Pytanie:
Jak radzić sobie z kolegą, który zawsze Cię poniża?
Shamisen Expert
2016-01-16 05:27:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Właśnie zaczynam doktorat, którego ukończenie zajmie 5 lat i mam do czynienia z osobą w mojej grupie badawczej, która nie może przestać odrzucać mnie przy każdej możliwej okazji.

W naszych badaniach Wydaje mi się, że byłaby uważana za bardzo ambitną osobę. Ma dobre oceny i opublikowała kilka prac, mimo że jest na uniwersytecie dopiero od około trzech lat. Ale ma bardzo złą osobowość i nieustannie próbuje mnie poniżyć, porównując mnie z niektórymi innymi badaczami z wydziału.

  • Na przykład podejdzie i powie: wiesz, kto jest w tym samym roku co ty, a on już opublikował artykuły, nie masz.

  • Albo znam tę drugą osobę, która naprawdę dobrze sobie radziła na zajęciach, a nawet otrzymała rekomendację profesorów, gdy jesteś zwykłym studentem.

  • Będzie mnie nieustannie prosić o GPA jako studentka i jak sobie radzę na moich kursach. Na początku myślałem, że troszczyła się o mnie, ale zdaję sobie sprawę, że wykorzystuje tylko moje słabości.

  • Ona również zapyta mnie o moje zainteresowania badawcze i powie, że cokolwiek próbuję zrobić, nie ma wartości lub jest zbyt małe. Otwarcie będzie się śmiać z moich planów badawczych przed innymi ludźmi i mówić, że nie ma to żadnej wartości.

  • Nawet kiedy się poznaliśmy, zapytała mnie o moje doświadczenie, o którym powiedziałem inżynierii przemysłowej i po prostu się roześmiała, ponieważ brała udział w jakimś zaawansowanym programie badawczym, który jej zdaniem jest bardziej prestiżowy.

  • Wreszcie, nie ma żadnych moralnych skrupułów, robiąc wszystko z przodu innych ludzi. W rzeczywistości robi to mi tylko wtedy, gdy w pobliżu są inni ludzie.

Najgorsze jest to, że prawie wszystko zakłada. Opublikowałem kilka artykułów naukowych, ale nie na obecnym uniwersytecie, więc nie ma ich na liście. Mój GPA został przeciągnięty w dół podczas pierwszych lat studiów, ale podniósł się i na koniec miałem 4.0. Poza tym nie radzi sobie zbyt dobrze, tylko z kilkoma pomniejszymi publikacjami na temat bardzo konkretnych zastosowań, a znana jest tylko z niektórych specjalizacji i nie jest zbytnio generalistą, a niewiele wie o dziedzinach bezpośrednio poza jej badaniami. Ale myślisz, że kiedykolwiek jej to powiedziałem? Wołać ją o jej brak kreatywności? Albo zapytaj ją o jej GPA i kursy, na których radzi sobie źle, tylko po to, abym mógł jej powiedzieć, że „Pan X radzi sobie znacznie lepiej niż ty na tym kursie”? Oczywiście, że nie, ponieważ jestem przyzwoitą osobą.

Jesteśmy w tym samym zespole badawczym. Powinniśmy pracować razem i uczyć się od siebie nawzajem, a ona tak się zachowuje. Odetchnąłem z ulgą w ciągu pierwszych kilku miesięcy, kiedy zacząłem swoje badania, ponieważ tyle słyszałem o takich ludziach, których spotykasz na studiach podyplomowych, ale nawet nie spotkałem ich i wszyscy są tak pomocni, ale ona jest. Ponieważ nie możemy iść naprzód w przyjaznym związku, jaka jest dla mnie najlepsza alternatywa? Czy jestem zbyt wrażliwy?

Powiedziałbym, że po prostu ugryź się w język i przypomnij sobie, że po jej ukończeniu, gdziekolwiek skończy, polityka międzywydziałowa sprawi, że osoba taka jak ona będzie nieszczęśliwa. Jeśli nie jesteś zadowolony z tej odpowiedzi, prawdopodobnie nie zaszkodzi porozmawiać z nią o swoich problemach ze swoim doradcą. Jeśli to wpływa. Wydajność twojej grupy badawczej, jest to kwestia, o której powinni wiedzieć.
Inżynieria przemysłowa jest często przyczyną żartów licencjackich (nazwaliśmy ją „inżynierią wyimaginowaną”), ponieważ kilka trudnych „podstawowych” klas nie jest * wymaganiami *. Jednak jako doktorant prawdopodobnie nie zajmowałeś się unikaniem trudnych i interesujących zajęć, więc powinieneś być przygotowany na wspomnienie, na co masz czas do wyboru, ponieważ nie brałeś udziału w teorii EM. Jeszcze bardziej pomogą w tym kursy na poziomie magisterskim. Może nie uratować sytuacji z tym zwykłym przestępcą, ale wiedząc o tym, że studiowałeś ograniczone nieliniowe metody optymalizacji, może (ciąg dalszy ...)
pomóc zdobyć szacunek kogoś, kto zakłada, że ​​pochodząc z programu IE, masz odpowiednio mniej możliwości i zadań, nawet jeśli jesteś całkowicie uprzejmy. Oczywiście powinieneś zastąpić wszelkie rozwijane umiejętności na wysokim poziomie i wyrazić je w sposób, który jasno mówi: „moja matematyka jest równie dobra, po prostu rozwiązuję różne i równie trudne problemy”.
@BenVoigt OP nie powinien sprawiać wrażenia, że ​​próbuje zdobyć szacunek drugiej osoby (nazwijmy ją Alice). Nie jest jej nic winna i nie musi udowadniać swojej wartości przed Alice. Musi regularnie przekonywać doradców dobrą pracą. Ale wyglądałoby na to, że musiałaby udowodnić Alice, że przyniosłoby odwrotny skutek. Musi zasygnalizować postawą i zachowaniem (nawet bardziej niż słowami), że nie zamierza dołączyć do stołu do gry, nie teraz, nie później.
@CaptainEmacs: Jak powiedziałem, recydywista nie przyniesie nic dobrego. Ale wspomniany sprawca może zmniejszać OP w oczach innych, więc wiedza, jak temu przeciwdziałać, może czasami być przydatna.
@BenVoigt Rozumiem twój pomysł i zgodziłbym się, gdyby krytyka była oparta na faktach. Jednak ewidentnie tutaj krytyka jest politycznym narzędziem „Alicji” iw tym przypadku każde usprawiedliwienie się brzmi przepraszająco. Jest powód, dla którego politycy nie lubią się usprawiedliwiać i udawać, że mają rację, nawet jeśli dobrze wiedzą, że tak nie jest. W konstelacji wrogiej politycznie, promieniująca pewnością siebie i element „Wiem, czego chcę, a twoja opinia nie ma znaczenia” jest skuteczniejsza niż próba udzielenia racjonalnej odpowiedzi. Niestety i dość diametralnie dla instynktu naukowca.
Ktoś pomachał Dorothy Parker przez drzwi, mówiąc: „Wiek przed pięknem”. Odpowiedziała: „Perły przed świniami”. To może być apokryficzne i nie polecam tego robić, ale nie zaszkodzi od czasu do czasu * myśleć * „perły przed świniami”.
Jeśli nie masz nic przeciwko odrobinie sarkazmu, powiedz jej, że tylko głupiec tak mało ceniłby jej czas i geniusz, że spędzałby go każdego dnia na całkowitej porażce, tak jak ty.
http://www.math.ucsd.edu/~fan/teach/add.htm Ten post o tym, jak radzić sobie z matematycznymi prześladowcami może być istotny
Mogę sobie wyobrazić sytuację, w której się znajdujesz; Idealnie jest grać w gry umysłowe! Cokolwiek poprosi, poproś o zwrot, ale lepszym tonem! Zaproś ją na kawę, herbatę lub cokolwiek innego, żeby zobaczyć jej reakcję i po prostu graj. W momencie, gdy albo wściekasz się, albo przestaniesz z nią rozmawiać, „wygrała”, ale nie ma nagrody do odebrania.
Słabi ludzie muszą poniżać innych, aby czuć się silnymi, tak jak małe psy szczekają na duże, aby je przestraszyć, ponieważ wiedzą, że nie mają szans. Pamiętaj o tym i wszystko jest w porządku.
Brzmi to jak pytanie dotyczące programowania łodzi. Ludzie tacy jak twój kolega istnieją wszędzie, nie tylko w środowisku akademickim, i nie widzę nic specyficznego dla środowiska akademickiego w tym, jak sobie z nimi radzić.
Czy to możliwe, że pochodzi z kraju, w którym takie zachowanie jest dopuszczalne? Może to tylko kwestia międzykulturowa. W przeciwnym razie, zastanawiam się, jak krzesło wydziału pozwoli jej ujść na sucho.
Zawsze pamiętaj, że całe zachowanie tej osoby jest tylko oznaką głębokiej niepewności. Osoba, która czuje się w sobie pewna i szczęśliwa z własnych osiągnięć, nie musi się tak zachowywać. Jeśli próbujesz się bronić, pamiętaj, że nie ma z tobą nic złego, co jest nie tak, to jej zachowanie.
@BobBrown: Prawidłowa odpowiedź na pytanie „Perły przed świniami” brzmiałaby „masz rację, ja idę pierwszy”.
Nie ma to nic wspólnego z zadanym pytaniem, ale nigdy nie rozumiałem systemu amerykańskiego dotyczącego „Mam opublikowanych kilka artykułów naukowych, tylko nie na obecnym uniwersytecie, więc nie ma go na liście”. Czy ktoś może mi to wyjaśnić - znam tylko artykuły opublikowane w miejscu publicznym. Jak działa to, o czym wspomina Female Tank?
Jeśli chodzi o robienie tego przed innymi: ludzie wkrótce to zauważą i zignorują. Znam osobę, która zawsze wskazuje, jak może to zrobić lepiej i jak zawsze był lepszy. Za każdym razem, gdy podnosi rękę, wszyscy inni przewracają oczami.
@G Bach prawdopodobnie potrzebuje pewnej liczby publikacji, aby uzyskać tytuł doktora. Praca, którą wykonała wcześniej, nie liczy się, dlatego nie pojawia się na jej liście publikacji dla tego stopnia.
To smutne, że masz do czynienia z takimi śmieciami. Zajmij się tym wystarczająco w pracy, a to po prostu jest do bani.
Nie pozwól, żeby ci to przeszkadzało i po prostu uśmiechnij się słodko. Uwielbiam odpowiadać takimi rzeczami, jak: „Wow, dlaczego nie powiesz mi, jak naprawdę się czujesz?” A potem śmiej się, jakby druga osoba powiedziała coś zabawnego. Zwykle dość szybko zatrzymuje to zachowanie. Zgadzam się też, że to może być kulturowe.
Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/34575/discussion-on-question-by-female-tank-how-to-deal-with-a-colleague-who- zawsze-pu).
irytujący współpracownicy nie są wyjątkowi w środowisku akademickim i istnieje wiele [strategii radzenia sobie z nimi] (http://uk.businessinsider.com/how-to-deal-with-obnoxious-coworkers-2015-5? r = USA i IR = T).
Dwadzieścia odpowiedzi:
D.Salo
2016-01-16 05:53:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Preferuję myląco pozytywną / neutralną reakcję w takich sytuacjach.

  • „Tak i tak zrobiliście Niesamowita Rzecz i Ty -” „Wow, to świetnie! Kiedy to zostanie opublikowane ? Chciałbym to przeczytać. "
  • „ Jaki był twój dyplom z GPA? ” „Uh, nawet nie pamiętam. Jednak to mnie tu przywiodło i uwielbiam to!”
  • „Aha, to co robisz to śmieci”. „Uważam to za niezłą zabawę i dużo się uczę!”

Kiedy ona wykonuje te akrobacje przed innymi, będziesz wyglądać nieskończenie bardziej klasowo niż ona, gdy odmówisz gry w gra.

