Pytanie:
Czy mężczyzna może wziąć udział w warsztatach „Młode kobiety w [domenie]”?
Jason Born
2017-12-01 21:46:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wydaje mi się, że w Instytucie Matematyki im. Maxa Plancka na Uniwersytecie w Bonn co dwa lata organizowane są warsztaty, takie jak „Młode kobiety w analizie harmonicznej”, „Młode kobiety w geometrii” i „Młode kobiety w fizyce matematycznej”.

Jestem bardzo zainteresowany uczestnictwem w takich warsztatach, ponieważ rzadko pojawiają się one w interesujących mnie tematach. Jednak tytuł warsztatów zaczyna się od „Młode kobiety”. Co więcej, opis na ich stronie stwierdza, że ​​„warsztaty stanowią platformę dla absolwentów i doktorantów z fizyki matematycznej…”

Teraz, zanim ostro mnie za przemyślenie, zauważ, że oni również napisz "wszyscy są mile widziani na warsztatach. Zachęcamy wszystkich uczestników - mężczyzn i kobiety".

Martwię się, że uczestnicy płci męskiej są technicznie dozwoleni, aby nie łamali żadnych przepisów dotyczących dyskryminacji, aby wziąć udział w takim warsztacie, mogę znaleźć się w niezręcznej sytuacji bycia jedynym mężczyzną, który boryka się z nachmurzonymi spojrzeniami moich współczesnych kobiet.

Zatem moje pytanie brzmi: czy mogę złożyć wniosek (ze zdrowego rozsądku , etyczny, moralny, sytuacyjny punkt widzenia ... bo technicznie rzecz jasna mogę)?

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji;ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/69766/discussion-on-question-by-jason-born-may-a-man-attend-a-workshop-whose-tytuł-sug).
Piętnaście odpowiedzi:
user24098
2017-12-01 21:55:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, powinieneś w nich uczestniczyć, jeśli chcesz.

Z ich strony, celem warsztatów jest zapewnienie kobietom „platformy… do zaprezentowania swoich badań” .

Innymi słowy, chodzi o to, że mówcami są kobiety, a nie wszyscy obecni to kobiety. Spodziewałbym się, że na widowni będzie wielu mężczyzn (a jeśli chodzi o wzmocnienie pozycji kobiet, z pewnością są one bardziej uprawnione, gdy mogą dzielić się swoją pracą ze wszystkimi, a nie tylko z innymi kobietami).

everyone
2017-12-01 22:21:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

„Zachęcamy wszystkich uczestników - mężczyzn i kobiety”

Nie ma potrzeby, aby dalej się temu zagłębiać. Zachęcają cię do przyjścia i chcesz iść. Nie widzę powodu, dla którego nie chciałbyś się ubiegać.

emma
2017-12-01 23:34:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, zdecydowanie zapraszamy. Patrząc na poprzednie warsztaty z cyklu „Młode kobiety w ...”, na zdjęciach widać, że niektórzy z uczestniczek wyglądają na mężczyzn.

To doskonała empiryczna odpowiedź na to pytanie.
To powiedziawszy, wydaje się, że większość uczestników płci męskiej pochodzi z Bonn, więc być może nie było dla nich finansowania podróży.
T_M
2017-12-02 01:14:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie tylko zdecydowanie powinieneś iść, jeśli chcesz, ale Ty i inni czytelnicy możecie to wykorzystać jako interesujący moment (i nie jest to pomyślane jako atak na oryginalny plakat w jakikolwiek sposób ), aby zastanowić się nad faktem, że kobiety doświadczyły tego rodzaju uczucia „ale czy nie będę czuł się jak dziwny”, odkąd po raz pierwszy zostały „technicznie dozwolone” na konferencjach matematycznych i technicznie pozwolono im uzyskać stopnie matematyczne, zostać matematykami itp . (Właściwie to sam zajmuję się analizą geometryczną)

