskryminacji.Wydaje się, że nadal tak jest, że jeśli kryterium selekcji jest wymogiem uczciwym wobec poszukiwanej pozycji, sam odmienny wpływ nie jest dowodem dyskryminacji.W rzeczywistości w jednym przypadku (Ricci vs. DeStefano) SCotUS orzekł 5-4, że odrzucenie testu, ponieważ jego użycie skutkowałoby odmiennym wpływem, było dyskryminujące dla tych, którzy zdali.
cbeleites unhappy with SX
2020-05-28 23:09:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Podsumowanie :

  • Płeć jest niewłaściwym substytutem dla „Czy chcę zatrudnić tego ucznia?”, nie tylko ze względów etycznych i prawnych, ale także dlatego, że uniemożliwiłoby to zatrudnianie kobiet bez psychologii kwestie, tj. grupa w płci x zdrowie psychiczne, której brakuje w grupie.
  • Nie każdy radzi sobie równie dobrze we wszystkich aspektach w rozpoznawaniu, kogo zatrudnić, a kogo nie. Możesz mieć ślepy punkt na rozpoznawanie studentek z problemami psychologicznymi - lub uprzedzenia na ich korzyść.
    Pomocne może być również posiadanie kilkuosobowej komisji rekrutacyjnej i / lub standaryzowanych / ustrukturyzowanych kwestionariuszy.
  • W ramach systemu ochrony zdrowia w miejscu pracy na uniwersytecie OP / w kraju PO może być dostępnych kilka możliwości wykrycia, złagodzenia i rozwiązania zaobserwowanych problemów.
  • Problemy psychologiczne są trudne i nie można oczekiwać, że dokonasz cudów.
  • Sieć: Jestem pewien, że nie jesteś jedyną świeżo upieczoną PI, a grupa rówieśnicza może pomóc.

Długa wersja:

Zatrudnianie

Jak ktoś już skomentował, jeśli masz reputację miłego dla uczniów z problemami (lub dla studentek z problemami), Twoja pula kandydatów może już mieć więcej niż „sprawiedliwy udział” uczniów z problemami.

Jednak różni ludzie różnią się tym, na ile wyraźnie rozpoznają różne cechy u innych. Może to bardzo dobrze prowadzić do różnych stronniczości w decyzjach o zatrudnieniu. Stronniczość w neutralnym sensie wynikającym z zatrudniania średnio osób o określonych cechach. W zależności od cechy chcemy

  • uprzywilejowania (np. Uczniów, którzy dobrze sobie radzą),
  • niechęci (uczniów, którzy są w niebezpieczeństwo zachorowania z powodu tego konkretnego rodzaju pracy, fizycznej lub psychicznej, nie ma znaczenia; lub studenci, którzy nie mają wymaganej wiedzy w danej dziedzinie, aby pomyślnie zrobić doktorat w tym projekcie),
  • lub nie uprzedzenia (płeć, niezwiązane ze sobą problemy zdrowotne / niepełnosprawność)

Działania, które OP może rozważyć podjęcie:

  • dowiedz się, czy przypadkiem jest

    • dobra w wykrywaniu studentów płci męskiej z problemami psychologicznymi (uznaje się za nieodpowiednich do zrobienia doktoratu ...)
    • stronniczy wobec studentów płci męskiej z problemami psychologicznymi (... i poprawnie nie zatrudnia)
    • niewidomy dla studentek mających problemy psychologiczne (nie rozpoznaje)
    • stronniczy na korzyść studentek z problemami psychologicznymi (... lub mimo to zatrudnia)

    a następnie pracować nad usprawnieniem ich procesu podejmowania decyzji

  • mieć komisję rekrutacyjną (dwoje oczu widzi więcej niż 2)
  • Pracuj nad opracowaniem / uzyskaniem ustrukturyzowanego kwestionariusza, który pomaga podejmować dobre decyzje dotyczące zatrudniania.
  • Sprawdź i pracuj przeciwko nierealistycznym oczekiwaniom ze strony ucznia już uczestniczącego w rozmowie kwalifikacyjnej (patrz poniżej).
  • Tam, gdzie jestem, jest okres próbny również dla studentów zatrudnionych na stanowisku doktora. Powinno to być wykorzystane przez obie strony , aby sprawdzić, czy uczeń, grupa, opiekun i projekt pasują do siebie.