„Jaki jest Twój GPA?” - „Całkiem fajnie, a z moich studiów szczególnie podobał mi się hipertensoryczny eliptyczny rachunek metahomolgii Labradowa - naprawdę polecam się o nim dowiedzieć, jeśli tego nie zrobiłeś” (oczywiście powinieneś wiedzieć, czym jest hipertensoryczny eliptyczny rachunek metahomolgii Labradowa; -)
Dodam jeszcze taki, którego zawsze musiałem używać, gdy mój krewny pyta mnie o moje oceny, aby powiedzieć innym, o ile lepszy lub gorszy jestem od nich. Krewny: „Jakie oceny otrzymałeś?” Ja: „Moje oceny były w porządku, ale nie uważam ich za ważne”. I naprawdę tego nie robię, bo liczę na oceny życiowe >>.
To * musi * być najlepszą odpowiedzią. Podążanie drogą i nie danie się wciągnąć w dyskusję, w której nie można wygrać, jest prawie zawsze sposobem na rozwiązanie takich problemów.
Przysięgam, że widziałem artykuł publikujący w zasadzie to (Rozbrajaj negatywnych ludzi z nieprzyjemnie pozytywnymi odpowiedziami) ... Nie mogę go jednak znaleźć. Uwielbiam rozumowanie za tym.
Szczerze mówiąc, najlepszym sposobem na „dotarcie do” i powstrzymanie ludzi, którzy robią tego typu rzeczy, jest po prostu 100% zignorowanie tego. Brak potwierdzenia stwierdzeń „oooch, rozumiem !! haha, jestem niesamowity”, które robią, gdy dźgnięcia szybko sprawiają, że czują się głupio i nie mogą nawet zrobić nic, aby tego uniknąć, poza zatrzymaniem się.
+1 Strategia tutaj przypomina mi [ten komiks internetowy] (http://smbc-comics.com/index.php?id=3959). Mówiąc poważnie, nigdy nie tracenie z oczu swojej uczciwości jest tutaj ważną lekcją, która pomoże ci przez całe życie.
Aby być prawdziwym draniem, należy publicznie ofiarować jej muffinkę. To całkowicie wytrąca z równowagi okropnych ludzi.
Myślę, że potrzebujesz naturalnie przyjaznej postawy, aby móc to zrobić w naturalny sposób. Inną opcją jest udawanie, że dobrze zdajesz sobie sprawę, że próbują cię przygnębić, i zabawne jest, że marnują swój czas. Szeroki uśmiech i pytanie „czy tak jest?”
Odpowiedź użytkownika 21820 może być szczera, ale odmawianie komuś sposobu na zachowanie „wyniku” prawdopodobnie wkurzy ich jeszcze bardziej. Zgadzam się z Murphym. Myślę, że jakaś taktyka interwencji w muffinki wystarczyłaby. Albo to, albo pozytywne „Wow, to spoko. Cieszę się z twojego powodu!” powinien ich rozbroić lub przynajmniej zadowolić.
Zgadzam się z @Aurast - nie każdy może to zrobić. Zbyt życzliwe reakcje muszą współgrać z twoją naturalną postawą; w przeciwnym razie wypadniesz jako fałszywy. To powiedziawszy, jeśli zdarzy ci się być kimś, kto _ potrafi_ zastosować takie podejście, może to być niezła zabawa.
Myślę, że ludzie, którzy nie mogą tego zrobić w naturalny sposób, są prawdopodobnie bardziej skłonni do komentowanego podejścia @enderland's - ignorowania jej. Chociaż jest trzecia grupa, która nie może wykonać żadnego z nich i w końcu uderzyłaby ją w twarz. (* Jeśli jesteś jednym z nich, oszczędzaj sobie trochę czasu, nie pozwól sobie na „eksplozję” i powiedz jej, żeby zajmowała się własnymi sprawami *)
Captain Emacs
2016-01-16 06:06:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Poprzednie odpowiedzi są całkiem dobre i chciałbym dodać kolejną możliwą linię obrony.

Jeśli to możliwe, zminimalizuj interakcję z nią. Nie nauczysz się od niej niczego (poza tym, jak się nie zachowywać) i jest bardzo mało prawdopodobne, aby się poprawiła (cuda się zdarzają, ale bardzo rzadko).

Jeśli nie czujesz się w nastroju na udzielanie radosnych / pozytywnych odpowiedzi, inną strategią jest odpowiadanie bez wyrazu, na przykład grzecznie zainteresowanym „Naprawdę?” / „To brzmi interesująco” / „Jak pięknie” lub tym podobne. Beznadziejność i nudy (dla niej, a nie dla innych) eliminują radość z próbowania cię zdenerwować.

Co najważniejsze, wyjaśnij sobie, że nie odgrywa ona żadnej roli w twoim życiu naukowym. Nie jest twoim szefem ani doradcą. Ty decydujesz, czego potrzebujesz. Nie patrz, jak radzą sobie inni w Twoim dziale. Jedynymi osobami, których możesz potrzebować, są konkurenci w Twojej dziedzinie badań w innych instytucjach. Postępy jakiegoś przypadkowego współpracownika w Twojej instytucji nie mówią nic o tym, jak dobrze sobie radzisz lub powinieneś sobie radzić. Mogą pędzić naprzód i znów cofać się w stosunku do ciebie, nigdy nie wiesz; pola nie są porównywalne.

Twoja koleżanka najwyraźniej nie potrafi z całą pewnością ocenić, gdzie się znajduje, i tak bardzo martwi się o innych, że próbuje przenieść to zmartwienie na Ciebie. Nie pozwól, aby tak się stało, nie jesteś jej emocjonalnym koszem do recyklingu. Jednak na tym etapie, który opisujesz, nie widzę jeszcze konieczności angażowania osób trzecich.

Dan Romik
2016-01-16 14:22:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Aby dodać perspektywę prawną (jako kierownik wydziału przeszedłem szkolenie w takich sprawach), niektóre z opisanych przez Ciebie zachowań będą moim zdaniem najprawdopodobniej kwalifikować się jako forma nękania w miejscu pracy w Stanach Zjednoczonych, zakładając, że możesz być uważanym za pracownika (co nie jest pewne i zależy od szczegółów Twojego statusu w programie dla absolwentów). Wystąpienie takiego nękania można uznać za wrogie środowisko pracy. Jeśli złożysz skargę do swojego doradcy / dyrektora generalnego / przewodniczącego wydziału, to ich prawny obowiązek będzie polegał na podjęciu działań w celu zapobieżenia molestowaniu. Jak wyjaśnia artykuł w Wikipedii, do którego odsyłam powyżej:

Pracodawca może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za nieprzestrzeganie tych warunków w miejscu pracy, chyba że udowodni, że próbował zapobiec molestowaniu, a pracownik zawiódł skorzystać z istniejących środków przeciwdziałania napastowaniu lub narzędzi zapewnianych przez pracodawcę.

Nawet jeśli nie jesteś uważany za pracownika, mogą obowiązywać inne przepisy, które mają zastosowanie do sytuacji, a mimo to, zdrowy rozsądek podpowiadałby, że Twój doradca i dział są w dobrej sytuacji i mają dobre zachęty, aby rozwiązać problem, gdybyś zdecydował się im złożyć skargę.

Podsumowując, nie mówię, że koniecznie powinieneś narzekać, ale jest to jedna z opcji, o której powinieneś wiedzieć. Zastrzeżenie: jak powiedziałem, przeszedłem szkolenie na temat molestowania w miejscu pracy, ale nie jestem prawnikiem i radziłbym, abyś szukał bardziej wiarygodnych informacji na temat wszelkich kwestii prawnych przed podjęciem jakichkolwiek wrażliwych decyzji.

Osobiście mam wrażenie, że tyran w tym przypadku jest po prostu osobą niepewną siebie. Lekka, prostsza strategia może się dobrze sprawdzić w tym przypadku. Niestety, obecnie nawet stosunkowo drobne incydenty są szybko eskalowane do ciężkiej, półlegalnej obsługi ze względu na zwiększoną gotowość do „pół-procesu”. Jest to szkodliwe dla zaufania do departamentu i powinno być brane pod uwagę dopiero po niepowodzeniu wszystkich innych działań i po dokładnym zebraniu dowodów.
To dobry przykład, co w mojej odpowiedzi określam jako „upuszczenie młotka”; wywołanie konsekwencji prawnych z pewnością byłoby ostatecznością (ale w najgorszych przypadkach należy mieć tego świadomość).
@Captain „zaledwie” niepewna osoba może nadal wyrządzić wiele szkód. I tak, lekka strategia może zadziałać i może być warta wypróbowania, nie tylko dlatego, że samodzielne radzenie sobie z tym zapewni OP przydatne doświadczenie w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Jeśli chodzi o „prostsze”, w zasadzie nie znajdziesz prostszego podejścia niż narzekanie na ludzi, których zadaniem jest radzenie sobie z takimi właśnie problemami, pozwalając OP wykonywać swoją pracę i nie martwić się tym, co robić . Nie proponuję pozywania uczelni, po prostu skorzystanie z pomocy systemu w radzeniu sobie z ewidentnie trudną sytuacją.
Ponadto, jeśli pójdziesz tą drogą, z pewnością lepiej będzie, jeśli spróbujesz samodzielnie rozproszyć sytuację, a następnie udokumentować naruszenia na tyle szczegółowo, aby faktycznie były użyteczne.
@enderland masz rację, że dokumentacja byłaby niezwykle pomocna, ale z prawnego (lub etycznego, IMO) punktu widzenia OP nie ma obowiązku próbować samodzielnie rozładowywać sytuacji przed złożeniem skargi. W porządku, jeśli chce spróbować, ale nie jest to wymagane.
Posiadanie oddzielnego osobistego rejestratora (** telefon komórkowy ** zawsze nagrywający (skompresowany / mp3) dźwięk, malutki rejestrator wideo (lub tylko audio) itp.) Przez cały czas, gdy ma się do czynienia z tym „złym” kolegą, byłoby dobry pomysł, „na wszelki wypadek”. Pod warunkiem, że telefon komórkowy zawsze nagrywa, nie jest sprzeczny z innymi przepisami lub zasadami szkoły. (* ps. Wzdrygam się trochę, gdy wikipedia jest legalnym źródłem; -) *
@DanRomik Bez wątpienia można wyrządzić wiele szkód. Jestem jednak fanem stopniowej reakcji i sceptycznie podchodzę do legalistycznej postawy, która zaczyna przenikać wiele podmiotów publicznych w Europie (według modelu amerykańskiego). Formalnie masz rację, że PO nie ponosi odpowiedzialności za złagodzenie sytuacji. Oznacza to jednak, że w zasadzie odpowiedź na każdy problem staje się formalną reklamacją. Tworzy to korporacyjną atmosferę, w której nikt nie będzie w pełni ufał nikomu innemu (kto może powiedzieć, czy skarga była słuszna? To działa w obie strony), a każda transakcja będzie monitorowana i rejestrowana.
Mówiąc „prostsza”, miałem na myśli bardziej „lekką” strategię, którą jednostka może przeprowadzić samodzielnie (jak ta w mojej odpowiedzi).
@CaptainEmacs szczerze, nie widzę niczego nieocenionego lub nadmiernie legalistycznego w pracowniku w miejscu pracy, który skarży się swojemu przełożonemu na napastliwe zachowanie ze strony współpracownika. Część prawna ma na celu przede wszystkim wyjaśnienie, dlaczego przełożony jest prawnie zobowiązany do działania w celu zapobieżenia molestowaniu, co powinno uspokajać osobę składającą skargę. Zgadzam się, że istnieją nieco łagodniejsze podejścia, które warto najpierw wypróbować, ale ogólnie nie wydaje mi się to rozwiązanie szczególnie radykalne lub agresywne, ani też jako przejaw nadmiernego legalizmu naszego społeczeństwa.
user37208
2016-01-16 05:54:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Postaraj się, żeby ci to nie przeszkadzało. Jest niezwykle jasne, że ona cię poniża, aby poczuć się lepiej. Jeśli zinternalizujesz fakt, że nie jest gorącą osobą, za którą się udaje, i że gdyby była, nie rozmawiałaby z tobą w ten sposób , łatwiej będzie odrzucić jej komentarze. Na przykład, kiedy mówi „ten a taki uzyskał znacznie wyższy wynik niż ty”, powiedz „dobrze dla niej!” tak autentycznym tonem, jak tylko potrafisz. Jeśli powie, że Twój projekt badawczy nie ma wartości, powiedz radośnie „Dzięki za radę!” i wróć do tego, co robiłeś. I tak dalej. Kiedy cię poniża, pokaż jej, że nie obchodzi cię, co myśli na tyle, żeby się zdenerwować. Takie podejście ma dwie zalety: 1. To będzie dla niej absolutna tortura, jeśli nie będzie miała satysfakcji, widząc, że ci przeszkadza, oraz 2. Ludzie, którzy będą świadkami tych wymian, będą pod wrażeniem, że nie pozwolisz jej się do siebie dostać. Widzą teraz, że cię znęca, i prawdopodobnie współczują ci. Jeśli zastosujesz podejście „zen”, które opisuję, będą się z tobą śmiać.

