Pytanie:
Czy płacenie komuś za naprawienie problemów LaTeX w swojej pracy jest etyczne?
user897029
2020-03-06 15:09:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Za moją pracę licencjacką z teoretycznego CS zapłaciłem komuś, żeby

  • naprawiłem kilka dziwnych problemów z LaTeX-em, które miałem
  • zrobić kilka liczb w LaTeX, dla których podałem dokładne (! ) rysunki odręczne
  • dostosuj klasę / szablon dokumentu (rozmiar czcionki, marginesy, ...) do standardów uniwersyteckich

W szczególności cały tekst, formuły , szkice figur i pozostałe, powiedzmy, 70% pozostałych składów wykonał. Powiem również, że dostałem najlepszą możliwą ocenę, aby podkreślić, że moje treści były więcej niż istotne dla pracy licencjackiej.

Według standardów akademickich etyczne jest zlecanie części składu własnego (BSc | Magisterskiej | doktorskiej, płacąc komuś?

Zwróć uwagę, że szukam opinii na temat kultury akademickiej, a nie sytuacji prawnych. Moje przepisy uniwersyteckie są szczególnie niewyraźne i wymagają, aby praca dyplomowa była przygotowana wyłącznie (po niemiecku: angefertigt) przez autora. To, czy obejmuje to skład i w jakiej proporcji, zależy prawdopodobnie od interpretacji.

Powiązany wpis: Doktorant zatrudniający eksperta LaTeX do złożenia pracy magisterskiej? dotyczy powodów pragmatycznych, a nie etycznych obawy.

Jak mówią odpowiedzi, jest w porządku, ale jeśli planujesz pozostać w środowisku akademickim, warto nauczyć się, jak robić te rzeczy samodzielnie w LaTeX.
@astronat FWIW, moje pole podąża w kierunku Markdown i dalej od LaTeX-a, ale podejrzewam, że jest to specyficzne dla pola.
Chyba że twoja teza dotyczy ** LaTeX-a.Wtedy masz problem :)
Kiedyś uczniowie mogli dobrze zarabiać na maszynie do pisania, przepisując prace innych uczniów.
@Jon Custer: A jeśli twoja maszyna do pisania zepsułaby się w trakcie pisania pracy, czy byłoby nieetyczne zabranie jej do warsztatu naprawy maszyn do pisania, zamiast naprawiać ją samodzielnie?
@jamesqf - być może jeśli jesteś inżynierem mechanikiem?Pewnego roku student w sąsiednim akademiku pisał dla ludzi.IBM Selectric stale ryczał - ich prędkość pisania była niewiarygodna.
Pod koniec dnia myślę, że musisz się dowiedzieć, co o tym myśli Twoja szkoła;możemy tylko powiedzieć, co * myślimy *.
@bob Pod koniec dnia myślę, że będzie musiał dowiedzieć się, co * on * myśli.
OMG Chciałbym, żeby to była najbardziej nieetyczna praktyka akademicka
Jaka jest dziedzina naukowa lub techniczna Twojej pracy licencjackiej?Historia lub chemia dyktowałyby różne rady
@BasileStarynkevitch Theoretical CS - teraz dodano do pytania.Niemniej jednak zaciekawiłbym się też opiniami z innych dziedzin!Zapraszam do zamieszczenia odpowiedzi.
Opublikowałem [odpowiedź] (https://academia.stackexchange.com/a/145144/19385) i uważam, że naprawdę powinieneś poświęcić swój czas na naukę LaTeX
Na podstawie innych komentarzy PO dostrzegam, że nie przyznali się do tego swojemu doradcy przed oddaniem pracy.Osobiście spodziewałbym się, że student studiów licencjackich będzie w stanie tworzyć własne liczby, a jeśli nie, to chciałbym wiedzieć.Myślę, że w ramach niemieckiego systemu uniwersyteckiego PO jest tutaj na bardzo cienkim lodzie.
Czy zapytałeś swojego doradcę?Czy planujesz?
Byłbym ostrożny, chociaż nie jest to problem etyczny w przypadku pracy lub wyników badań, praca licencjacka jest na poziomie, na którym styl pisania i prezentacja są główną częścią ogólnych kryteriów.Powinieneś więc skonsultować się w tej sprawie ze swoim doradcą - nie spodziewałbym się, że jest w porządku.
@carlo Zgadzam się.Chodziło mi po prostu o to, że jeśli pytanie OP brzmi „czy myślisz, że złamałem zasadę”, tak jak je przeczytałem, to nie możemy odpowiedzieć na to pytanie OP;tylko szkoła OP może na nie odpowiedzieć.
Czy proszenie kogoś o zrobienie * cyfr * w LaTex nie kwalifikuje się jako tortura?
Dziesięć odpowiedzi:
Sjaffry
2020-03-06 15:47:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie widzę w tym żadnego nieetycznego punktu. Miałeś wnieść oryginalny wkład do swojej pracy magisterskiej w zakresie badań. Jeśli chodzi o pisanie, możesz skorzystać z pomocy znajomych, przełożonego lub kogokolwiek innego (bezpłatnej lub płatnej).