Biorąc pod uwagę ogólną liczbę problemów ze zdrowiem psychicznym u studentów, obawiam się, że problem nie zniknie w najbliższym czasie.

Mała wielkość próby

Dziwne wydarzenia pozwalają sobie na luksus występowania.

OP przytacza problemy lękowe u 43% kobiet z krajów cis i 34% mężczyzn z cis. Dla grupy 4 studentów f + 4 m (8 brzmi dla mnie sporą grupą dla początkującego PI). Już samo to oznacza prawdopodobieństwo 4%, że w tym samym czasie 0 studentów płci męskiej z niepokojem i 3+ studentek z niepokojem. Ponadto, z dwóch zdarzeń 3+ na 4 kobiety z lękiem i 0 na 4 mężczyzn z lękiem, 0 mężczyzn jest zdarzeniem mniej prawdopodobnym w ramach cytowanych prawdopodobieństw.

Jednocześnie oczywiście dobrze jest być czujnym, zanim będzie można wykazać, że w grupie występują statystycznie istotne problemy.

Zdrowie w pracy

Zatrudnianie na podstawie oczekiwanych wyników jest całkowicie w porządku. Jeśli niepełnosprawność lub choroba oznacza, że ​​uczeń nie może osiągać dobrych wyników (lub przynajmniej na średnim poziomie) na danym stanowisku, można go nie zatrudniać (brak niewidomych kierowców autobusów). Jednak w przypadku zagadnień związanych ze zdrowiem psychicznym / psychologicznym granica między obiektywną niezdolnością do dobrego wykonywania zadań a dyskryminacją jest bardzo trudna.

Ponadto pojawia się pytanie, czy podczas doktoratu studenci mają problemy zdrowotne. Jeśli jakaś praca zagrażałaby zdrowiu tego ucznia, nie należy ich zatrudniać na to stanowisko.

Tam, gdzie jestem, potencjalny pracodawca może (i często musi) wysłać przyszłego pracownika na badanie lekarskie, aby sprawdzić, czy jest on zdolny do wykonywania określonej pracy. Później są również regularne kontrole. Może to obejmować elementy psychologiczne zdolności do pracy. Badanie lekarskie jest poufne, a pracodawca jako odpowiedź otrzymuje tylko „OK”, „nie może pracować na tym stanowisku” lub „potrzebuje zakwaterowania x, yiz”.

Chociaż żadne z moich dotychczasowych egzaminów i wizyt kontrolnych nie obejmowało kontroli psychologicznej (przynajmniej nie rozpoznałam ich, gdyby tak było ...), problemy psychologiczne wśród studentów są w każdym razie dobrze udokumentowanym problemem. więc może zawsze czas je uwzględnić:

Jako pracodawca OP może i powinien porozmawiać ze służbą zdrowia na temat pracy- powiązane problemy zdrowotne, którymi się martwi, i zapytaj ich, co może i powinna zrobić.

Może wysłanie wszystkich (bez dyskryminacji) na regularne kontrole stanu pracy byłoby opcją?


Więcej przemyśleń:

Ci uczniowie są przytłoczeni

Do pewnego stopnia myślę, że to doświadczenie jest częścią normalnych doświadczeń podczas dorastania [zawodowo jako naukowiec].

  • Osobiście bardzo mi pomogło, gdy koledzy / przełożeni powiedzieli mi w rzeczywistych, jasnych słowach, że doktorat to niezwykle stresujący czas dla większości studentów - w tym ich własne doświadczenie doktoranckie. To przynajmniej pozwala uniknąć dodatkowego stresu związanego z myśleniem, że jeden jest jedynym dotkniętym w ten sposób.

