Pytanie:
Czy chodzenie na dyżury jako doktorant nie jest mile widziane?
Arturo don Juan
2017-09-28 00:39:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem absolwentem (doktorat, pierwszy rok) fizyki i kilka razy nie potrafię po prostu dowiedzieć się czegoś na temat materiału / przedmiotu zajęć. Zwykle po prostu mówię sobie, że skoro jestem absolwentem, lepiej będę w stanie to rozgryźć samemu bez pomocy profesora lub innych „przełożonych” z mojego wydziału w tej kwestii. Zwykle prowadzi to do sukcesu, ale nie bez sporej ilości pracy. Czasami koniec mojego problemu wydaje się ustępować szybciej, niż robię postępy i zwykle mam inne rzeczy do zrobienia, więc naprawdę kusi mnie, aby po prostu zapytać profesora, a konkretnie idąc do jego godzin pracy.

Moje pytanie brzmi: czy uczęszczanie na studia podyplomowe jest postrzegane jako złe lub „gorsze” w amerykańskich szkołach średnich? Oczywiście nie mówię o spamowaniu profesora impulsywnymi i nieprzemyślanymi pytaniami.

EDYCJA: Niektóre osoby w komentarzach mówią „Cóż, jesteś absolwentem, i są godziny otwarcia biura, więc oczywiście możesz i powinieneś z nich korzystać ”. Życie nie jest tak po prostu czarno-białe. Moje pytanie koncentruje się na niewypowiedzianym, być może podprogowym, postrzeganiu godzin urzędowania jako doktorant, co z natury nie jest wyraźnie określone w „oficjalnym” tekście (np. Program nauczania, wytyczne dotyczące zachowania studentów itp.) . Takie utajone zjawiska społeczne są obecne w każdej sytuacji i kulturze. Mówiąc wprost lub nie, ogólna kultura akademicka oczekuje, że absolwenci staną się niezależnymi badaczami. Zastanawiałem się, czy to leżące u podstaw oczekiwanie wpłynęło na postrzeganie przez studenta godzin urzędowania jako doktorant, co z definicji jest częściową zależnością od profesora. Temat ten jest niuansowany przez różne sposoby, w jakie można „chodzić do godzin pracy” (np. W pełni przygotowany, nieprzygotowany, pośredni itp.) Oraz przez zróżnicowanie percepcji tych różnych sposobów. Dlatego uważam, że to nietrywialne i warte pytania.