Na naszej uczelni w Nowej Zelandii istniał wydział. który kiedyś pobierał niewielką opłatę za rozwiązanie problemów językowych u uczniów, dla których angielski był drugim językiem. Przypuszczam, że powinno to również działać w przypadku obrazów / obrazów, ponieważ nie jesteś artystą, ale ekspertem w swojej konkretnej dziedzinie.

Krótko mówiąc, nie widzę w tym nic nieetycznego.

Aby być absolutnie pewnym: wspomnij o tym gdzieś w pracy, na przykład w podziękowaniach.Jeśli jest to etyczne (jest), nie ma problemu ze stwierdzeniem tego.
Dość często (przynajmniej tutaj, w moim kraju UE) płaci się lingwistowi za korektę i poprawianie błędów gramatycznych i innych błędów językowych.Szczególnie w przypadkach, gdy praca jest w języku angielskim, który nie jest pierwszym językiem.Zwykle poprawia to czytelność bez wpływu na rzeczywisty wkład wniesiony przez autora.
@JeffreysupportsMonica Myślę, że przyznanie się, że ktoś naprawia formatowanie, jest głupie.Czy powinienem podziękować Microsoft Office za autokorektę?Drukarni za zalecenia dotyczące atrakcyjnych marż?Moja żona decydowała o kolorach figury?A może twórcy mojego oprogramowania do zarządzania referencjami?
Historycznie rzecz biorąc, powszechne było zatrudnianie płatnej maszynistki do pisania pracy magisterskiej na podstawie własnego długiego rękopisu.Kiedy pisałem pracę magisterską, sekretarze z wydziału zrobili to na marginesie, dobrze znając symbole i zapisy specyficzne dla danej dziedziny.(Byłem jednym z pierwszych, którzy w połowie lat osiemdziesiątych zrobili własną pracę magisterską w TeX-ie - zwykły Tex, a nie LaTex). Więcej niż kilku profesorów uznałoby to za stratę czasu studenta na pisanie na maszynie,kiedy profesjonalista mógłby szybciej wyprodukować lepszy produkt;nie powinno się oczekiwać od ciebie bardziej złożenia własnej pracy niż samodzielne jej oprawienie.
@Behacad: Z pewnością podziękowałem kilku przyjaciołom za korektę.
@Behacad: Nie musisz być tak dokładny.Po prostu dziękuję tej osobie za pomoc typograficzną lub coś w tym rodzaju.Żaden czytelnik nie będzie się tym przejmować.
@Behacad: Jeśli będziesz postępować zgodnie ze standardową praktyką, to już dziękujesz swojej żonie za znacznie bardziej znaczącą pomoc w znoszeniu cię podczas trudnych części.
Mogę podziękować komuś, kto pomógł w podziękowaniach, jeśli ktoś chce to zrobić, ale myślę, że głupio jest sugerować to osobie zadającej to pytanie.Stwarza to możliwość, że być może jest to w jakiś sposób potrzebne lub być może „właściwe” postępowanie, podczas gdy w rzeczywistości jest to całkowicie opcjonalne.
@Behacad „Myślę, że uznanie kogoś za poprawiającego formatowanie jest głupie. Czy powinienem podziękować pakietowi Microsoft Office za autokorektę?”- Skład, jaki przedstawia PO, jest o wiele bardziej istotny (na przykład tworzenie postaci z ręcznie rysowanych obrazów), a niektóre z nich nie są czymś, czego żaden standardowy program nie mógłby zrobić.Zuchwała postawa nie jest konieczna.
@Behacad Niezależnie od tego, czy * powinien *, widziałem ludzi piszących podziękowania w dziale podziękowań dla wszystkich i ich psa, więc w porównaniu z tym nie jest to nawet takie szalone.
@Behacad Celem pracy, jak zauważył Sjaffry, jest ** oryginalny wkład ** do społeczności naukowej.Ktoś skład lub korekta poprawia czytelność i ostatecznie * wkład *.
Nie uważam, że umieszczanie tego w podziękowaniach to zły pomysł!Mówię tylko, że najwyżej oceniany komentarz sugeruje umieszczenie go w podziękowaniach i uważam, że przyszli ludzie, którzy to przeczytają, zinterpretują to jako „powinieneś to zrobić”, a nie sądzę, że „powinieneś”.„może” i jest to całkowicie opcjonalne.
Dmitry Savostyanov
2020-03-06 15:56:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest to dość powszechne. Niektóre uniwersytety w Wielkiej Brytanii zatrudniają prywatne firmy do ulepszania prezentacji wniosków o dofinansowanie, co obejmuje skład, korektę, profesjonalne przygotowanie grafiki, aw wielu przypadkach redagowanie tekstu. Naukowców zachęca się również do korzystania z tych firm, aby pomóc ulepszyć swoje prace przed przesłaniem ich do czasopisma / konferencji (uniwersytety nie płacą za to, ale akademicy mogą płacić z ich grantów).