  • Spotkałem wielu studentów w czasie, który nazywam „kryzysem w połowie doktoratu”, gdy zdali sobie sprawę, że ich praca doktorska nie „uratuje świata”.
    IMHO , problem ten może znacznie pogorszyć skala sprzedaży projektu, która stwarza całkowicie nierealistyczne oczekiwania dotyczące tego, co jest wykonalne w danym projekcie naukowym, jaki wpływ będzie (nie) miał praca oraz prawdopodobieństwo niepowodzenia / że badania polegają na dużo większym stopniu dowiadywania się, co nie działa niż to, co ostatecznie działa. Częściowo może to być spowodowane tym, że uczniowie nie rozpoznają prezentacji profesora - w końcu profesorów spotykali do tej pory tylko jako nauczycieli, którzy mówią im wiarygodne prawdy (prawie zawsze), ale nigdy na pozycji kogoś sprzedającego pomysł.

    Miałem szczególne pouczające doświadczenie, które pokazało mi, jak optymistycznie nastawiony byłem nadal po ponad 10 latach doświadczenia zawodowego, więc w czasie, gdy już powiedziałem te „tajemnice handlowe” o realistycznych celach wielu studentom: Ktoś z agencji finansującej badania stosowane powiedział nam, że finansują tylko projekty, które ich zdaniem mają mniej niż 20% szans powodzenia (!). (Większe prawdopodobieństwo sukcesu -> nie potrzeba publicznych pieniędzy, projekt rozwoju przemysłowego) To były projekty, które robiliśmy przez cały czas, a wewnętrznie akademicki punkt widzenia był taki, że prawie zawsze odnoszą sukces!

zmienne emocjonalnie,

Brzmi to jak niedopuszczalne zachowanie? Być może będziesz musiał powiedzieć niektórym osobom, że oczekuje się od nich profesjonalnego zachowania w pracy. Masz również obowiązek zapewnić akceptowalne środowisko pracy innym członkom swojej grupy.

Nawet uznana niepełnosprawność lub choroba w zakresie tego, co nadal pozwala pracować, usprawiedliwia tylko tyle niewłaściwego zachowania (to samo zachowanie ze znanym i uznanym powodem jest znacznie łatwiejsze do zniesienia dla innych. krach w biurze przez kogoś, kto niedawno poniósł stratę w porównaniu z sytuacją, w której istnieje podejrzenie, że może to być element taktyczny).

Większość uczniów poradzi sobie z obydwoma punktami. Ale myślę, że przyczyniają się do stresującego doświadczenia, które dla niektórych okazuje się zbyt duże - czy możesz chcieć ich uniknąć.

ciągle zmieniaj swoje poglądy na temat tego, nad czym chcą popracować (nawet jeśli ich finansowanie jest powiązane z projektami laboratoryjnymi)

To może być objawem fundamentalnego konfliktu:

  • Na z jednej strony praca dyplomowa ma charakter egzaminacyjny w tym sensie, że musi to być praca własna studenta, a studenci będą oceniani na podstawie tego, jak dobrze to zrobili i na jakim zakresie superwizji (nie) potrzebowali (praca doktorska świadczy o umiejętności wykonywać długoterminowe badania w sposób samodzielny).

  • Z drugiej strony finansowanie projektów i stosunek pracy stawiają ich na podrzędnych stanowiskach i z prawnego punktu widzenia muszą robić to, co im każesz.