Powyższa rada nie pasuje do wszystkich sytuacji związanych z prześladowaniem, ale Twój przypadek prawdopodobnie nie jest wystarczająco poważny aby warto było złożyć skargę do swojego PI, chyba że sytuacja dalej się rozwinie. Na tym etapie ktoś jest dla Ciebie po prostu niemiły, a najlepszym podejściem jest uzyskanie grubszej skóry. Niektórym jest to łatwiejsze niż innym, ale jest to pierwsza rzecz, którą należy spróbować.

Dzięki i już to zauważyłem. Na przykład, kiedy dzisiaj ponownie powiedziała mi o ocenie, ktoś obok mnie powiedział jej, że kurs był szczególnie trudny na mój rok, ponieważ zmiana profesora i maksymalna ocena z całego kursu jest o pełne 20% niższa od niej rok bez poprawek i po prostu jakby się zamknęła, może dlatego, że był doktorantem starszym od niej
@FemaleTank: Dobrze słyszeć, że niektórzy cię wspierają. Po prostu zrób wszystko, co w twojej mocy, a jeśli kiedykolwiek poprosi o pomoc, powinieneś rozważyć próbę pomocy; może bardzo dobrze zmienić swoje nastawienie, gdy zda sobie sprawę, że o wiele przyjemniej jest być miłym dla innych.
@user21820 Powinienem umieścić tutaj duże zastrzeżenie. FemaleTank nie powinna być złośliwa, ale dość ostrożna, jeśli zdecyduje się pomóc. Obawiam się, że ta osoba zdaje sobie sprawę, że FemaleTank jest miłą osobą i chciałaby mieć nad nią kontrolę. Taka osoba może po prostu się bać lub być niedojrzała, ale może to być również podstawowa cecha charakteru, nie możemy tego oceniać na odległość. W tym drugim przypadku trzymanie się z daleka jest jedynym właściwym sposobem postępowania.
@CaptainEmacs: Tak, w pełni się z Tobą zgadzam. Kiedy mówię „pomoc”, mam oczywiście na myśli całkowicie szczery zamiar, a jednocześnie twoja rada, aby nadal być bardzo ostrożnym, jest zdecydowanie słuszna, ponieważ tacy ludzie są dwojakiego rodzaju; jeden zareaguje dobrze na życzliwość, ale drugi stanie się jeszcze brzydszy. Mówiłem to tylko na wypadek przyszłej okazji.
shirewoman2
2016-01-16 12:19:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kobieta z mojej klasy maturalnej brzmi dokładnie tak, jak to, co opisujesz - bezduszne poniżenie, niewrażliwe i nieznośne uwagi na temat ocen i statusu badań itp. Kilku z nas zaczęło bardzo się starać, aby uczynić ją szczęśliwszą istotą ludzką (ona też ciągle narzekała, jak bardzo jest samotna - idź figura), ale dość szybko stało się jasne, że jest emocjonalną czarną dziurą, zasysającą pozytywną energię i nie oddającą żadnej.

Badania wymagają współpracy i NIKT nie chce współpracować z kimś takim. Jeszcze w szkole średniej rozpoczęła obiecujące letnie stypendium, którym wszystkim się przechwalała i zwolnili ją wkrótce po tym, jak zaczęła , ponieważ tak trudno było z nią pracować. Teraz, kilka lat po tym, jak oboje zdobyliśmy doktoraty i ruszyliśmy dalej, prawie nikt obecnie lub wcześniej związany z naszym wydziałem nawet nie wie, co robi. Najwyraźniej nie udało jej się odcisnąć śladu na boisku, do którego wydawało się, że była przeznaczona, i podejrzewam, że osoba, którą opisujesz, albo zmieni swoje postępowanie, albo skończy w ten sam sposób.

Moja rada: Zrób wszystko, co możesz, aby jej uniknąć i zignorować, a jeśli to niemożliwe, wezwij ją do złego zachowania.

Dobra rada, chociaż czarne dziury emitują energię !!!
Ciemna energia? :-)
Pete L. Clark
2016-01-18 04:51:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem trochę przerażony, że większość odpowiedzi tutaj wydaje się zakładać, że OP jest w jakimś konkursie testamentów ze swoim kolegą magisterskim i daje rady dotyczące „wygrania bitwy”, „wprowadzenia drugiego ucznia jej miejsce, „powodując jej upadek” i tak dalej. (Nie wszystkie: jest kilka doskonałych odpowiedzi, a niektóre, które są bardzo bliskie temu, co powiem: po prostu zbyt mało z nich w całym refrenie.) To jest zasadniczo błędne: szkoła podyplomowa nie jest bitwą z innymi absolwentami. Ma (niestety) aspekt konkurencyjny, ale konkurs nie dotyczy czołowych miejsc w społecznej / zawodowej hierarchii absolwentów, ale doskonałości akademickiej i możliwości kontynuowania kariery naukowej.

W jaki sposób te prawdziwe cele szkoły podyplomowej są wspierane przez słowne potyczki z kolegą magisterskim? Odpowiedź jest jasna: nie są . Zwycięstwo w pojedynku werbalnym jest lepsze niż bycie przegranym, ale zwycięstwo jest całkowicie pyrrusowe. Jedynym prawdziwym zwycięstwem jest zaprzestanie grania w tę grę.

OP może to zrobić w następujący sposób: powinna dokładnie przemyśleć zakres interakcji, jakie ma z innymi uczniami i dokonać jasnego, mentalnego podziału między czynnościami, które są konieczne (w końcu mogą one współpracować) i potencjalnie produktywne i działania, które są częścią gry bez zwycięzców opisanej powyżej. Następnie we wszystkich przyszłych interakcjach z tą drugą uczennicą powinna po prostu odmówić angażowania się we wszystkie próby, o których wie lub sądzi, że okażą się bezproduktywne. Powinna pozytywnie reagować na interakcje, które są wyraźnie produktywne / profesjonalne i powinna zdecydowanie przesunąć interakcje graniczne w kierunku produktywnym / zawodowym. Wszystkie te rzeczy powinna robić całkowicie otwarcie i bezsensownie. To, że wokół są inni ludzie, jest dobre dla tej strategii: OP mówi „przychodź do mnie tylko z zawodami i tylko zawodowymi”. Odmowa zrobienia tego, gdy w pobliżu są inni ludzie, sprawia, że ​​druga osoba jest w błędzie.

Przykładowa odpowiedź:

„Przepraszam, odpowiadałem już na takie pytania od Ciebie, więc wiem, że nie przyniesie to żadnych korzyści. czy masz coś konstruktywnego / istotnego / dotyczącego projektu X, o co mógłbyś mnie zapytać? ”

Brak subtelności tej strategii powinien sprawić, że będzie ona łatwa do wdrożenia, o ile program operacyjny jest do tego zobowiązany. Najgorszym możliwym rezultatem, jaki widzę, jest to, że PO jest już tak zdeformowany / jej kolega uczeń jest na tyle zły, że interakcje, które wyglądają niewinnie dla innych obserwatorów, będą obsługiwane przez PO chłodno i profesjonalnie. Ale to jest akceptowalny wynik. Profesjonaliści mogą być zimni, o ile jasno powiedzą, że ten chłód służy wykonywaniu ich pracy. Co więcej, po kilku niezręcznych wymianach takich jak ta, wszyscy oprócz najbardziej złych / obłąkanych ludzi nauczą się przestać naciskać przycisk, który nie uzyskuje pożądanej odpowiedzi.