słuszna uwaga i grzecznie wykonana.
Kiedyś nieświadomie wziąłem udział w zajęciach z oczekiwaniem, że będą to zajęcia oparte na psychologii, oparte na opisie, a nawet mój doradca pomyślał, że będzie to dobre dla mojego stopnia.Okazało się, że to coś zupełnie innego.Skończyło się na tym, że byłem jedynym mężczyzną w tej klasie, a nawet nauczycielką była kobieta.Spędziłem 99% czasu siedząc cicho, ponieważ przez większość czasu kobiety wypowiadały nienawiść do mężczyzn, po której zwykle następowało „no cóż, zapytajmy naszego jedynego faceta w pokoju o jego zdanie”, w którym starałem się znaleźćnajbardziej neutralny sposób, aby nie szturchać ula.Nie żałuję tego doświadczenia (cd.)
ponieważ pomogło mi to zrozumieć, jak mogą się czuć inni, gdy są częścią mniejszości lub jedyną osobą, która reprezentuje cokolwiek.Przyznaję jednak, że nie pamiętam dokładnie nic z zajęć, ponieważ były one bardziej nastawione na pielęgniarki i ogólnie na medycynę (wtedy zdobywałem dyplom z kryminalistyki).Po prostu cieszę się, że udało mi się to zrobić, nikogo nie denerwując!
Ale czuję się jak dziwny na prawie każdym spotkaniu :-)
Zabawna anegdota, @ggiaquin.Byłem lekko zaskoczony, gdy bardzo podobna dynamika liczby przydarzyła mi się na zajęciach z prawa człowieka i przedsiębiorczości społecznej.Liczby były bardziej zbliżone do odpowiednio 50–10 i 16–2, ale w klasie bezpieczeństwa narodowego było dokładnie odwrotnie.Co najmniej interesujące.
@ggiaquin O Boże, ja tak!- A co o tym myśli nasza pani inżynier?Właściwie to prawdopodobnie to samo co ty, ale oczywiście jest inaczej w przypadku jajników.
@jamesqf Może są tam nawet * dziwniejsze * spotkania, które tylko czekają na udział;)
@Mateen Ulhaq: Tak, rzeczywiście.Pamiętam jeden magisterski kurs fizyki, na którym chiński instruktor często odpowiadał na pytania po chińsku, ponieważ ja i jedna kobieta z Europy Wschodniej byliśmy jedynymi nie-Chińczykami w klasie.Na amerykańskim uniwersytecie pamiętaj :-)
@RedSonja Dosłownie zaśmiałem się z tego komentarza „z jajnikami”.
Chciałbym zwrócić uwagę, że ta sprawa jest zupełnie inna od tego, do czego zmierza OP w sprawie mniejszości żeńskiej.Jeśli jesteś kobietą i ubiegasz się o kurs w dziedzinie zdominowanej przez mężczyzn, to nie to samo, co udział w wydarzeniu, którego tytuł dosłownie zaczyna się od wykluczenia Cię z wydarzenia „Kobiety w ...”.Chciałam również zapytać OP, dlaczego zwrócił uwagę, że kobiety tak się czują lub mają takie doświadczenie?A może OP oznaczał w określonej kategorii kursów uniwersyteckich?
To nie wydaje się być odpowiedzią, wydaje się bardziej jak niezbyt subtelne dźgnięcie, jakbyś próbował powiedzieć „cóż * kobiety * doświadczają tego cały czas!”.
aparente001
2017-12-02 09:36:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Organizowane są dwa rodzaje warsztatów dla kobiet.

A. Jeden rodzaj to miejsce, w którym kobiety mogą budować pewność siebie, na przykład prezentując się publiczności, w której obecnych będzie wiele wspierających kobiet. Mężczyźni są tu mile widziani, jeśli podejmą się tego z postawą chęci wsparcia misji.

B. Drugi rodzaj jest skierowany specjalnie do kobiet. Istnieją konkretne powody, dla których warto organizować tego typu wydarzenia. Być może historycznie istniały problemy z seksizmem i / lub rzeczywistą przemocą na tle płci mieszanej, ale zdominowane przez mężczyzn. Tego rodzaju warsztaty można zorganizować samodzielnie lub w ramach większej konferencji mieszanej płci.

Niezależnie od podstawowych zasad, zostaną one ogłoszone. Warsztaty, które Cię interesują, jasno przedstawiły swoje podstawowe zasady, ponieważ nie chcieli nieporozumień, a wspierający mężczyźni z publiczności byliby atutem wydarzenia.

Dziękuję za pytanie! Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i że w miarę upływu czasu (a) mniej wahasz się przed skontaktowaniem się z organizatorami z pytaniami i (b) dowiesz się więcej o problemach płci w nauce. Uważam, że w miarę jak kobiety lepiej integrują się z tradycyjnie męskimi dziedzinami, te dziedziny skorzystają na zdrowszej równowadze płci.

padawan
2017-12-01 21:59:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie powiedziałbym, że byłoby to niezręczne. Wręcz przeciwnie, byłoby bardzo przyjemne dla komitetu organizacyjnego, że warsztat mimo tytułu przekroczył grupę docelową.