Ten konflikt, w szczególności jeśli projekt dobrze się układa (patrz nierealistyczne oczekiwania), może wywołać u ucznia próbę „wyrwania się” z tematów badawczych, gdy opiekun próbuje przypiąć go do określony temat, bez żadnych problemów ze zdrowiem psychicznym.

zazdrosny o postępy innych uczniów

Według mnie to bardzo dużo w powyższej kategorii niepożądanych zachowań, ale myślę, że może to pomóc całej grupie w zrozumieniu, że bardzo niewielu sukcesów można się spodziewać tylko raz na jakiś czas. (Zastanawiasz się, co się stanie, jeśli przełomy staną się celebrowanymi imprezami grupowymi? Oczywiście albo na torcie, który przynosi sukces, albo z pieniędzy grupy / projektu)

z przerwami stają się całkowicie niefunkcjonalne.

tutaj, to powinno spowodować, że pracodawca będzie miał obowiązek opieki nad pracownikiem. Innymi słowy, musiałbyś wysłać je do lekarza lub służb zdrowia, ponieważ może wystąpić problem medyczny.

Staram się dostosować ich obciążenie pracą, na przykład zatrudniam studentów do pomocy przy zbieraniu danych lub robię to sam,

Proszę nie mikrozarządzać.

Po pierwsze, dla niektórych może to wywołać napięcie i stres, jeśli odbierzesz im właściwą pracę (zobacz konflikt między pracą a pracownikiem powyżej). Może również wcierać się w to, że nie działają odpowiednio.

Inni nie mają z tym żadnych problemów i będą szczęśliwi, że mogą przeszkolić Cię do wykonywania swojej pracy. A to nie jest to, czego Ty chcesz.

(Nie ma nic przeciwko zrobieniu trochę swoich własnych badań, jeśli lubisz to robić, ale proszę, nie piralizuj projektów swoich uczniów)

poświęcenie godzin na doradztwo i uspokojenie ich, rozwiązywanie problemów z ich komitetem / współpracownikami,

Zarządzanie pracownikami / studentami jest Twoim głównym zadaniem jako kierownik. Leczenie ich problemów zdrowotnych nie polega na.

utrata snu, kiedy wiem, że czują się nieszczęśliwi.

sam nie zwariowałem?

Czuję się źle przygotowany, aby zapewnić niezbędny poziom wsparcia psychologicznego i emocjonalnego dla tego rodzaju ucznia z wysokim poziomem lęku

Twoim zadaniem jako pracodawcy jest uznanie, że Twoi uczniowie mają problemy z pracą. Jeśli jednak mówimy o rzeczywistych problemach ze zdrowiem psychicznym, Twoja praca kończy się w momencie wysłania ucznia do służby zdrowia. Potem musisz uszanować ich prywatność. A Ty i tak nie możesz mieć jednocześnie profesjonalnego pracodawcy - pracownika, przełożonego - studenta i doradcy psychologicznego - pacjenta.

Jak mogę [...] sprostać moim ideałom

Być może niektóre ideały będą musiały odejść. Nie sądzę jednak, aby równość płci była jedną z nich. Ale podejrzewam, że przeceniasz to, co przełożony i środki organizacyjne mogą osiągnąć.

W powiązanym artykule opisano

  • wysoką korelację między złą równowagą między życiem zawodowym a prywatnym a problemami ze zdrowiem psychicznym. Oczywiście zła równowaga między życiem zawodowym a prywatnym może powodować problemy ze zdrowiem psychicznym. Dlatego dobrze jest, abyś nie zachęcał do niezdrowych praktyk zawodowych. Z drugiej strony, zła równowaga między życiem zawodowym a prywatnym może być również spowodowana istniejącymi wcześniej problemami psychologicznymi. W tym drugim przypadku nie można oczekiwać środków ograniczających godziny pracy, by czynić cuda.

  • silne, wspierające i pozytywne relacje mentorskie między absolwentami a ich kierownikami / doradcami korelują istotnie z mniejszym lękiem i depresją.

    Ponownie, złe relacje mogą powodować / pogarszać problemy ze zdrowiem psychicznym - ale taka korelacja może być również spowodowana podstawowym problemem zdrowia psychicznego, który uniemożliwia nawiązanie dobrych relacji zawodowych między uczniem a PI. W takim przypadku jest jeszcze tylko tyle, ile możesz zrobić.