Pete, wiem, że ta odpowiedź ma dobre intencje, ale zastanawiam się, czy nie wysuwałbyś takich samych sugestii, gdyby PO skarżył się na molestowanie o charakterze seksualnym (ale tylko w formie werbalnej) ze strony współpracownika. Tego rodzaju porady typu „po prostu odmów zaangażowania, trzymaj się spraw związanych z pracą, a wszystko będzie dobrze” zakłada, że ​​OP jest _zdolny_ do „tylko” odmowy zaangażowania. Myślę, że poważnie nie doceniasz szkodliwości tego rodzaju zastraszania (zwłaszcza mówiąc, że Twoja strategia jest „praktycznie niezawodna”, co wydaje mi się nieco protekcjonalne) ...
... a twoja rada jest niebezpiecznie bliska „obwiniania ofiary”. W końcu w kontekście (czysto werbalnego) molestowania seksualnego myślę, że zgodzisz się, że byłoby całkowicie niedopuszczalne, aby powiedzieć komuś, że to jego „zaangażowanie” w napastnika wzmacnia jego zachowanie i że rozwiązanie problemu molestowania polega po prostu na „odmowie zaangażowania się”. Zastanawiam się więc, jak postrzegasz tę sytuację jako inną.
@Dan: Usunąłem „praktycznie niezawodny”. Jestem jednak nieco zdziwiony twoim porównaniem jednego ucznia mówiącego o molestowaniu seksualnym wrednych rzeczy związanych z pracą do innego. Właściwie zastanawiam się, jak postrzegasz te sytuacje jako podobne ... ale to wydaje się wykraczać poza zakres tego komentarza. Nie staram się bagatelizować nieprzyjemności sytuacji, ale też nie uważam jej za rzadką - rówieśnicy i / lub współpracownicy mogą zachowywać się bardzo nieprzyjemnie i wolałbym raczej dać OP strategię, aby spróbować poradzić sobie z nią posiadać. Jeśli to nie zadziała, może spróbować czegoś innego.
Pozwolę sobie również powiedzieć, że nie czuję, żebym był w pobliżu „obwiniania ofiary”. Jeśli ktoś w twoim miejscu pracy cię poniża ... czy nie próbujesz najpierw w jakiś sposób sobie z tym poradzić? Co za różnica? Czy jest coś złego w pomyśle, że dorosły profesjonalista może samodzielnie rozwiązać swoje problemy w miejscu pracy? Na koniec zwróć uwagę, że w ogóle nie powiedziałem, że PO wzmacnia zachowanie jej współpracownika. Powiedziałem, że niektóre inne odpowiedzi sugerują przyjęcie podobnego zachowania i że jest to złe zachowanie bez względu na to, kto to robi.
Chodziło mi o to, że ta sprawa nie jest identyczna z molestowaniem seksualnym, ale dotyczy innej, potencjalnie dość surowej formy molestowania, która może być równie szkodliwa lub większa w niektórych przypadkach molestowania seksualnego. Dlatego myślę, że rozsądne jest zastanowienie się, czy w przypadku molestowania seksualnego byłbyś równie skłonny zaoferować OP „strategię samodzielnego poradzenia sobie z tym” i powiedzieć jej, aby „po prostu odmówiła zaangażowania”. Być może tak, ale warto dokonać porównania i upewnić się, że traktujemy ten przypadek konsekwentnie iz powagą, na jaką zasługuje.
I zgadzam się z twoim ostatnim punktem - sugestie, by zniżyć się do poziomu napastnika to zły pomysł. I zgadzam się, że nie ma nic złego w próbach rozwiązywania problemów między dorosłymi, jeśli jest to realistyczna sugestia w obecnej sytuacji, a obawiam się, że tak nie jest.
Nie rozumiem, dlaczego do tej gry włączono molestowanie seksualne. Ta ostatnia ma inną, dodatkową jakość i nie bez powodu obowiązują tam specjalne procedury. Jednak w przypadku molestowania niezwiązanego z seksem natychmiastowa eskalacja do szefa zaszkodzi pozycji PO w nie mniejszym stopniu niż osoba molestująca. PO będzie - w sposób dorozumiany - uważany za niedojrzałego, niezdolnego do stawienia czoła swoim własnym, bez względu na to, że formalnie zadaniem szefa i administratora jest rozwiązanie tego problemu. Całkowicie zgadzam się ze strategią @PeteL.Clark. Nie zadziała jednak dobrze, jeśli PO zakończy się wspólnym projektem z łobuzem.
... twoja odpowiedź brzmi bardzo podobnie do odpowiedzi, której udzielam ludziom w sprawie naszego systemu politycznego. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki nasz system jest skonstruowany, głosowanie jest albo kradzieżą dokonywaną przez pełnomocnika politycznego, albo mechanizmem obronnym, który ma skłonić tych politycznych pełnomocników do poświęcenia swojej przebiegłej natury gdzie indziej. Tak czy inaczej, jedynym aktem, który naprawdę wygrywa, jest powstrzymanie się od systemu, ale ci w państwie żądają, aby Wszyscy musieli podporządkować się ich woli.
Pete, generalnie zgodziłbym się z głównym celem twojej odpowiedzi (i czuję, że jest to to samo, co główny punkt mojej odpowiedzi). Ale w proponowanej odpowiedzi spierałbym się o klauzulę „Wiem, że to nie doprowadzi do niczego produktywnego”, ponieważ jest to początek większej debaty z łobuzem (jak ją tutaj nazywam). Moje myślenie byłoby jeszcze bardziej zwięzłe „Nie odpowiadam na to”, bez żadnego wyjaśnienia - usprawiedliwienie twojego rozumowania jest po prostu większą ilością amunicji dla łobuza do użycia przeciwko tobie.
@Daniel: Pamiętaj, że te rozmowy mają miejsce, gdy inni są w pobliżu. Mówiąc to, PO wyjaśnia * innym *, dlaczego zachowuje się w sposób, który może wydawać się bezinteresownie szorstki. Powiedziawszy to, PO może z pewnością odmówić „meta-wyjaśnienia”: debata, czy rozmowa będzie dotyczyła bezpośrednio akademickiego tematu, wyraźnie nie jest bezpośrednio akademickim tematem.
Jeśli jest to wykonalne, jest to właściwe podejście i ma zastosowanie do każdej takiej sytuacji w miejscu pracy. Sprowadza się to do tego, czy angażujesz się w walkę ze współpracownikiem, czy też od niej odrywasz. Jeśli zostanie zauważony, wycofanie się z niestabilnej sytuacji będzie dobrze odzwierciedlało OP przez rówieśników i przełożonych. Co więcej, nie tylko, jak wskazał @CaptainEmacs, pójście do szefa może sprawić, że będziesz wyglądać na mniej dojrzałego niż idealnie jesteś lub chciałbyś być postrzegany, ale PI (powiedzmy) ma wystarczająco dużo problemów, z którymi musi się uporać, a odejście powinno być tylko ostatecznością nie pozwolić sprawcy kłopotów na to, aby * ty * pojawiał się jako problematyczny uczeń. Trzymaj się z dala od błota.
Ying Xiong
2016-01-18 03:23:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Może po prostu ją zablokuj i odetnij wszelką możliwą komunikację

Witamy w Academia.SE: ta odpowiedź w obecnej postaci jest niskiej jakości i grozi jej odrzucenie i usunięcie: proponuję ją rozszerzyć poprzez lepsze wyjaśnienie swoich pomysłów.
Właściwie myślę, że ta jedna linia odpowiedzi jest lepsza niż wiele odpowiedzi podanych tutaj. To rzeczywiście mogłoby zostać rozszerzone / wyjaśnione, ale: na pewno poprawna podstawowa idea.
Ed Would
2016-01-16 08:39:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

„Przemoc w miejscu pracy w środowisku akademickim” prawdopodobnie najlepiej pasuje do Twojej sytuacji.

https://en.wikipedia.org/wiki/Workplace_bullying_in_academia

To bardziej szczegółowa forma:

„Zastraszanie w miejscu pracy”, oto doskonała strona internetowa zawierająca strategie, które mogą temu zapobiec.

http://www.workplacebullying.org/indersons/ problem / bycie prześladowanym /

„Przemoc psychiczna” również opisuje zjawiska, które opisujesz, chociaż nie koncentruje się tylko na miejscu pracy.

„Gaslighting” to kolejny termin używany do opisania zjawiska sabotowania czyjegoś zaufania do siebie.

Opublikowałbym więcej linków, ale nie pozwolono mi to zrobić, ponieważ jestem nowy, pewnie forma „zastraszania witryny w środowisku akademickim”.

Zawsze jest jeden kretyn w każdym miejscu pracy, klasie lub innym miejscu, w którym ludzie się zbierają i zawsze atakują najmilszych, próbując uspokoić własną niepewność. Atakują najmilszych ludzi, ponieważ są tchórzliwi i wiedzą, że najgorsi ludzie będą tupać im w tyłek. To nie twoja wina i można to zneutralizować odpowiednimi strategiami. Powinieneś spróbować rozwiązać ten problem, zanim wybuchnie, ponieważ gdy to się stanie, przełożeni, podobnie jak rodzice, czasami karzą oba „dzieci”, niezależnie od tego, które z nich to zaczęło, a niewinne dziecko zwykle zostaje ukarane najgorsze.

Nitpick: nie do tego zwykle odnosi się „gaslighting”; zazwyczaj odnosi się do nadwerężenia czyjegoś zaufania do wiedzy o obiektywnych faktach, tak aby wywołać zwątpienie we własne zdrowie psychiczne / pamięć / zdolności poznawcze. Pochodzi od [nazwa sztuki] (https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_Light).
Daniel R. Collins
2016-01-16 12:49:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ta osoba jest z grubsza socjopatą. Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie takiej osoby. Uświadom sobie, że około 1% całej populacji pasuje do tej diagnozy, ale jest większy odsetek, na przykład 3-4%, na stanowiska o wyższej władzy, takie jak biznes i rząd ( Wikipedia). Więc od czasu do czasu będziesz miał tendencję do spotykania tych ludzi; prawdopodobnie spodziewać się 1 na klasę 30 studentów szkół wyższych.

I niestety, istnieje również tendencja do prześladowania kobiet o wysokich dochodach, zwłaszcza w miejscu pracy; psychologowie nazywają to „zespołem królowej pszczół” ( Wall Street Journal). Więc chociaż stresujący, pamiętaj, że z pewnością nie jesteś sam w przechodzeniu przez tę sytuację.

W 2010 roku Workplace Bullying Institute, krajowa grupa zajmująca się edukacją i wspieraniem, poinformowała, że ​​prześladujące kobiety w 80% przypadków kierowały swoje działania wojenne na inne kobiety - o 9% więcej od 2007 roku. przeciwnie, byli przeważnie dręczycielami oferującymi równe szanse.

Badanie przeprowadzone w 2011 r. wśród 1000 pracujących kobiet przez American Management Association wykazało, że 95% z nich uważało, że na którymś etapie kariery została osłabiona przez inną kobietę. Według badania przeprowadzonego przez University of Toronto w 2008 roku, obejmującego prawie 1800 pracowników w USA, kobiety pracujące pod nadzorem kobiet zgłaszały więcej objawów stresu fizycznego i psychicznego niż kobiety pracujące pod nadzorem mężczyzn.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​najważniejszą rzeczą po zidentyfikowaniu socjopaty jest maksymalne odcięcie przepływu informacji. Nie angażuj ani nie udostępniaj więcej danych, niż potrzeba; każda ciekawostka danych osobowych to po prostu więcej amunicji lub kolejny wektor ataku dla socjopaty. (Na przykład zupełnie nie zgadzam się z innymi respondentami, którzy sugerują lepsze poznanie osoby lub odpowiadanie na poszczególne ukłucia sarkazmem lub podobnymi reakcjami; socjopata nie reaguje na to jak normalna osoba). troll ”to bardziej zwięzły sposób powiedzenia tego.

(Jedyna inna rzecz, która mi pomogła, trochę, to prawdopodobnie użycie strategii „rzucania młotkiem”, jak to się nazywa w pokerze ( Słownik miejski). To znaczy, niech drobne, niepotrzebne upadki na ogół pozostają bez odpowiedzi, ale w późniejszym terminie, kiedy masz jakieś uzasadnienie dla naprawdę ciężkich konsekwencji / kary, zastosuj je szybko, całkowicie i bezlitośnie. Na przykład: socjopatyczny student może mają przepisy dotyczące nieobecności egzekwowane z pełną surowością, członek komitetu nadużywający może zostać wezwany do przewodniczącego za zachowanie niezgodne z zasadami organizacji lub pracownicy sabotażyści mogą po prostu wymagać zwolnienia [patrz link do Wall Street Journal powyżej]. Jest to z pewnością ruch palący mosty i oczywiście byłby niepożądany we wszystkich, z wyjątkiem najbardziej ekstremalnych okoliczności; raz lub dwa razy w życiu, kiedy to zastosowałem, osoba stała się niekontrolowana irytowana, ale nie przeszkadzały mi po tym.)

W twoim przypadku prawdopodobnie najlepiej t o po prostu unikaj i przeczekaj kadencję dręczyciela w Twojej instytucji, która powinna trwać dwa lata lub krócej, i wiedz, że „będzie lepiej”.