Ta praktyka nie niezupełnie wpisuje się w popularną wizję akademii jako świata, w którym osobiste umiejętności i zaangażowanie są ważniejsze niż pochodzenie społeczne, pieniądze, sieć starych chłopców itp. Wydaje się, że osoby z pieniędzmi, sławą i wpływowymi przyjaciółmi mają większe szanse na wsparcie, wygraj konkurencję i zdobądź jeszcze więcej pieniędzy, sławę i potężnych przyjaciół. Osobiście uważam to za frustrujące, ale w skali globalnej jest to akceptowalne i nie jest uważane za nieetyczne ani moralne.

W przeciwieństwie do pracy dyplomowej, wniosek o grant nie jest oceniany i oceniany w celu nadania stopnia naukowego.Z moich doświadczeń związanych z pracami licencjackimi wynika, że przy podejmowaniu decyzji o ocenie często bierze się pod uwagę wygląd wizualny.W tym sensie można to uznać za płacenie komuś za poprawienie Twojej oceny.
Zapewne wygląd wizualny ma również znaczący wpływ na powodzenie wniosków o dofinansowanie, co z kolei ma duży wpływ na decyzje dotyczące awansu / zatrudnienia.Jeśli naukowcy mogą płacić komuś, aby zwiększyć swoje szanse na sukces i awans w grantach, dlaczego nie jest w porządku, aby doktorant zrobił to samo?
@DmitrySavostyanov można rozważyć tworzenie wysokiej jakości liczb w procesie uczenia się.Nie mówię, że to niekoniecznie nieetyczne, aby ktoś inny przedstawił liczby, ale te dwa przypadki są zupełnie inne (tak na marginesie, pytanie dotyczy studenta licencjata, a nie pracy doktorskiej).
Wnioski o dotacje @Christoph są oceniane i oceniane (tak, stopniowane) w celu rozdania pieniędzy, często publicznych.Prezentacja zdecydowanie wpływa na to, kto otrzyma pieniądze.
@Christoph: Nie zgadzam się w tym przypadku, ponieważ chodzi wyłącznie o naprawę błędów LaTeX, konwersję rysunków odręcznych do LaTeX (zamiast wrzucać zdjęcia tych figur) i dostosowanie formatowania do standardów uniwersyteckich.Żadne z nich nie przyczynia się do znaczącej poprawy wyglądu.To powiedziawszy, myślę, że i tak należy to przyznać.
„niektóre uniwersytety w Wielkiej Brytanii” - to mało powszechne, na pewno się z tym nie spotkałem i pracuję na jednym z większych.
Snijderfrey
2020-03-06 19:45:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Również tutaj nie widzę dużego problemu. Generalnie nie ma nic złego w przyjmowaniu pomocy w jakiejkolwiek części Twojej pracy, zachęcałbym nawet wszystkich do dyskusji i udoskonalania swojej pracy z innymi osobami z danej dziedziny lub grupy. Usługa płatna to nic, co zazwyczaj bym polecał, ale jest też możliwa.