Sieć / PI Grupa rówieśnicza

Z wyjątkiem rozmiaru opisywanego problemu, nie brzmią one dla mnie aż tak niezwykłe.

Jestem pewien, że wokół jest wystarczająco dużo nowych menedżerów, którzy byliby odpowiednią grupą rówieśniczą do dzielenia się problemami, pomysłami, wiedzą i doświadczeniem. Taka grupa może już istnieć. Jeśli nie, to może czas, żebyś ją założył?
(Dziedzina niezwiązana, technika pokrewna: Jestem w grupie "samopomocy" dla freelancerów, która jest jednym z zajęć mojego stowarzyszenia zawodowego. Grupa jest mała (< 10 osób z całego kraju) i działa na podstawie ścisłej umowy o zachowaniu poufności. Przez pewien czas dalej organizowaliśmy się w podgrupy 2-3 partnerów, którzy udzielają sobie nawzajem mentorów).

Podobny pomysł byłby rozejrzeć się, czy istnieje mentoring dla nowych PI. Lub nawet zapytaj doświadczonego profesora, któremu ufasz, czy zgodziłby się być Twoim mentorem.

Dziękuję za szczegółową i przemyślaną odpowiedź.
penelope
2020-05-28 22:12:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jak sam to powiedziałeś w swoim własnym pytaniu, po prostu zgodzę się z Tobą, że dyskryminacja ze względu na płeć to straszny pomysł (nie wspominając o tym, że jest to również nielegalne). Ale jeśli wezmę twój problematyczny opis (wyłączając jakąkolwiek płeć), otrzymam to:

Okazało się, że prawie wszyscy problematyczni uczniowie mają wcześniej problemy ze zdrowiem psychicznym (lęk, depresja, aw jednym przypadku PTSD). Ci uczniowie stają się przytłoczeni, niestabilni emocjonalnie, ciągle zmieniają swoje pomysły na temat tego, nad czym chcą pracować (nawet jeśli ich finansowanie jest związane z projektami laboratoryjnymi), czasami stają się zazdrośni o postępy innych uczniów, aw niektórych przypadkach stają się całkowicie niefunkcjonalni na

Otóż, pierwsza część, istniejące wcześniej schorzenia psychiczne nie powinny same w sobie stanowić problemu (a dyskryminacja na tej podstawie jest prawdopodobnie również nielegalna, chyba że istnieją konkretne powody wymagać kogoś bez takich warunków). Twój problem polega na tym, że:

  • są przytłoczeni
  • stają się emocjonalnie zmienni
  • ciągle zmieniają swoje pomysły
  • czasami stają się zazdrosne

Są to złe cechy każdego doktoranta, a proces rozmowy kwalifikacyjnej najwyraźniej nie sprawdza się wystarczająco dobrze w zakresie sprawdzania tych cech. Zamiast tego chcesz kogoś, kto :

  • potrafi dobrze działać pod presją
  • potrafi racjonalnie oceniać sytuacje
  • ma niezależnie opracował pomysł badawczy lub większy projekt do końca
  • działa dobrze w zespole

Wszystkie te cechy zostały ocenione podczas wywiadów na wszystkich poziomach akademickich stanowiska, na które aplikowałem (od doktoratu do wykładowcy). Istnieją dość standardowe pytania do rozmowy kwalifikacyjnej (np. „Opisz trudną sytuację, z którą spotkałeś się w pracy zespołowej i jak doszedłeś do rozwiązania”).