Nie jestem psychologiem, ale nie sądzę, by łobuz spełniał definicję psychopaty. Jest tyranem i prawie na pewno będzie charakteryzować się jakimś zaburzeniem osobowości, nie jestem pewien, które, ale nie psychopatią (moim skromnym i przeważnie opartym na Wikipedii opinii).
Doradzanie nauczycielom akademickim, aby „spodziewali się, że 1 uczeń z 30-osobowej klasy będzie socjopatą” wydaje się być dość prostym, skłaniającym się ku nieodpowiedzialnemu stwierdzeniu, które ktoś mógłby wygłosić bez konkretnych dowodów potwierdzających. Podobnie czuję się, nazywając kogoś, kogo nigdy nie spotkałeś, „mówiąc z grubsza, socjopatą”: używasz języka technicznego tak, jakbyś miał wiedzę techniczną, ale ktoś z taką wiedzą prawie na pewno byłby bardziej ostrożny. Sugeruję, abyś usunął to ze swojej odpowiedzi, która pozostałaby przydatna (a nawet bardziej) bez niej.
Drogi @PeteL.Clark, on ma rację, chociaż jego post jest wysoce niepoprawny politycznie, jest brutalnie szczery. Jestem pewien, że Daniel ma większe doświadczenie ze studentami niż my. Chciałbym zobaczyć badania na ten temat
@SSimon: Przyjrzałem się sprawie. Czołowy badacz psychopatii (Hare, twórca Hare Psychopathy Checklist) oszacował, że 1% populacji spełni jego kryteria diagnostyczne. Zauważ, że dotyczy to ** psychopatii **, a nie ** socjopatii **, chociaż różnica jest subtelna. Spekuluje, że wskaźnik ten jest wyższy na wyższych szczeblach biznesu i przemysłu: nie ma na to żadnego testu. Pomysł, że bycie studentem jest jak bycie czołowym dyrektorem biznesowym i zwiększa czterokrotnie częstość występowania psychopatii, wydaje się być całkowicie jego własnym.
Nie ma tu politycznej niepoprawności ani brutalnej uczciwości; to kwestia wyciągania wniosków z badań akademickich, które wydaje mi się raczej pochopne. Nie rozumiem, co zyskuje odważne twierdzenie, że w każdej klasie jest (średnio) socjopata. Reszta odpowiedzi - która jest bardzo dobra - przebiega niezależnie od tego.
@PeteL.Clark: Twierdzę, że to, co można zyskać, jest formą samoobrony psychicznej; że jest się na to przygotowanym, gdy to się stanie, a także zdajemy sobie sprawę, że przytłaczająca większość uczniów i współpracowników zdecydowanie * nie * należy do tej kategorii. Powiedz 1 na klasę (3%) stanowi górną granicę oczekiwań. Być może 1 na semestr dla wykładowców w pełnym wymiarze godzin (1 na 3 zajęcia, 1%) może służyć jako dolna granica? W obu przypadkach postawa samoobrony psychicznej powinna być mniej więcej taka sama.
Niezależnie od tego, czy liczba rzeczywista to 1 na 30, czy 1 na 90, prawdą jest, że wpadnięcie na tych ludzi w środowisku zawodowym jest niefortunnym faktem w życiu. Myślę, że ta odpowiedź daje dobre rady, jak sobie z tym poradzić.
W PO nie widzę niczego, co sugerowałoby, że ta osoba spełnia więcej niż niewielki ułamek kryteriów bycia socjopatą.
** „Jedynym wyjściem jest brak kontaktu”. ** - http://themindsjournal.com/5-things-sociopaths-and-narcissists-say-to-make-you-feel-crazy/
yoyostein
2016-01-19 11:18:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Najpierw zacznę od cytatu Marka Twaina: „Trzymaj się z daleka od ludzi, którzy próbują umniejszyć Twoje ambicje. Mali ludzie zawsze to robią, ale naprawdę wielcy sprawiają, że czujesz, że Ty też możesz stać się wielki”. - Mark Twain

Dlatego pierwszym krokiem, który powiedziałbym, jest „trzymanie się z dala” od niej. Pamiętaj też, że jest zdecydowanie uważana za „małą osobę”. Może mieć trochę wiedzy, ale na pewno nie ma mądrości.

Biorąc pod uwagę zakres jej złego zachowania, jak opisano, możesz mieć do czynienia z socjopatą, z którym może być ciężko sobie poradzić. Nie ma sensu próbować z nią rozumować ani negocjować, ponieważ socjopaci nie mają empatii. Jednym ze sposobów, które możesz zastosować, jest trzymanie się kilku bliskich przyjaciół, aby mieć siłę liczebną. Trudniej jej otwarcie krytykować cię, gdy bronią cię przyjaciele.

„Duma przychodzi przed upadkiem”. Wierzę, że to powiedzenie zawiera trochę prawdy. Jeśli wyznajesz jakąś religię, możesz pocieszyć się tym, że Bóg nie lubi takich dumnych ludzi, chociaż na pozór mogą odnosić sukcesy. Jeśli Ty i Twoi znajomi wykryjecie u niej jakiekolwiek zachowania przestępcze, np. fałszując wyniki badań, zgłoś ją natychmiast, jeśli to konieczne.

Wszystkiego najlepszego!

Random Chance
2016-01-16 13:52:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem fanem odpowiadania na ludzi, którzy najwyraźniej próbują uśmierzyć komplement, który graniczy z obraźliwym, ale jest ładnie sformułowany. Robi się to DUŻO na południu, gdzie dorastałem. Kobiety z Południa potrafią zabić się nawzajem, mówiąc, że dla kogoś z zewnątrz brzmi całkiem nieźle.

Wyrażone tonem „Nie jestem zainteresowany, ale jestem uprzejmy”, jak przy rozmowie z dzieckiem:

„Cóż, czyż nie jesteś cenny?”

„Och kochanie, założę się, że czujesz się lepiej, mówiąc mi to.”

„To urocze, próbujesz mnie „negować”, prawda? To nie zadziała, nie będę się z tobą spotykać. ”

„ Czy to prawda, kochanie? Ciekawe, że wiesz coś takiego . ”

Nic bardziej nie kłuje łobuza niż odrzucenie go jako osoby nie będącej podmiotem. Dlatego przede wszystkim prześladują.

Aha, a jeśli kobieta z Południa mówi, że ktoś jest „całkiem miły”, to znaczy, że myśli, że ta osoba jest inna. Na przykład w „Cóż, nie mam z nią wiele wspólnego, ale jest całkiem miła”. Kiedy ktoś jest lubiany, jest opisywany jako „kochany”.

To genialne, jednak bardzo niewielu ludzi może to zrobić przekonująco przez długi czas, jeśli nie ma tego we krwi (chyba że są wyszkoleni na Południu). Aby zobaczyć genialne poniżenie, zobacz także Winston Churchill lub Oscar Wilde. Niestety w prawdziwym życiu trudno go naśladować, a ponadto wymaga dopracowania końcówki odbiornika i osób postronnych.
Wykładanie tych okropnych, protekcjonalnych kwestii to straszna rada i nie przychodzą mi do głowy żadne okoliczności, w których rozsądnie byłoby zwracać się do kolegi jako „drogi” lub „kochanie”. Nie zdziw się, jeśli skorzystasz z niewłaściwego końca oskarżenia o molestowanie.
@DavidRicherby To prawda, niektóre zastraszanie faktycznie działa dokładnie w ten sposób, mistrzowsko używając protekcjonalnego języka z elementem wiarygodnej zaprzeczenia. Niestety, radzenie sobie z łobuzami to nieprzyjemna sprawa, a właściwa droga do wyboru raczej nie sprawi, że będziesz czysty. Widziałem każdy rezultat, od prześladowcy, który skutecznie wyparł lubianą osobę, do zaproponowania ofierze przedłużenia pracy (być może w celu zachowania kontroli), lub do pomyślnego wdrożenia przez reakcję ofiary na poziomie nuklearnym po długotrwałym protekcjonowaniu na niskim szczeblu. Nie ma jednej właściwej odpowiedzi.
Kirrilian
2016-01-18 23:55:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Na początku staram się być szczery i szczery wobec takich osób, aby zobaczyć, jak zareagują. Na przykład powiedziałbym coś w stylu: „To, co właśnie powiedziałeś, rani moje uczucia i jest nieprawdziwe. Byłbym wdzięczny, gdybyś przestał to robić”.

Jeśli to nie zadziała, przechodzę do konfrontowanie ich z bardziej drastycznymi środkami: „Przykro mi, że twój brak poczucia własnej wartości powoduje, że poniżasz innych ludzi, aby poczuć się lepiej. Niestety, wszystko to sprawia, że ​​wyglądasz źle na wszystkich wokół siebie to. ”

Następnie omówiłbym to z kimkolwiek byłoby to stosowne, nakreśliłbym ich działania i to, co zrobiłeś, aby to złagodzić. To pokazuje, że podjąłeś wysiłek i stanąłeś dla siebie z szacunkiem i spokojem.

Tak czy inaczej, powodzenia w tej sytuacji, wiem, że są trudne, pracowałem z kimś, kogo absolutnie nie mogłem nie wytrzymuję przez dwa lata, więc całkowicie rozumiem.

Czy możesz powiedzieć, czy te dwa stwierdzenia faktycznie zadziałały i w jakich okolicznościach?
user47789
2016-01-19 15:52:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Popieram odpowiedzi, które zalecają „obniżanie” ważności pytań i unikanie tego, by dać się namówić.

Chciałbym dodać jeden rodzaj odpowiedzi, która nie jest, przyznaję, całkiem w tej linii:

Na przykład podejdzie i powie, że wiem, kto jest w tym samym roku co ty, a on ma już opublikowane artykuły, a ty nie.

Odpowiedź, która przyszła mi do głowy od razu, brzmiała: „Mam kuzynkę w twoim wieku. Jest naprawdę miła”.

To chyba trochę subtelne. Niezależnie od tego, czy naprawdę chcesz zagrać w tę kartę, chodzi o to, że twoja koleżanka najwyraźniej nie może powstrzymać się od zastosowania pewnych mierników, zgodnie z którymi budowała swoją samoocenę obsesyjnie-kompulsywnie wobec ciebie. Jest to wskaźnik, którego się trzyma i reklamuje, ponieważ nie ufa innym wskaźnikom, które sprawiają, że wygląda korzystnie, i najwyraźniej nie ufa tak bardzo tym konkretnym wskaźnikom, inaczej nie musiałaby ich tak mocno zwiększać. Nie graj w jej grę. Niestety, nie widzę, abyś miał duże szanse, aby ją zatrzymać , ponieważ nie wydaje się, aby w przeciwnym razie miała wiele powodów do oparcia.

DoubleDouble
2016-01-20 05:47:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Robi to z jednego z trzech powodów:

1) Źle się czuje. Przyjmując pewne fakty i komentując swoje założenia w miejscu, gdzie inni mogą usłyszeć, stara się przybrać formę dominacji nad innymi ludźmi, aby poczuć się lepsza - w ten sposób powstrzymując się od poczucia się gorsza na krótką chwilę.

2) Chce zrobić z ciebie wroga. Może czuć się najbardziej motywowana i wykonywać swoją najlepszą pracę , kiedy czuje, że z kimś konkuruje. Chociaż zdecydowanie nie jest to najzdrowszy sposób na zrobienie tego. W pewnym sensie może się to wydawać jej „współpracą” - próbując prześcignąć się nawzajem, a może nawet mieć nadzieję, że razem prześcigną inną osobę, o której mówi.

3) Może się martwić o swoich postępach i faktycznie próbujesz pomóc . Podobnie jak # 2, prawdopodobnie wypadłaby jako osoba bardzo konkurencyjna - i gdyby ktoś powiedział jej , czego ona nie zrobiła tak dobrze, jak ta inna osoba , cóż, spróbowała bardziej i nadrobiła zaległości! Szkoda, że ​​nie ma dużego doświadczenia z innymi osobowościami i błędnie zakłada wiele rzeczy na temat twoich osiągnięć.


Więc jak powinieneś sobie z nią radzić? Cóż, reakcja będzie zależeć od tego, jak wolisz poradzić sobie w takich sytuacjach, ale zrobię tak:

  • Zapytaj ją, dlaczego ta informacja jest ważna. Dlaczego powinno Cię to obchodzić. Dlaczego ona kłopocze się, żeby ci to powiedzieć. Zapewni to lepszy wgląd w to, dlaczego to robi, a jednocześnie prawdopodobnie umożliwi poprawienie założeń ( nawet jeśli nie podasz jej poprawnych informacji, możesz określić, które założenia są fałszywe i powiedzieć jej, że problem nie konieczne ).

  • Przekaż odpowiednią wiadomość dotyczącą spodziewanego traktowania. Punkty odpowiadają ponumerowanym przyczynom powyżej - ale niezależnie od podejrzanego powodu, wyraź pragnienie, abyś mógł pracować razem, ponieważ jesteście w tym samym zespole badawczym, ale sposób, w jaki ona zachowuje się, jest dla Ciebie nie do zaakceptowania.

    1. lub
    2. Nie znosisz dokuczania. Albo musi trzymać się z daleka, albo musi przestać przywoływać te ( nieprawdziwe, przy okazji ) punkty, tak naprawdę nie obchodzi cię, jak ona lub ktoś inny sobie radzi - bo u ciebie dobrze.
    3. Dziękuję za troskę, ale radzisz sobie dobrze - prawdopodobnie teraz będziecie mieć przyzwoitą współpracę.

Od tego momentu twoje stosunki zawodowe mogą się polepszyć, nawet jeśli nieznacznie, i stać się bardziej znośne, albo nie. Możliwe uzupełnienia, w których inne odpowiedzi są bardziej szczegółowe ( w dowolnej kolejności ) mogą obejmować:

Brandon Thomas Van Over
2016-01-16 08:23:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uwaga: nie proponuję tego jako niezawodnego rozwiązania gwarantującego 100% skuteczności, ale jeśli uważasz, że to może zadziałać z nią, zdecydowanie warto spróbować.