Musisz jednak uczynić wsparcie (płatne lub nie), które otrzymałeś, przejrzyste, zwłaszcza jeśli musisz dołączyć oświadczenie, które mówi, że ujawniłeś całą otrzymaną pomoc. Następnie oceniający decydują, czy twoja praca dyplomowa uzasadnia najwyższą ocenę. W Twoim konkretnym przypadku mogłeś wspomnieć o usługach, z których korzystałeś w podziękowaniach.

carlo
2020-03-06 18:29:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Publikując artykuł w czasopiśmie naukowym, podajesz tekst (i wzory oraz ryciny) w formacie tekstowym, a oni dbają o układ i skład. Alternatywnie, musisz użyć ich szablonu, aby dopasować do niego swój artykuł.

Nie widzę powodu, dla którego ktokolwiek miałby brać pod uwagę formatowanie lateksowe jako część pracy studenta w pracy magisterskiej, poza względami ściśle praktycznymi.

Mefitico
2020-03-06 23:50:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

O ile sama teza nie dotyczy LaTeX-a i jego użycia, nie widzę problemu i nigdy nie widziałem przeciw nim reguł. Ale jeśli mówimy o etyce ...

  1. Uczelnia powinna zapewnić kompletny i użyteczny szablon LaTeX do pracy magisterskiej i innych prac, aby żaden student nie musiał tracić czasu na tworzenie lub dostosowywanie szablon. Eliminuje to wiele wysiłku zarówno bibliotekarzy, którzy mogą potrzebować przeglądu składu, jak i kłopotów z kontaktami z profesorami, którzy robią wiele z błędami w składzie / formatowaniu.

  2. Radzenie sobie z Problemy z LaTeX to po prostu radzenie sobie z błędami procesora tekstu. Dobrze, że LaTeX jest oprogramowaniem typu open source, więc możesz go samodzielnie debugować, ale co się stanie, jeśli używasz programu Microsoft Word, a błąd uniemożliwił kontynuowanie pracy? Kiedyś musiałem pracować z dokumentem tak dużym i tak pełnym odniesień, że często powodował awarię programu Word (miał również zarządzanie konfiguracją). Czy zapłaciłbyś technikowi IT, żeby zobaczył to nieetyczne? Czy kontaktowanie się z firmą Microsoft byłoby nieetyczne? Czy zapłacenie za procesor testowy było nieetyczne? Gdyby problemem był brak pamięci RAM, czy płacenie za więcej pamięci RAM byłoby problemem? Osobiście uważam, że dobrze jest zlecać na zewnątrz narzędzia / naprawę / konserwację oprogramowania, o ile są to środki do dostarczenia mojej pracy, a nie część samej pracy.