Na koniec chciałbym powiedzieć, że uważam, że to wspaniała rzecz, jaką zadajesz to pytanie. Właściwie dość dobrze zidentyfikowałeś problematyczne cechy doktoranta (powyższe podpunkty), a następnie wkroczyłeś w swoje nieświadome uprzedzenia . Najlepszym sposobem naprawienia takich zachowań jest uznanie swoich nieświadomych uprzedzeń i aktywna praca aby je pokonać. Ponieważ to doświadczenie (myślę, że to zrozumiałe) pozostawiło Ci uprzedzenia w stosunku do doktorantek, czy mogę również przedstawić następujące sugestie:

  • upewnij się, że ponownie skupisz się na kryteriach rozmowy kwalifikacyjnej, aby zidentyfikować powyżej (nie) pożądanych cech
  • , ale mieć drugą lub nawet trzecią opinię podczas oceny kandydatów, aby upewnić się , że oceniasz kandydatów na podstawie ich odpowiedzi i dowody , a nie Twoje przypuszczenia
Dziękuję, podoba mi się, że są praktyczne wskazówki i sugerowane strategie rozmowy kwalifikacyjnej.Obawiam się, że ludziom może być łatwiej udzielić właściwej odpowiedzi, niż faktycznie zachowywać się optymalnie, ale być może, jeśli trochę ich postawisz, będzie różnica w odpowiedziach prawdziwych i upiększonych.
Tak, sądzę, że ocena tego, czego chcesz przez ograniczony czas rozmowy kwalifikacyjnej, jest zawsze wyzwaniem.Rodzaje pytań, które sugeruję, zwykle mają na celu przypomnienie sobie doświadczenia z przeszłości, a to sprawia, że nieco łatwiej jest ocenić, czy jest ono autentyczne.Może również dać cenną wskazówkę dotyczącą tej osoby, jeśli powie, że nie miała takich doświadczeń w przeszłości (P: „Opisz sytuację, w której byłeś w nieporozumieniu i jak sobie z nią poradziłeś?”. O: „Och, nigdywdawać się w nieporozumienia ”- może dać wskazówkę dotyczącą postrzegania siebie przez rozmówców)
Dilworth
2020-05-29 22:57:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Odpowiedź na pytanie w tytule „Czy na razie powinienem unikać przyjmowania studentek?” jest prosta i prawie oczywista: Tak”!

Powód jest następujący:

1) Twierdzisz empirycznie, że prawdopodobieństwo, że absolwentka uczniów, którzy będą sprawiać Ci kłopoty, jest bardzo wysoki.

2) Twierdzisz, że chcesz uniknąć tych kłopotów.

Zatem zakładając, że akceptujemy 1), i na pewno to robisz, odpowiedź jest jasna: tak. Na razie unikaj przyjmowania kobiet.


Wyjaśnienia: to kwestia wartości. Masz swoje wartości, a inni mają swoje własne wartości. Jeśli zadasz to pytanie, czy przyjmować studentki do swojego laboratorium, oznacza to, że myślę, że nie jesteś całkowicie przeciwny wdrażaniu tej strategii, stąd możesz żyć z taką decyzją, biorąc pod uwagę wartość. Dlatego w tej historii jest prawie tylko jedna logiczna konsekwencja: rób to, co ci pomoże.

Komentarz: moja odpowiedź jest formalną odpowiedzią na proste pytanie. Nie promuję robienia czegokolwiek, nie robienia czegokolwiek ani określonego systemu wartości. Po prostu odpowiadam na zadane pytanie w oparciu o najbardziej podstawowe logiczne rozumowanie. Nie jestem też funkcjonariuszem prawa ani ideologiem. Nie odpowiadam za mówienie ludziom, co należy cenić lub jakie jest prawo. Jeśli o mnie chodzi, mogą robić, co chcą. Mogę ich tylko ostrzec, jeśli będą mieć kłopoty, jeśli zrobią coś niebezpiecznego. Ale tutaj, jeśli PO ukrywa fakt, że odmawia przyjęcia kobiet do swojego laboratorium, o ile wiem, nie będzie miała kłopotów.