Zaproś ją na przekąskę jeść (lub znaleźć sytuację, w której oboje możecie rozmawiać samodzielnie i nie wydaje się to niezręczne) i porozmawiać z nią na osobności. Rozmawiając z nią, uważaj, aby jej nie zdenerwować, ponieważ masz do czynienia z absolwentem z inteligencją emocjonalną liceum. Aby temu zapobiec, porozmawiałbym z nią, pamiętając o następujących dwóch rzeczach:

(1) Upewnij się, że potwierdziłaś jej wszystkie wartości, które wydaje się próbować dać sobie, lekceważąc ciebie . Daj jej zasługę tam, gdzie należy, i zrób to w najbardziej autentyczny sposób.

(2) Mów w kategoriach jej zainteresowań , prosząc ją, by przestała. NIE rozmawiaj o sobie i swoich potrzebach, tylko o niej. Na przykład nie jestem do końca pewien, ile wnosisz, ale jeśli jesteś postrzegany jako niezastąpiony członek zespołu, powiedz coś na temat tego, jak to wpływa na papier, gdy ktoś nie jest w stanie pracować na pełnych obrotach, ponieważ wykonujesz pracę grupową (lub jeśli nie jest to całkowicie istotne, znajdź inny sposób, aby powiązać to z nią).

Teraz, jeśli pozostanie nierozsądna, nawet po próbie rozwiązania problemu z nią sam na sam, porozmawiaj ze swoim doradcą, jak wspomniano wcześniej w komentarzach.

Karmienie trolla tylko sprawia, że ​​rośnie. Naprawdę odradzałbym wykonanie punktu 1 w ogóle.
@gaborous Problemem nie jest rozmiar trolla, ale fakt, że troll nie przestanie być dla niej niegrzeczny. Przeciętnie ludziom trudniej jest być niegrzecznym wobec kogoś, kto jest dla nich grzeczny i miły, niż komuś, kto podsyca ogień, czyniąc oczywiście nieszczere uwagi, aby przerwać ich próby wzmocnienia własnej samooceny.
ElChapo, chociaż zgadzam się z pańskim komentarzem, nie zgadzam się z karmieniem ego osoby egoistycznej. Okazuj takim ludziom jakikolwiek należny szacunek i uznanie, ale nigdy więcej, w przeciwnym razie zwykle będą myśleć, że mają rację, postępując tak, jak robią.
To miła odpowiedź. Sama myślałem o zasugerowaniu przyjaznego podejścia. Wiem, że to nie będzie najpopularniejszy pomysł, ale myślę, że warto przynajmniej spróbować. Dałbym mu +1, gdybyś raczej mnie nie irytował, używając wizerunku i nazwiska znanego przestępcy jako uchwytu użytkownika SE. Rozumiem, że ma to być zabawne, ale myślę, że jest w bardzo złym guście i sugeruję, abyś to zmienił, jeśli chcesz poprawić swoją reputację tutaj i aby Twoje odpowiedzi (które wydają się być dobrej jakości) zostały potraktowane poważniej.
Ponieważ nie wiesz, jak zachowa się „troll”, jest to niebezpieczna trasa. Jeśli absolutnie chcesz grać dobrze, możesz wypróbować strategię mdłości, którą zaproponowałem, a następnie - bardzo ostrożnie - zbadać grunt kilka tygodni później, kiedy ataki ustąpiły. Dystans tworzy dobry punkt wyjścia, do którego możesz się wycofać, jeśli to nie zadziała. Powodem, dla którego to proponuję, jest to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli PO zrobi to od razu, troll spróbuje zmienić ją w „sługus” i wtedy jeszcze trudniej będzie ją zastrzelić. Zdecydowanie zalecam najpierw utworzenie dystansu.
Karmienie trolla działa całkiem nieźle, ponieważ nie jest on na pozycji władzy. Możesz kontrolować trolla za pomocą jej ulubionego jedzenia, tak jak jakieś zwierzę.
Dlaczego ludzie odrzucają to, tak jakbym nie dodawał na początku zastrzeżenia? Wspomniałem konkretnie „*** jeśli myślisz, że to może zadziałać z nią ***”. Oczywiście są sytuacje, w których karmienie czyjegoś ego nie jest korzystne, ale może to zadziałać w tej sytuacji, a wspomnienie o tej opcji jest znacznie lepsze niż wspominanie o niczym.
Zastrzeżenie: nie przegłosowałem Cię. Uważam jednak, że problem z takim podejściem polega na tym, że nie można go łatwo odwrócić. Dlatego dodałem komentarz w tej sprawie, że zanim spróbujesz czegoś takiego, powinieneś najpierw nabrać dystansu. Z takimi ludźmi nie dostajesz wielu ujęć, aby spróbować rzeczy, zanim zostaniesz nieodwracalnie zaplątany, więc lepiej zrób to z pozycji, która pozostawia ci odwrót.
Karmienie trolla sprawia, że ​​jest większy. Widziałem nieistotne trolle zdobywające władzę, karmiąc się, pozostawiając za sobą ścieżkę zniszczenia. Zgadzam się z „nie karmić trolla”.
Cóż, dla tych z Was, którzy zagłosowali w dół, pamiętajcie, że strzałka w dół powinna być używana w przypadku rzeczy, które są rzeczywiście niepoprawne / całkowicie błędne. Tylko dlatego, że się z czymś nie zgadzasz, nie oznacza, że ​​jest to nieprawidłowe. Zaproponowana przeze mnie metoda może nie jest rozwiązaniem idealnym (o czym konkretnie wspomniałem na początku), ale ma szansę zadziałać i jest lepsza niż nic nie mówić.
Myślę, że ludzie przyjmują określony typ osoby, nazywając ją „trollem”. To rozwiązanie nie jest skierowane do „trolla”, ale raczej do małej dziewczynki, która czuje, że niezależnie od tego, co robi, nie dorównuje tym, którzy ją otaczają. Osobiście widzę, gdzie ta odpowiedź może być przydatna, chociaż myślę, że zmiana sformułowania mogłaby pomóc innym - „nakarmić jej ego” to po prostu „dawanie jej zasługi tam, gdzie się należy” - a nie „oddawanie jej czci”, jak myślą inni. (* dlatego „w najbardziej autentyczny sposób” *)
Nie głosowałem na ciebie negatywnie, ale rozumiem, dlaczego ludzie tak zrobili, ponieważ teraz jeszcze bardziej się nie zgadzam niż wcześniej. Osobiście znam kilka przypadków, w których Twoja strategia była * wyraźnie błędna * i * szkodliwa *. * Może * mieć rację, ale jeśli tak nie jest, jest nieodwracalne i jest * szkodliwe *. Mówisz to bez zrzeczenia się niebezpieczeństwa (nie chodzi tylko o próbowanie) - popełnienie błędu ma potencjalnie poważny koszt, nie jest to po prostu „warte spróbowania”; należy go wypróbować dopiero po uświadomieniu sobie możliwych konsekwencji. Myślę, że zrzeczenie się odpowiedzialności byłoby konieczne, aby twoja odpowiedź była realna.
@DoubleDouble to jest dokładnie to, o czym mówiłem. Zmienię odpowiedź, aby odzwierciedlić wyjaśnienie.
padawan
2016-01-20 21:48:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

O ile zrozumiałem, Twoim głównym problemem jest to, że jest kimś, z kim musisz pracować. Byłem w podobnych sytuacjach i czuję się bardzo dobrze.

Opracowałem kilka mechanizmów obronnych.

1. Porozmawiaj z nią!

W najprostszy możliwy sposób powiedz jej, że jej zachowanie wywołuje u Ciebie urazy. Może wcale nie jest zła i będzie ci współczuć. Może coś, co zrobiłeś, spowodowało, że tak się zachowywała. Może zazdrości twojej pracy. Po prostu wypij z nią kilka kaw i powiedz jej o swoich uczuciach. Staraj się być przyjaciółmi. Trudniej jest zranić przyjaciela niż zranić kolegę.

Ona cię rozumie

Słyszy, co mówisz, i stara się cię nie poniżać. W ten sposób problem zostanie rozwiązany.

Zachowuje się, jakby cię zrozumiała

Słucha cię, zachowuje się, jakby cię rozumiała, ale kontynuuje swoje zachowanie . W takim przypadku powinieneś jej przypomnieć, że rozmawialiście, a te zachowania was przygnębiają. Poproś ją, aby nie powtarzała tego ponownie.

Jeśli powtórzy się ponownie, zmniejsz z nią interakcję. Pokaż, że nie lubisz jej zachowania swoją mimiką i własnym zachowaniem. Pokazując, nie mam na myśli tylko kwaśnego i czekania, aż zrozumie. Powiedz ostre słowo, np. „Pilnuj swojego biznesu” lub „Nie obchodzi mnie, co myślisz”.

Ona ignoruje

Słucha Cię , ale to nie obchodzi. Następnie powinieneś porozmawiać ze swoim doradcą. Przedstaw mu sytuację i poproś go o znalezienie rozwiązania tego problemu. Zanim to zrobisz, powinieneś powiedzieć koleżance, że porozmawiasz z szefem i wszystko wyjaśnisz.

Jej ignorancja co do uczuć kolegi oznacza, że ​​jest naprawdę złą osobą i zasługuje na to, aby o tym opowiadać.

2. Ignoruj ​​ją; nie karm trolla!

Pamiętaj, że jest wielu ludzi, którzy żywi się smutkiem innych. Może być jedną z nich. W takim razie smutek z powodu tej sytuacji tylko ją uszczęśliwia. Nie ma nic złego w uszczęśliwianiu człowieka, ale nie kosztowałoby to twojego szczęścia. Kiedy tylko powie coś złego, po prostu uśmiechnij się i przytaknij. Nawet jeśli masz urazy, udawaj, że tak nie jest.

3. Poinformuj o sytuacji władzę

Jeśli masz 100% pewności, że nie poradzisz sobie z jej złym zachowaniem, po prostu idź i wyjaśnij sytuację swojemu doradcy (lub kto jest odpowiedzialny z zespołu badawczego) . Staraj się nie być tak agresywny podczas wyjaśniania i spróbuj ją w jakiś sposób zauważyć, że podejmiesz środki ostrożności w tej sytuacji.

4. Pokaż jej!

To nie znaczy „kłapnij na nią”, ale raczej „pokaż jej, że się myli”. Skoncentruj się na swojej części badań, a może nawet więcej. Pamiętaj, że to, co powiedziała, jest niezauważalne w porównaniu z tym, co faktycznie zrobiłeś.

Myślę, że jest; zarówno ty, jak i ona macie problemy z samodzielnością. Patrząc z twojego punktu widzenia, myślisz, że niski GPA lub mniej lub brak publikacji jest czymś, czego należy się wstydzić. Ona też jest tego świadoma. Nie pozwól jej zrozumieć tego faktu. Nawet jeśli wiesz, że mogłeś zrobić dużo lepiej, pamiętaj:

„Gniew, uraza i zazdrość nie zmieniają serc innych - zmieniają tylko Twoje”.

Shannon L. Alder

Osama Bin Login
2016-01-16 10:02:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Odniosłem uderzająco dobre wyniki, wypowiadając ich w ich grze. Ale to ja, może nie możesz. Ja też jestem miłym facetem, ale kiedy ktoś mnie wkurza, zaczynam intensywnie myśleć.

Poza tym ona też nie radzi sobie zbyt dobrze, tylko z kilkoma pomniejszymi publikacjami ...

Jej upadki wynikają z niepewności. Jak już zauważyłeś, bardzo typowy wzór. Prawdopodobnie radzi sobie dużo gorzej, niż ci się wydaje. Aby nie czuć się tak źle ze sobą, ona cię poniża. A prawdopodobnie inni? Prawdopodobnie cierpi na depresję; to jest bardzo powszechna choroba psychiczna i ona ma ją źle. Jej myśli są irracjonalne i możesz to wykorzystać.