Oczywiście przez publiczność powinienem wyjaśnić, że jeśli nie jesteś w terenie, byłoby to niezręczne, nawet gdybyś była kobietą. Ale organizują warsztaty, aby zachęcić studentki do zaprezentowania swojej pracy, a wspierający je mężczyzna (wyraźnie zaproszony na stronie) jest moim zdaniem wspaniały.

mlk
2017-12-03 03:39:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że inne odpowiedzi dobrze obejmują ogólny przypadek, jednak mogę udzielić bardziej szczegółowej odpowiedzi:

Kilka lat temu ja i kilku kolegów również byliśmy zainteresowani niektórymi prelekcjami na jednym z tych warsztatów w Bonn. Ponieważ niektórzy z nas byli mężczyznami i mimo wszystko nie dotrzymaliśmy terminu składania wniosków, wysłaliśmy organizatorom e-maila, jeśli i tak moglibyśmy pojawić się na jeden z dni (Bonn było wystarczająco blisko na jednodniową wycieczkę).

Krótko mówiąc, odpowiedź brzmiała: tak, rozmowy są publiczne, podobnie jak wszystkie inne rozmowy, które mają w Bonn. Podczas gdy słuchaczami były oczywiście głównie uczestniczki płci żeńskiej, w spotkaniu uczestniczyło także sporo doktorantów, doktorantów i profesorów. Po prostu to nie oni wygłaszali przemówienia.

Innymi słowy, jeśli jesteś zainteresowany wyjazdem, po prostu napisz do organizatorów i jedź tam. Po prostu nie oczekuj zaproszenia do wygłoszenia przemówienia.

Fomite
2017-12-02 09:48:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

„Zapraszamy wszystkich do udziału w warsztatach. Zachęcamy wszystkich uczestników - mężczyzn i kobiety”

Oto Twoja odpowiedź.

Tytuł (a nawet treść) ma na celu zaprezentowanie pracy obiecujących młodych kobiet w dziedzinie X, ale jest całkiem jasne, że są one bardziej niż szczęśliwe, że mają publiczność.

Ryguy
2017-12-06 01:05:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Byłem w takiej sytuacji, w której chciałem wziąć udział w warsztatach, aby wesprzeć koleżankę, ale nazwa wydarzenia sprawiła, że ​​brzmiało to tak, jakby było zdecydowanie skierowane do kobiet. W takim przypadku skontaktowałem się z koordynatorką wydarzenia i zapytałem ją, czy mężczyźni mogą w nim uczestniczyć, powiedziała, że ​​byliby szczęśliwi mogąc do nich dołączyć i że jest jeszcze kilku innych panów planujących wziąć udział.

Morał z tej historii jest taki, że jeśli nie jesteś pewien, skontaktuj się z osobą organizującą i zapytaj. Poza tym możesz nie być jedynym kolesiem takim, jakim jest.

8protons
2017-12-07 02:56:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Z niepotwierdzonych doświadczeń radzę, że powinieneś wziąć udział, jeśli chcesz, ale oczekujesz, że będzie to tak ekskluzywne, jak brzmi tytuł wydarzenia. Jeśli studiowałeś historię sztuki na konferencji zatytułowanej „ Młodzi inżynierowie po studiach ”, nie zdziw się, jeśli poczujesz się wyobcowany. Nie zrażaj się, gdy jesteś pod wpływem kilku żartów „ Major sztuk wyzwolonych wszedł do baru ... ”. Odmawiam wyrażania opinii na temat tego, czy jest to forma uprzedzeń, po prostu stwierdzam, że możesz czuć się nie na miejscu.

Poszedłem do pięciu różnych Kobiety na konferencjach [wstaw temat STEM] . Na każdym wydarzeniu jest kilka żartów ze strony mówcy (-ów) w stylu: „ Kobiety robią to lepiej ” i „ Bądźmy szczerzy, panie, mężczyźni niepotrzebnie komplikują sprawę, mam rację? Ha ha ha ”. Nieliczni mężczyźni, którzy są obecni, siedzą skuleni w kącie i zwykle pomijani są w całej dyskusji.

Realistycznie, czego można się spodziewać po wydarzeniu, które wyraźnie reklamuje się jako skierowane do wybranej grupy osób? Temat dyskusji nie jest na temat grupy osób, np. „ Jak zachęcić kobiety do wyboru STEM ”, to dla grupy ludzi. Pierwsza zachęca wszystkich do wzięcia udziału w rozwiązaniu problemu; ta ostatnia zachęca wybraną grupę osób do udziału.