  3. Ludzie, domyślnie zakłada, że ​​jeśli wykonałeś swoją pracę w LaTeX, to wiesz, jak z niego korzystać. Więc może masz mały syndrom oszusta w dostarczaniu pracy, która sprawia, że ​​ludzie zakładają, że masz poziom biegłości w obsłudze LaTeX, którego nie masz. Ale to łatwe do rozwiązania: wspomnij o swoim kreatorze LaTeX w podziękowaniach. Możesz nawet poprosić o zniżkę za zrobienie tego.

  4. Teraz kontrowersyjna część: nauczyciele czasami pozwalają, aby skład i inne estetyczne aspekty pracy miały więcej niż sprawiedliwy wpływ na końcowe oceny. Nikt tego nie przyznaje, ale tak się dzieje. Każde śmiałe twierdzenie wysuwane przez gazetę z kilkoma literówkami spotyka się z dużo większym sceptycyzmem niż podobne twierdzenie wysuwane przez papier nieskazitelny estetycznie. Chociaż myślę, że uzasadnia to wkładanie dużego wysiłku w skład i formatowanie, jest to wada systemu i ludzi, z którymi musimy żyć. Więc może myślisz, że zhakowanie tej usterki przez dodanie sterydów do formatowania (poprzez zatrudnienie profesjonalnego składu) wygląda jak „oszukiwanie”. Ale to tylko zwykła dawka życia, która jest niesprawiedliwa, w tym przypadku nie jesteś w błędzie, a recenzenci powinni dołożyć starań, aby oddzielić czysty skład od faktycznej merytorycznej wartości.

„Uczelnia powinna zapewnić kompletny i użyteczny szablon LaTeX do pracy magisterskiej i innych prac, tak aby żaden student nie musiał tracić czasu na tworzenie lub dostosowywanie szablonu”.Byłoby wspaniale, ale w prawdziwym świecie wydaje się to rzadkie.
@NateEldredge: To prawda, ale tam, gdzie ukończyłem studia, był szablon przygotowany przez studentów, który był łatwo dostępny w niektórych kanałach komunikacji.Tam, gdzie dostałem mgr, mieli oficjalny szablon udostępniony na stronie biblioteki i był kontakt, aby sięgnąć po pomoc w przypadku błędów i innych problemów.A więc nie tak daleko od rzeczywistości i całkiem godne przesłania opinii na twoją uczelnię.
„Ludzie domyślnie będą zakładać, że jeśli wykonałeś swoją pracę w LaTeX, to wiesz, jak z niego korzystać” <- Niekoniecznie.Wiele osób prosi innych, aby pomogli im z LaTeXem lub po prostu unikają trudniejszych konstrukcji.
Dobra odpowiedź.Ale nie rozumiem, dlaczego uniwersytet miałby wybrać jakiś oficjalny szablon.Na moim uniwersytecie zaleceniem było po prostu użycie ustawienia „artykuł”.To było najlepsze.
@carlo: W każdym miejscu, w którym byłem, ludzie byli nieco wybredni w kwestii formatowania, np. „Liczba stron zaczyna się po indeksie” lub „lista liczb jest przed listą tabel”.A w każdym miejscu obowiązywały inne zasady.Są to oczywiście prace magisterskie, a raczej tylko prace domowe.Wymagali również niestandardowej przedniej strony z logo uniwersytetu i tak dalej.Dlatego nigdy nie stosowałem u mnie jednego rozmiaru dla wszystkich.
Jeśli ludzie są wybredni, to ich problem.Nie powinni czepiać się uczniów z ich osobistymi wybrednymi preferencjami, narzucając szablon.
ZeroTheHero
2020-03-08 00:53:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak. Skład nie jest tym samym, co współtworzenie treści dokumentu. Nie jest też nieetyczne zatrudnianie maszynistki, która wzięłaby twój odręczny esej i stworzyła odpowiednio sformatowany dokument za pomocą MSWord, LaTeX lub innego programu do składu / przetwarzania.

Treść (i związane z nimi pomysły) powinny być i powinny być Twoimi własnymi.