Często zniewagi odzwierciedlają jej własne problemy. Jeśli dostaje B-, musi sprawić, że dostaniesz D + lub gorzej, a im gorzej, tym lepiej, w jej umyśle. Jest to dla niej trudne, jeśli faktycznie dostajesz A-, więc użyje przesady lub jawnych kłamstw, jak widziałeś. Albo zmieni miejsce: porozmawiaj o stopniach licencjackich czy coś. Nie graj i odpowiadaj rzeczowo; zamiast tego rób podobne obelgi wobec niej i wzywaj ją do tego, co się naprawdę dzieje - jej niepewności. Na przykład:

ona: Znam George'a, który jest na tym samym roku co Ty, a on już opublikował artykuły, a ty nie.

myślisz: ona odkłada moje liczba kartek, ponieważ jej liczba jest niewielka lub w jakiś sposób ją krępująca. Może ci się to nie wydawać krępujące; nie daj się zwieść, bo liczy się jej lęki i spostrzeżenia, a nie twoje.

mówisz: Ile artykułów opublikowałeś? [dopasuj to do tego, co o niej wiesz] Opublikowałem więcej artykułów niż ty, prawda? W rzeczywistości, czy wszyscy w tym dziale nie opublikowali więcej artykułów niż ty? [możesz trochę przesadzić, jeśli już przesadza - zwłaszcza jako pytanie.]

ona: reaguje gniewnie ...

nie odpowiadasz na jej pytania, po prostu kontynuuj: Czy przywołałeś artykuły George'a, ponieważ żadnych nie opublikowałeś? Musisz mnie odłożyć, bo nie masz żadnych dokumentów, prawda?

Ponownie, dostosuj to do realiów i tego, co o niej wiesz. Przestań być „dokładny”. Chcesz głośno powiedzieć, co mówią jej własne lęki o sobie. Może każdy, kto to słyszy, uważa, że ​​liczba jej prac jest w porządku, ale to nie ma znaczenia.

Obserwuj, jak ona działa, zwłaszcza gdy ucina innych - nie musisz mówić, żebyś mógł więcej słuchać uważnie i zastanów się, jaką niepewność próbuje ukryć. Możesz użyć przeciwko niej tej samej broni - ćwicz! Wypróbuj to na znajomych - od tego są przyjaciele.

Pamiętam, jak miałem do czynienia z kobietą, która atakowała ludzi obelgami, a kiedy ofiara zaatakowała, zachowywała się naprawdę zraniona i wydawała się płakać. Na głos opisałem tę grę wszystkim w pokoju. To było jak zła wiedźma z zachodu: eksplodowała obelgami i płaczem, to było naprawdę zdumiewające. Nikt więcej z nią nie rozmawiał. Zamknęła się i odeszła. Problem rozwiązany.

ona: Więc jakie jest twoje GPA w tym semestrze?

myślisz: nie muszę na to odpowiadać - w rzeczywistości, jeśli nie odpowiem na jej pytanie, to samo w sobie jest poniżeniem. Ma paranoję na punkcie własnego GPA. Prawdopodobnie niezbyt dobre. Cieszę się, że wyszukałem już jej GPA lub rozmawiałem z moimi współpracownikami, aby dowiedzieć się, jaki jest jej GPA. Więc teraz mogę odpowiedzieć i wyolbrzymiać, tak jak ona robi to dla mnie.

mówisz: Cóż, jaki jest twój GPA w tym semestrze? [czy to prawda:] Jest w dół, prawda? Co zrobisz, jeśli wylecisz? [Zadajesz pytanie, które sugeruje, że ona wyleci - nie kłamiesz, mówiąc, że wyleci. To jest pytanie, ale to ją wkurzy, bo właśnie tego się boi, racjonalnie czy nie.]

Te powroty naprawdę ją złości. To jest pomysł. Ona jest tyranem i tak jak łobuz na placu zabaw, nie musisz wygrywać walki, po prostu musisz upewnić się, że boli. Obecnie odbierasz jej ciosy jak mięczak na placu zabaw, a nie odwzajemniasz.

Upewnij się, że często, kiedy mówi do ciebie w ten sposób, zostaje ukarana jakimś ostrym powrotem - to zajmie ćwiczyć, ale ta umiejętność będzie ci dobrze służyć, gdy w swojej karierze napotkasz więcej głupków takich jak ona. Najbardziej dotkliwe powroty są często te, które są tragicznie prawdziwe. Więc przestudiuj ją: wygoogluj ją, wyszukaj ją na swojej uczelni lub wydziale, sprawdź jej stronę na Facebooku lub gdziekolwiek. I wykorzystaj jej obelgi, aby dowiedzieć się, co ją teraz przeraża - cokolwiek cię ucina, są szanse, że jest to dla niej problem i możesz obrócić ostrze o 180 stopni.

Tak, dostanie zła na ciebie - wcześniej była na ciebie zła, więc nic nie jest stracone. W końcu przestanie cię zastraszać i zamiast tego wyrzuci kogoś innego. Ludzie nie będą cię nienawidzić, ponieważ jesteś dla niej podły - w rzeczywistości ludzie będą cię uważać za bohatera, ponieważ w końcu walczysz. Więc nie bój się być złośliwym.

-1 Moim zdaniem okropna rada. Reakcja w ten sposób podnosi stawkę, ryzykuje bardzo brzydką konfrontację, a także sprawia, że ​​wyglądasz małostkowo i złośliwie.
Niekoniecznie jest to zła strategia, niestety; może dobrze współpracować z okropnościami. Problem polega na tym, że wymaga to ogromnych umiejętności i pewności siebie, a pokonywanie łobuza w taki sam sposób, jak robią to bohaterowie filmowi, sprawia przyjemność. Oczywiście scenariusz @corvus może się spełnić i sytuacja wymknie się spod kontroli. Jednak większym problemem jest to, że większość z nas, naukowców, jest tutaj, aby wykonywać swoją pracę, a nie popisywać się umiejętnościami ratowania społeczeństwa (albo zrobilibyśmy coś innego ze swoim życiem). Tak więc, chociaż zazwyczaj chcemy być sami, ta strategia wymaga od nas zaangażowania w ten proces.
Nie będziesz musiał tego dużo robić. Jeśli boli za każdym razem, gdy cię uderza (werbalnie), przestanie. Tak jak tyran na szkolnym boisku. Upewnij się, że inne osoby w pokoju mają z nią doświadczenie, w przeciwnym razie, tak, wyglądasz tak samo małostkowo jak ona. Dobra szansa, że ​​nie tylko ty jesteś upokorzony.
Częścią idei wkurzenia jej jest zintensyfikowanie jej niedojrzałego zachowania i pokazanie wszystkim, co się dzieje. Postaraj się tak zaplanować, aby kiedy inni ludzie byli w pobliżu, mniej walczyliście, a na osobności, wtedy obrażaliście ją bardziej. Więc kiedy wybuchnie na ciebie, wszyscy inni będą wyglądać, jakby to wyszło znikąd.
Sathyam
2016-01-17 04:43:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy jestem zbyt wrażliwy?

Tak.

Co mam zrobić?

Słuchasz i odpowiadasz swojemu doradcy i nikomu innemu.

Oczywiście administracja i niektóre innymi istotnymi trzeba się zająć bez pomocy twojego doradcy, ale jeśli chodzi o ocenę twoich postępów w nauce i ilość publikacji podczas twojego doktoratu, IMO lepiej nie słuchać do innych . Pozwól jej robić swoje rzeczy , wszystko, czego potrzebujesz, to twoja praca w dłoni. Nie jesteś odpowiedzialny za to, co myśli (problemy świata w szerszym znaczeniu).

Jesteś częścią instytucji, a Twój doradca jest liderem zespołu. Jeśli zauważysz, że ktoś celowo próbuje Cię poniżyć , co z kolei przeszkadza w Twojej pracy, porozmawiaj ze swoim doradcą i pozwól mu się tym zająć.

„Słuchasz [...] swojego doradcy i nikogo więcej”. Wydaje się to raczej ograniczać perspektywy.
_Słuchasz i odpowiadasz swojemu doradcy i nikomu innemu._ - To chyba najgorsza rada, jaką kiedykolwiek czytałem. Uczniowie nie są niewolnikami ani trybikami w maszynie. Twój doradca nie jest właścicielem Ciebie. Większość studentów potrzebuje wielu mentorów i jest oceniana przez wielu wydziałów (na przykład komisję prac dyplomowych). Celem doktoratu jest stawanie się _niezależnym_ badaczem. Kierownik działu powinien zwrócić uwagę na poważne problemy w miejscu pracy, zwłaszcza jeśli doradca nie działa (lub nie może) działać.
@JeffEPlease przeczytaj akapit następujący po głównym bloku, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Problemy w miejscu pracy, jeśli przeszkadzają w pracy, należy najpierw zgłosić doradcy. Porada dotyczy wspomnianego pytania. Porada wraz z wyjaśnieniem może być sformułowana inaczej: * Jeśli chodzi o ocenę twojej pracy, doradca jest tym, którego słuchasz. *
„Jeśli chodzi o ocenę Twojej pracy, doradcą jest ten, którego słuchasz”. Nie. Nie możesz ograniczać się do słuchania tylko jednej osoby. Ostatecznie, jak mówi @JeffE, musisz przekonać innych niż Twój doradca o wartości swojej pracy. Wszystkie szczere i świadome opinie na temat Twojej pracy są cenne i nie możesz pozwolić sobie na życie w małej bańce, w której nie słuchasz nikogo poza swoim doradcą. Nie słuchaj łobuza - ale dlatego, że nie jest szczery, a nie dlatego, że nie jest twoim doradcą.
@DavidRicherby Nienawidzę się z tobą nie zgadzać. Nasza kultura badawcza nakazuje mi przekazywać wszystkie * istotne * informacje dotyczące mojej pracy mojemu doradcy, niezależnie od tego, kto powiedział mi, kiedy mam z nim umowę. Może to być krytyka, ocena lub cenna informacja zwrotna dotycząca naszych postępów. Jako student chciałbym przesłać je mojemu doradcy i kontynuować wprowadzanie zmian * iff *, które mi każe. Mówię * istotne *, ponieważ może być dużo śmieci, które można wyrzucić bez namysłu. Łobuz w tym pytaniu robi takie oświadczenia.
Oczywiście powinieneś przekazać odpowiednie informacje swojemu doradcy i wszystkim, z którymi współpracujesz w badaniach. Ale co to ma wspólnego z twoim twierdzeniem, że student powinien słuchać i odpowiadać tylko swojemu doradcy?
@DavidRicherby Jak wspomniałem w drugim poprzednim komentarzu, odpowiedź jest specyficzna dla danego pytania. Scenariusz, w którym łobuz celowo próbuje cię poniżyć; nie musisz jej słuchać, ale swojego doradcę i nikogo innego w tym konkretnym kontekście. Ja również czuję, że odpowiedź może być niespójna w zastosowaniach ogólnych. Lepiej powiadomić swojego doradcę, że ktoś celowo psuje ci umysł. Może to być równoznaczne z * brakiem odpowiedzi na dręczyciela, ale przekazaniem krytyki swojemu doradcy. * Ponownie, ma to znaczenie tylko wtedy, gdy słowa mają wpływ na twoje badania.
@Sathyam Przeczytałem całą odpowiedź i podtrzymuję swój komentarz. Uczniowie ** nie ** powinni omawiać kwestii związanych z miejscem pracy (ani czymkolwiek innym) tylko ze swoim doradcą. Jasne, najpierw zwróć na to uwagę doradcy, ale sugerowanie, że rozmowa z kimkolwiek innym jest niewłaściwa, jest po prostu toksyczna.
@JeffE Zgadzam się z twoim punktem widzenia, ale po raz kolejny odpowiedź jest specyficzna dla tego * konkretnego * problemu związanego z miejscem pracy wśród wszystkich innych. Opierając się na tym, jest rzeczywiście * toksyczny *, jeśli jest stosowany do wszystkich problemów * w miejscu pracy *, ale przypuszczam, że nie o to chodzi. IMO * niewłaściwe * jest samo w sobie niewłaściwe, ponieważ odpowiedź określała kontekst zastosowania porady w tekście po głównym bloku.
@Sathyam Nie. Nawet w przypadku tej _ szczególnej_ kwestii dotyczącej miejsca pracy, myślę, że twoja rada jest niebezpiecznie błędna.
Kikka Kutonen
2016-01-19 23:24:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kolega, o którym mówisz, jest najprawdopodobniej psychopatą.