Gdyby organizatorzy wydarzenia nie chcieli ekskluzywnej publiczności, nie ustawiliby ekskluzywnego tytułu.

La-comadreja
2017-12-08 05:09:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak.

Organizatorzy wyraźnie piszą, że „zapraszamy wszystkich do udziału w warsztatach. Zachęcamy wszystkich uczestników - mężczyzn i kobiety”. To prawdopodobnie oznacza, że ​​nie byłbyś jedynym mężczyzną.

Jeśli nadal nie czujesz się komfortowo, możesz skontaktować się z organizatorami i poprosić o pozwolenie. Ale jestem na 99,99% pewien, że powiedzieliby tak.

„Pewność na 99,99%” Praktyczna zasada dotycząca takich przybliżonych szacunków mówi, że jeśli nie możesz ich potwierdzić, nie wspominaj o nich.To odwraca uwagę od twojej odpowiedzi.
cóż, mogą powiedzieć „Jesteśmy pełni”, kto wie.
Co byłoby złego w byciu jedynym mężczyzną w pokoju?Jako kobieta specjalizująca się w łączeniu sprzętu i oprogramowania często byłam jedyną kobietą w pokoju.
civitas
2017-12-02 08:44:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Cóż, sugerowałbym, że jeśli warsztaty mają „zapewnić platformę dla absolwentek i doktorantów”, to będą one chciały zaprezentować się różnorodnej publiczności i uwrażliwić młode kobiety (myśląc o karierze akademickiej) i mężczyzn wartość posiadania kobiet z powodzeniem w tych dziedzinach.

Jennifer
2017-12-03 19:02:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jednym z rozwiązań byłoby to, co robili amerykańscy czarnoskórzy podczas spotkania, na którym byliby głównie biali, około 100 lat temu:

Po prostu wejdź, usiądź z tyłu i powiedz: Po prostu zostanę tutaj na uboczu i nikomu nie przeszkadzam.

Teraz nie mówię, że jest to optymalne rozwiązanie, tylko że zadziała, jeśli nic innego nie będzie.

Dlaczego miałoby to być konieczne?A jakie znaczenie ma ta analogia?
Nie wiem, czy to byłoby konieczne.A analogia opiera się na „prawdopodobnie niezadowoleniu”.Powtarzam: ** Nie mówię, że to optymalne rozwiązanie, tylko że zadziała, jeśli nic innego nie zadziała **.
„prawdopodobnie nie mile widziany”, czyli poczucie wyobcowania, jest całkowicie wykonalnym scenariuszem.Zgadzam się z Tobą.Widziałem kobiety wyobcowane, kiedy brały udział w wydarzeniach z udziałem większości mężczyzn, na przykład na konferencji z grami wideo.Widziałem też ludzi wyobcowanych, kiedy uczestniczyli w wydarzeniach o tytułach takich jak ten, o którym wspomniał autor.Trochę mnie niepokoi, że wiele odpowiedzi tutaj całkowicie to ignoruje.
Tom
2019-12-14 00:38:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wydawało mi się, że obecność mężczyzn na takiej imprezie jest prawdopodobnie zachęcana, a nie tylko dozwolona.

Niedawno napisałem preprint próbujący zarysować osiągnięcia dwudziestu kobiet-matematyków i otrzymałem pozytywne opinie od wielu innych matematyków pracujących w środowisku akademickim, które były szczęśliwe, że podjąłem ten wysiłek i próbowałem zarysować osiągnięcia matematycy pracujący w tak różnorodnych dziedzinach (myślę, że sam fakt, że jestem mężczyzną, nie jest postrzegany jako istotny).

John Slegers
2017-12-07 18:02:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niedopuszczanie mężczyzn do udziału byłoby seksistowskie.

Ponieważ wyraźnie stwierdzają, że „wszyscy są mile widziani na warsztatach” i że „zachęcają wszystkich uczestników - mężczyzn i kobiety”, już wyraźnie dają pozwolenie mężczyzn na udział w warsztatach, nawet jeśli są one skierowane do kobiet.

Niemniej jednak, może być naprawdę niezręcznie, jeśli zdecydujesz się dołączyć do kursu, jeśli jesteś jedynym obecnym mężczyzną. Byłbym skłonny przedyskutować to z jednym z organizatorów i oprzeć swoją decyzję na jej (zakładam, że to ona) wkładzie.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...