Zwróć uwagę, że w niektórych przypadkach wynajęcie pomocy z zewnątrz w takich kwestiach technicznych może być skuteczne, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest tak biegły w narzędziach potrzebnych do sporządzić dokument spełniający określone wymagania techniczne.

(+1) To była moja reakcja.Rzeczywiście, sądzę, że znaczna mniejszość prac doktorskich przed połową lat osiemdziesiątych została napisana przez kogoś innego, o czym wyraźnie wspomniałem w podziękowaniach wielu doktorantów.tezy z czasów maszyn do pisania ręcznego / elektrycznego i nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek słyszał o zmianie czegoś takiego.Z drugiej strony umiejętność przygotowania wystarczająco rozbudowanych diagramów mogłaby być uznana za część szkolenia w swojej dziedzinie i mogę sobie wyobrazić dla niektórych dziedzin, że nawet w dawnych czasach pożądana byłaby pewna umiejętność rysowania technicznego.
PO zmienił tytuł swojego pytania, tak że pierwsze słowo Pana odpowiedzi powinno brzmieć „Tak”.
@wimi dzięki za ostrzeżenie.
Carl Christian
2020-03-07 06:41:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nauka języka LaTeX wymaga dużo czasu i wysiłku. Nie ucząc się LaTeX do punktu, w którym mógłbyś samodzielnie rozwiązać swoje problemy i narysować własne dane, miałeś więcej czasu na opracowanie i dopracowanie swojej pracy magisterskiej w porównaniu z rówieśnikami. Jeśli nie przyznałeś się do zakupionej pomocy, sprawiłeś, że oceniający uzyskał umiejętności, których nie masz. Z reguły po prostu nie prezentujesz pracy innych jako własnej. Przepisy twojego uniwersytetu są dla mnie jasne. Wymagają, aby Twoja praca magisterska została przez Ciebie wykonana. Jestem Duńczykiem i pracuję na szwedzkim uniwersytecie. Nie zgodziłbym się na zaangażowanie osoby trzeciej, chyba że zaistniałyby szczególne okoliczności, takie jak nagła choroba lub śmierć w rodzinie studenta. Zastanawiam się, jakie jest stanowisko twojego działu?