Nie, to nie znaczy „seryjny morderca”. Ale oznacza to kogoś, kto urodził się z genetycznym i dziedzicznym zaburzeniem osobowości. Struktura jej mózgu różni się od naszej, co sprawia, że ​​jest fizycznie niezdolna do poczucia winy lub wyrzutów sumienia.

Sprawia, że ​​czujesz się źle, ponieważ jej się to podoba! Tak się różnią od ciebie i ode mnie. Właściwie lubią krzywdzić ludzi, to dla nich jak sport.

Ta suka wydaje się, że nawet nie jest skryta. Niektórzy z nich robią to przez dziesięciolecia , a ofiara tego nie zauważa.

W każdym razie. To jeden z tych przypadków, w których jedynym wygrywającym ruchem jest brak gry. Nie łącz się z nią już, a twój problem zostanie rozwiązany.

Nie próbuj jej przekonywać ani nakłaniać, by dostrzegła swój błąd - ona nie widzi tego w ten sposób. Po prostu nie obchodzi nikogo poza sobą i nie widzi nic złego w tym, jaka jest i co robi. Po prostu nie mogła się tym przejmować.

Może zachowywać się inaczej, ale chociaż mogą być niezwykle przekonujące - w pewnym sensie muszą, aby udawać człowieka - możesz być pewien, że udaje, że jest jeszcze bardziej cię znęcać.

Oczywiście mówię tu z własnego doświadczenia. W przeciwnym razie nie wiedziałbym tak dużo o tych dziwakach. Zapraszam do zbadania „psychopatii”, „socjopatii”, „narcyzmu”, „zaburzenia osobowości z pogranicza”, „ASPD” itd., Wszystkie są zasadniczo takie same rzecz, ale z różnymi etykietami, aby nas rozpraszać.

Wiesz, odrzucenie mnie nie zmienia rzeczywistości.
Nie przegłosowałem Cię, bo to ciekawa odpowiedź, ale: Ty * nie znasz * rzeczywistości. Może to być, jak mówisz, niepewność lub coś zupełnie innego. Przedstawiasz swoje stanowisko tak, jakby było bliskie bycia faktem - a tak nie jest. Przy okazji, zgadzam się z twoją radą dotyczącą działania, ale nie jestem pewien, czy twoja analiza jest poprawna (co nie ma znaczenia, aby postępować zgodnie z twoją radą).
@Kikka mówiąc, że przegłosowanie cię nie zmienia rzeczywistości, nie zmienia też rzeczywistości. Twój post zawiera wiele nieścisłości. Ta witryna zachęca do interesujących odpowiedzi, a treści oparte na opiniach są w porządku, ale publikowanie niedokładnych lub wprowadzających w błąd informacji to pewny sposób, aby Twoja odpowiedź została odrzucona.
@DanRomik,> _ "Twój post zawiera wiele nieścisłości." _ <- Nie, nie jest .. Nie podoba ci się, że składam „bezpodstawne roszczenia”, ale robisz dokładnie to samo, jakby wszystko było w porządku dla ciebie, ale nie dla mnie.
@KikkaKutonen dziękuję za opinie. Aby wyjaśnić moje stanowisko, powiedziałbym, że w porządku, że oboje możemy wysuwać tutaj wszelkiego rodzaju roszczenia, o ile nie naruszają one rozsądnych norm uprzejmości i jeśli przyjmiemy, że inni ludzie mogą się z nami nie zgadzać i prawdopodobnie odrzuć to, co napisaliśmy, jeśli zostanie opublikowane jako odpowiedź.
Oczywiście, jeśli jesteś szczery, zdasz sobie sprawę, że nawet twierdzenia, że ​​osobiście uważasz się za dziwaczne, mogą być prawdziwe. Oznacza to na przykład, że nie można ich obalić, po prostu stwierdzając, że są fałszywe.
Count Iblis
2016-01-17 10:07:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz po prostu pozwolić jej wygrać głupią grę, w którą gra.

„Na przykład, podejdzie i powie, że wiem, kto jest w tym samym roku co Ty, a on już opublikował artykuły, ale nie masz”.

Twoja odpowiedź: „Jest jeszcze gorzej, dwa artykuły zostały odrzucone, w związku z czym muszę zacząć od nowa, od podstawowych elementów badań.

„Albo znam tę drugą osobę, która spisała się naprawdę dobrze na zajęciach, a nawet otrzymała rekomendację profesorów, gdy jesteś tylko przeciętnym studentem”.

Twoja odpowiedź: „Chciałbym! Niestety, radzę sobie dużo gorzej niż przeciętny absolwent tutaj. ”

„ Ona będzie nieustannie prosić mnie o mój GPA jako student i jak radzę sobie na moich kursach. troszczyła się o mnie na początku, ale zdaję sobie sprawę, że wykorzystuje tylko moje słabości. ”

Powinieneś kłamać o tym, jak złe były Twoje wyniki GPA.

„ Ona również zapytaj mnie o mój kierunek badań i powiedz mi, że cokolwiek próbuję zrobić, nie ma wartości lub jest zbyt mała. Otwarcie będzie się śmiać z moich planów badawczych przed innymi ludźmi i powie, że to nie ma wartości. ”

Po prostu powiedz jej z powagą, że jej ocena jest słuszna, to, co robisz, jest zupełnie bezwartościowe, ale z powodu okoliczności nie masz wyboru, aby kontynuować to, co robisz. Możesz jej powiedzieć, że biorąc pod uwagę, jak zły byłeś na studiach licencjackich, cieszysz się, że masz możliwość przeprowadzenia jakichkolwiek badań, nawet jeśli są one nieistotne.

Okropna rada. Rozpowszechnianie plotek o własnej niekompetencji nie może być dobrym pomysłem.
@CountIblis Dlaczego to byłby dobry pomysł?
Rozpowszechnianie plotek o niekompetencji nie spowoduje problemów, ponieważ zawsze jesteś oceniany w sposób obiektywny. Nie dostaniesz Raportu Sędziego, który mówi, że twój artykuł został odrzucony z powodu takich plotek. Wszystko, co się stanie, to, że troll zacznie o tobie rozmawiać z innymi, ale będzie to sprzeczne z innymi bardziej wiarygodnymi informacjami o tobie, co doprowadzi do utraty wiarygodności trolla. Troll jest tym, który nadużywa informacji, możesz następnie manipulować trollem za pomocą fałszywych informacji, prowadząc troll do jej śmierci.
„zawsze oceniany w obiektywny sposób” - to więcej niż optymizm w wierze. Zależy od talentu trolla do intryg (w tym przypadku może być ograniczona, ale tak naprawdę nie wiemy), które mogą się źle skończyć. Manipulujący troll może wykorzystać tę samoocenę z wielkim skutkiem. O ile PO nie jest lepszy w manipulacji niż troll (PO wydaje się być miłym człowiekiem i prawdopodobnie tak nie jest, bo intryga wymaga praktyki), należy trzymać się całkowicie z daleka od takiej strategii. Zdecydowanie zniechęcony.
Mówiąc wprost: kłamstwo w jakimkolwiek kontekście zawodowym jest złe. Kłamanie *, żeby wyglądać źle *, jest absurdalnie złe. Inicjowanie czysto negatywnej, nieuczciwej interakcji w celu „śmierci” innej osoby jest całkowicie nieprofesjonalne. Dopuszczalną profesjonalną odpowiedzią jest po prostu odmowa angażowania się w negatywne interakcje. OP może powiedzieć: „Przepraszam, odpowiadałem już na takie pytania od Ciebie, więc wiem, że to nie przyniesie żadnych rezultatów. Czy masz coś konstruktywnego / istotnego / dotyczącego projektu X, o co mógłbyś mi zapytać?” Nie musisz być kreatywny / sprytny / zabawny: po prostu nie angażuj się.
@PeteL.Clark Twój najnowszy komentarz, zaczynający się od „Dopuszczalna profesjonalna odpowiedź ...” jest wart odpowiedzi. Bardzo dobrze, bardzo profesjonalnie. Jak dotąd jedna z najlepszych odpowiedzi.
@PeteL.Clark Kłamanie komuś, kto po prostu gra w gry, nie jest nieprofesjonalne. Dopóki prawda jest możliwa do zweryfikowania, nie spowoduje to problemów dla ciebie, a tylko dla osoby, która została oszukana, by w nią uwierzyła własnym złym zachowaniem. Kiedy ludzie dowiadują się, że powiedziała im o tobie rzeczy, które są fałszywe, a ty też zaprzeczasz, że jej to powiedziałeś, to ona będzie cierpieć, a nie ty. Sprawiasz również, że osoba zamyka się i wraca do pracy znacznie szybciej, jeśli słyszy to, co chce usłyszeć, tj. Że jesteś kompletną porażką.
W rzeczywistości nie jest kłamstwem przekazywanie fałszywych informacji komuś, kto namawia o takie fałszywe informacje. Tylko jeśli oczekiwano, że otrzymasz informacje zgodne z faktami, a zamiast tego podasz fałszywe informacje, oszukałeś daną osobę, ale to nie ma tutaj zastosowania.
„Kłamanie komuś, kto tylko gra w gry, nie jest nieprofesjonalne”. Z pewnością tak jest, a robienie tego wokół innych - jak wspomniano w PO, że wszystkie interakcje są - grozi wprowadzeniem w błąd tych, którzy nie są świadomi niuansów sytuacji. Co więcej, mówienie rzeczy, o których wiesz, że są fałszywe, jest kłamstwem w każdej sytuacji: to właśnie oznacza to słowo. Są sytuacje, w których kłamstwo jest dopuszczalne (np. W * rzeczywistych * grach, takich jak poker), ale praca z innymi osobami dookoła nie jest jedną z nich. Nie chciałbym, żeby kolega, który na stresujące sytuacje reagował kłamstwem.
Z pytania OP otrzymałem zdjęcie kogoś, kto zamierza przeinaczać OP, przez co wygląda na to, że OP jest niekompetentnym głupcem. Taka osoba będzie po prostu wymyślać historie o PO oparte na półprawdach. Dlatego uważam, że należy rozważyć wykolejenie tego, co robi, przez kłamanie (oczywiście prywatnie), aby upewnić się, że nie ma tam półprawd. Jeśli zacznie plotki o odrzuconych dokumentach, podczas gdy w rzeczywistości wszyscy, z którymi pracujesz, wiedzą, że takich dokumentów nie ma, nie będzie traktowana poważnie, gdy będzie mówić o tobie w przyszłości.
@CountIblis Gry w kłamstwo będą odgryźć OP. Niektórym uchodzi to na sucho, ale nie potrzebują oni rady Academia.SE. Podążam za twoimi uczuciami, aby odwrócić się od łobuza, ale zgadzam się z Pete'em, może to doprowadzić do katastrofalnego wyniku. Czy próbowałeś tego sam i czy zadziałało? Nie, naprawdę nie chcę wiedzieć; jeśli jeszcze tego nie wypróbowałeś i wiesz, że działa, nie powinieneś tego sugerować (a jeśli tak, prawdopodobnie nie powinieneś nam o tym mówić). Zamierzasz to w dobrej wierze, ale może to skończyć się odizolowaniem obu OP razem * z * łobuzem; czyli częściowy sukces łobuza.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...