Myślę, że warto wspomnieć, że postępowanie zgodnie z twoją radą może postawić PO w głębokich kwestiach prawnych.
Jak wyjaśniłem wyraźnie w odpowiedzi, nie spodziewam się, że tak będzie, jeśli nie poinformuje nikogo o swojej decyzji.Oczywiście nie jesteśmy tu urzędnikami prawnymi (również zaznaczono w odpowiedzi).
Obawiam się, że pod wieloma względami nie jest to dobra rada: nadaje przesłance zbyt mocną formę, a także opowiada się za strategią „głowa w piasek”, poza potencjalnymi kwestiami prawnymi ...
Kwestie prawne wydają się mało prawdopodobne, chyba że umieszczę je w ogłoszeniu o pracę, co byłoby dość głupie.Dalszy komentarz w edycji oryginalnego postu na prośbę moderatora.
@paulgarrett, Oczywiście z całym szacunkiem się nie zgadzam :) Uważam, że naszym celem nie jest pełnienie roli policji ideologicznej czy prawnej.Musimy apriori * uwierzyć * przesłance, a nawet jeśli w nią nie wierzymy, postępować tak, jakbyśmy wierzyli w dane założenie i odpowiadać na podstawie tej przesłanki.Powinniśmy unikać głoszenia OP lub mówienia im, co jest dobre, a co złe (używając naszych własnych subiektywnych wartości).Zgadzam się, że należy omówić kwestie prawne, ale tutaj jest oczywiste, że nie ma niebezpieczeństwa, ponieważ decyzja nie zostanie ogłoszona (wyraźnie wspomniana w mojej odpowiedzi).
NoSenseEtAl
2020-05-28 21:56:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz osiągnąć pożądany rezultat bez robienia tego, co proponujesz.

Przed przyjęciem ucznia (zarówno mi f) wyjaśnij kandydatowi, że osoby, które miały problemy, miały tę listę cech (nie stwarzaj problemów swoim obecnym uczniom, podając zbyt wiele szczegółów!).

Wyjaśnij kandydatom, że w ich najlepszym interesie jest szczere z Tobą, czy uważają, że to dla nich droga. Nieproduktywna współpraca nie leży w niczyim interesie.

Niektórzy kandydaci będą kłamać, ale wierzę , że większość ludzi jest uczciwa, jeśli omawiasz z nimi takie rzeczy na prywatnym spotkaniu.

Ale co, jeśli ktoś ujawni stan, taki jak zespół lęku uogólnionego, a ja zdecyduję się go nie zatrudniać z tego powodu?Czy nie jest to również problematyczne pod względem etycznym (i zawodowym)?
@Nemo: „nie zatrudniać ich z tego powodu” tak, to jest nieetyczne, nieprofesjonalne, aw wielu przepisach również nielegalne, chyba że możesz udowodnić, że uogólnione zaburzenie lękowe oznacza, że uczeń nie może wykonywać swojej pracy lub że praca ta stwarza nieuniknione i szczególne zdrowieryzyko dla osoby z uogólnionym zaburzeniem lękowym.
To jest cienka granica, do której inni ratownicy podchodzą na różne sposoby.Ciekawie jest zobaczyć zakres opinii.Myślę, że można by wysunąć argument, że osoby z wysokim poziomem lęku mogą zostać skrzywdzone przez szkołę wyższą, ale nikt nie chciałby, aby ta decyzja została podjęta za nich - jednocześnie ludzie muszą wybierać zatrudnianie tych, którzy będą bardziej prawdopodobniaby odnieść sukces.
Znalazłem inny interesujący wątek dotyczący decyzji o podjęciu uczniów z problemem zdrowia psychicznego: https://academia.stackexchange.com/questions/42944/as-a-ph-d-advisor-how-do-you-feel-about-taking-on-student-with-zdiagnozowany-depr
@Nemo Osobiście nie uważałbym tego za nieetyczne, ponieważ nie jestem uprawniony do oceny legalności.Co do tego, dlaczego nie uważam tego za nieetyczne: prawdopodobnie oszczędzasz sobie i potencjalnemu kandydatowi wiele bólu, w rzeczywistości nieetyczną rzeczą jest udawanie, że nie masz sposobu, aby tego uniknąć i zrobić to, co łatwe


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...