+1.Myślę, że powinieneś podkreślić swój ostatni punkt.Z przepisów jasno wynika, że praca dyplomowa musi być wykonana wyłącznie przez autora.Niezastosowanie się do tego jest wykroczeniem akademickim, a zatem jest nieetyczne.
Nie jestem pewien, czy z perspektywy czasu powinienem zapytać wydział o moje prawdziwe nazwisko.Mogę jednak od niechcenia zapytać prof, który nadal jest moim stałym doradcą.Chciałbym również zakwestionować, że „uczenie się LaTeX do punktu, w którym [ja] mógłbym [ja] rozwiązać [moje] problemy na własną rękę”, jest użytecznym czasem i inwestycją w umiejętności, biorąc pod uwagę, że niektóre problemy, które miałem, były naprawdę niejasne i trudnewyśledzić bez miesięcy doświadczenia LaTeX.
** Jaka byłaby alternatywa dla rozwiązywania problemów związanych ze składem innych niż płacenie komuś? ** Z pewnością mógłbym zapytać w TeX.SE, ale wymagałoby to stworzenia * minimalnego przykładu roboczego * (MWE) (co czasami jest nietrywialne), jaktak samo, jak zajęłoby to dłuższe czasy odpowiedzi.Przyznaję, że tworzenie MWE jest często wspaniałym doświadczeniem edukacyjnym, ale niekoniecznie z technologią taką jak LaTeX.(Zrozumienie LaTeX prawdopodobnie nie da ci wielkich praktycznych informacji na temat dobrego [wewnętrznego] projektu systemu składu).
@user897029.Musisz korzystać z narzędzi i technik, które opanowałeś już na studiach licencjackich.To jedyna opcja.
Z pewnością nie jest powszechne sugerowanie, że otrzymywanie pomocy * sekretariatu * jest niedozwolone: w końcu OP nie zdobywa dyplomu z LaTeX.Przyznaję, że uznanie takiej pomocy jest dobrą formą, ale przypuszczam, że wszystko zależy od interpretacji słów „wyłącznie autorstwa autora”.Z pewnością w NA dotyczyłoby to treści, a nie pomocy technicznej w przygotowaniu pracy.
@user897029: Alternatywą jest ** nauczenie się więcej o korzystaniu z LaTeX, co obejmuje naukę rozwiązywania problemów **.Jest to oczywiście nietrywialne, ale (przynajmniej w przypadku przedmiotów, w których LaTeX jest standardem) większość uczniów radzi sobie z tym dobrze, a większość naukowców postrzega ją jako przynajmniej nieco przydatną umiejętność do nauczenia się.Nie jest to nieracjonalna ani nie do pokonania przeszkoda.
@ Carl: Zgadzam się z tobą, że to może być problematyczne, ale nie sądzę, że „miałeś więcej czasu […] w porównaniu z rówieśnikami” to dobry argument - student mieszkający blisko uniwersytetu również ma przewagę czasowąponad rówieśników z długimi dojazdami oraz uczniowie zajmujący się opieką nad dziećmi lub pracami mogą mieć * znacznie * mniej czasu na pisanie;ale są to kwestie równości społecznej, a nie etyki akademickiej.Myślę, że istotne rozróżnienie dotyczy tego, czy wydział traktuje skład jako część swoich celów edukacyjnych, o czym mówię w [mojej odpowiedzi] (https://academia.stackexchange.com/a/145205).
PLL
2020-03-09 17:40:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wiele wydziałów ma oficjalny opis celów edukacyjnych, kryteriów oceniania itp. dla pracy magisterskiej. Czy te cele edukacyjne lub kryteria oceniania obejmują cokolwiek na temat nauki składu naukowego / zawodowego lub coś mniej szczegółowego, jak „prezentacja”, którą można rozumieć jako skład?

(Mam z pewnością widziałem je wyraźnie wymienione jako cele / kryteria kursów, które miały komponent „pisania matematycznego”, co często jest warunkiem wstępnym dla tez. Nigdy nie widziałem ich wyraźnie wymienionych w samej pracy dyplomowej, ale nie zdziwiłbym się, gdyby dział zdecydował się je uwzględnić.)

Jeśli cele / kryteria nie wspominają o prezentacji / składzie, zgadzam się z większością innych odpowiedzi, zewnętrzna pomoc przy składaniu jest w porządku.

Jeśli cele / kryteria zawierają skład lub prezentację, to prawdopodobnie to, co zrobiłeś, było problematyczne. W takim przypadku radziłbym porozmawiać z kimś odpowiednim (np. z doradcą lub koordynatorem prac licencjackich ) jako poradę; jeśli uważają, że jest to problematyczne, możesz zaoferować np. przerobić pracę dyplomową samodzielnie, jako makijaż. Ponieważ działałeś w dobrej wierze, mam nadzieję, że nie zareagują karą, ale prawie na pewno okażą więcej życzliwości, jeśli podejdziesz do nich proaktywnie i przepraszająco, niż gdyby odkryli to niezależnie.

Jeśli Twój wydział tego nie zrobi Nie masz dokumentu, który publicznie określa cele, kryteria itp. dla pracy, a potem znowu, jak mówią inne odpowiedzi, całkiem rozsądnie było założyć, że skład nie był uważany za część treści.

Przyznaję, że nie znam sytuacji, w których takie cele edukacyjne odnosiłyby się do biegłości w * określonym * oprogramowaniu do składu, takim jak LaTeX.Myślę, że gdyby było to wymagane do ukończenia studiów, program oferowałby kurs na ten temat.Skład jest * bardzo użyteczną * miękką umiejętnością, chociaż niektóre z nich są dość zawiłe i osiągnięcie biegłości do tego stopnia, że stworzenie konkretnego dokumentu technicznego może wymagać sporego doświadczenia.Na przykład byłbym zdziwiony, gdybym musiał stworzyć jakiś dokument MSWord w dziwnym formacie.
@ZeroTheHero: Zgadzam się, jeśli program oczekuje biegłości w składzie, powinien oferować kurs obejmujący ten temat (niekoniecznie cały kurs dedykowany, ale wystarczający, aby pomóc osiągnąć oczekiwany poziom umiejętności) - i rzeczywiście, często to oferują.Rozszerzając to, co powiedziałem w odpowiedzi: byłem asystentem technicznym na kursie, na którym tworzenie profesjonalnie napisanej i prezentowanej matematyki było wyraźnie zawarte w programie nauczania, a LaTeX był tym, co rekomendowaliśmy i udzielaliśmy pomocy / pomocy.Studenci mogli korzystać z innego oprogramowania, jeśli chcieli, ale oczekiwano, że będą dążyć do uzyskania jakości wyjściowej odpowiadającej LaTeX.
allo
2020-03-10 19:23:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli naprawdę chcesz się upewnić, że nikt nie może twierdzić, że doszło do wykroczenia naukowego, dodaj do pracy notatkę, że otrzymałeś pomoc w składzie. Recenzenci powinni zapoznać się z treścią pracy, a nie szczegółami składu i prawdopodobnie nie mają z nią żadnego problemu.

Wtedy nikt nie może twierdzić, że nie byłeś uczciwy, kiedy niżej podpisałeś, że nie skorzystałeś z żadnej pomocy, o której nie wspomniano w pracy.

Gdy nie jesteś pewien, czy możesz uzyskać taką pomoc, przed uzyskaniem pomocy zapytaj swojego doradcę.

Basile Starynkevitch
2020-03-07 20:11:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy płacenie komuś za naprawienie problemów LaTeX w swojej pracy jest etyczne?

Nie, nie jest (ale powinieneś zapytać swojego doradcę), ale powinieneś wspomnieć (w podziękowaniach) że to zrobiłeś .

Kolejna ważna uwaga: jeśli chcesz zdobyć dodatkowe stopnie (np. magisterskie lub praca doktorska) lepiej poprawisz swoje umiejętności LaTeX . Przydadzą się później (nawet w przemyśle).

Więc zapłać komuś, aby nauczył Cię , jak lepiej korzystać z LaTeX. Jest bardzo prawdopodobne, że będziesz potrzebować LaTeX później, jeśli pozostaniesz w kręgach technicznych (wiele konferencji technicznych woli LaTeX od dokumentów Microsoft). Z nadmiernym uproszczeniem: LaTeX jest przydatny w karierze technicznej, MicroSoft Word i Excel są przydatne w zarządzaniu. Wiele książek o informatyce lub programowaniu (np. ta) jest przygotowanych przy użyciu LaTeX. Doxygen może generować dokumenty LaTeX (czyli PDF) na podstawie komentarzy w kodzie źródłowym. Pygments może zrobić coś podwójnego.

Jeśli napiszesz (później) jakiekolwiek oprogramowanie komputerowe działające na Linuksie (a większość serwerów WWW używa Linuksa), generuje *. tex (lub niektóre jego części \ input ed) to skuteczny sposób automatycznego generowania plików do wydrukowania PDF (nawet jeśli istnieją inne rozwiązania, które mogą obejmować Lout lub Patoline lub LibreOffice lub libpdf ++ itp.).

Nareszcie tex.stackexchange.com to przyjemne miejsce, aby uzyskać pomoc w LaTeX.

Pamiętaj również o konwerterach LaTeX na HTML5, takich jak HeVeA. Mogą być dobrym sposobem na napisanie dokumentacji w LaTeX i przekonwertowanie jej na zestaw stron internetowych.

PS. Moim wielkim błędem było napisanie pracy doktorskiej z AI bez użycia LaTeX-a (w 1990 roku). To był prawdopodobnie największy błąd zawodowy w całej mojej karierze (zakończonej po kilku latach przejściem na emeryturę).



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...