Jako student drugiego roku studiów magisterskich z matematyki żałuję, że nie pracowałem w biurze bardziej jak na studiach.Nadal staram się przezwyciężyć zadawanie pozornie prostych pytań.
Magister czy doktorat?Pytanie, ponieważ cele końcowe są różne;jeśli jesteś studentem studiów magisterskich, prawdopodobnie jesteś tam, aby nauczyć się materiału, w takim przypadku nie ma powodu, aby odejść od praktyk, które sprawdzały się jako student.Ale doktoratcelem ucznia jest w dużej mierze ustalenie, jak być samowystarczalnym w sprawach akademickich, więc istnieje powód, aby odzwyczaić się od praktyk, które polegają na pomocy z zewnątrz.
Nie ma co, ** nie ** chodzić na godziny urzędowania, jeśli zajdzie taka potrzeba, ponieważ oczekuje się, że będziesz traktować swoje studia poważnie, a godziny urzędowania są dostarczane jako zasoby do wykorzystania dokładnie w tym celu.
Jeśli twoje zajęcia na poziomie magisterskim mają godziny urzędowania, to oczywiście masz w nich uczestniczyć!Jeśli jako doktorant uczęszczasz na zajęcia na poziomie licencjackim, to * może * powinieneś bardziej wahać się przed korzystaniem z godzin pracy;po prostu upewnij się, że nie odbierasz innym czasu.
Absolwenci z pewnością mogą zadawać pytania w godzinach urzędowania.Jestem zobowiązany do pełnienia funkcji regularnej w każdym semestrze, w którym nauczam, nawet jeśli wszyscy moi studenci w tym semestrze są absolwentami.Ten wymóg nie miałby sensu, gdyby godziny przyjęć były w jakiś sposób niedostępne dla studentów.
idź do godzin pracy.nie pójście z powodu dumy lub chęć zachowania pozorów nie jest zbyt mądre.
jeśli Twoja uczelnia podyplomowa zniechęca doktorantów do zadawania pytań, prawdopodobnie jesteś w złym miejscu.
Absolwenci to właśnie studenci.Godziny przyjęć są dla studentów.Jaki jest problem?
@MPW Zobacz moją edycję.
Ponownie, po prostu idź, jeśli musisz.Czy ważniejsze jest, abyś znał materiał, czy też ** sprawiał wrażenie **, że go znasz?Poza tym, kim są te wyimaginowane tłumy ludzi śmiejących się z ciebie za zadawanie pytań w godzinach pracy?Jeśli już wszystko wiesz, dlaczego jesteś w szkole?
Czy nie organizujecie regularnych spotkań grup badawczych, które są właśnie w tym celu?
@MPW> * Jeśli już wszystko wiesz, dlaczego jesteś w szkole? * Aby uzyskać tytuł doktora
Przesłanka tego pytania wydaje mi się dziwna.Jest niewyobrażalne, że będzie regularnie planowane cotygodniowe wydarzenie, na które zgodnie z jakąś niewypowiedzianą regułą społeczną nikt nie powinien iść.Nawet środowisko akademickie nie jest tak niewiarygodnie nieefektywne.Ponadto bycie niezależnym nie oznacza, że nigdy nie prosisz o pomoc.Profesorowie również proszą kolegów o pomoc.
Dlaczego po prostu nie zapytasz profesora, czy dyżury są tylko dla studentów, czy też byłbyś mile widziany?
@SashoNikolov Nie sądzę, że „regularne cotygodniowe wydarzenie, na które według jakiejś niewypowiedzianej reguły społecznej nikt nie powinien iść”, jest * niewyobrażalne *.Wydaje się, że jest to całkiem prawdopodobny konstrukt, zwłaszcza w świecie obejmującym religię.
Wygląda na to, że mówisz o odwiedzeniu profesora, który * nie * jest twoim przełożonym w godzinach pracy na kurs, który oni prowadzą (i który bierzesz jako część zajęć na studiach).Czy tak jest?Jeśli tak, to po to są ich godziny pracy.Nie chciałbym jednak iść do twojego przełożonego ani żadnego profesora w tej sprawie z powodu problemu niezwiązanego z celem tych godzin pracy (tj .: nie bierzesz udziału w kursie, dla którego są godziny pracy, ale po prostu chciałeśmożliwość odbijania się od nich pomysłów).
Samo zdobycie tytułu magistra nie dało ci żadnych magicznych mocy, które pozwalają lepiej zrozumieć rzeczy.Fakt, że pozwolono ci zostać jednym z nich, sugeruje, że w przeszłości rozumiałeś lepiej rzeczy, ale realistycznie nie jesteś o wiele lepszy niż rok temu. Biorąc to pod uwagę, dlaczego odwiedzanie biura byłoby złe, gdyby nie był to student ostatniego roku?
Jedenaście odpowiedzi:
ff524
2017-09-28 00:52:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Absolwenci studiów magisterskich, którzy przychodzą na lekcje z dobrymi pytaniami, które wykazują poważne zaangażowanie w materiał (np. próby samodzielnego rozwiązania problemu), są na ogół postrzegani jako dojrzali, ciężko pracujący studenci.

Jest to również dobry sposób na poznanie wydziału na swoim wydziale, co może być przydatne np jeśli szukasz stypendium naukowego, listów polecających itp.

Osobiście, kiedy uczę, lubię, gdy studenci przychodzą do pracy z dobrymi pytaniami - pomaga mi to zobaczyć, jak uczniowie rozumieją lekcję , gdzie często występują tarcia, a tym samym poprawia jakość moich instrukcji. Pomaga im też lepiej radzić sobie na kursie, co oczywiście jest naszym wspólnym celem. Ale lubię uczyć i angażować uczniów. Niektórzy wykładowcy na moim wydziale nie lubią uczyć i nie lubią godzin pracy - ale nawet ci wykładowcy nie patrzą z góry na studentów, którzy (dobrze) z nich korzystają.

Myślę, że nie byłoby również w niczyim interesie, gdyby ktoś, kto próbuje zbadać coś * nowatorskiego * i * oryginalnego *, został zablokowany przez coś * trywialnego *.Rozważ analogię w miejscu pracy: starszy członek zespołu programistycznego może zapomnieć o niektórych parametrach wywołania funkcji i poprosić kogoś innego.Nawet Jon Skeet zadał 48 pytań na temat przepełnienia stosu!
Oczywiście są to * DOBRE * pytania i * poważne zaangażowanie *.Absolwenci, którzy przychodzą do biura, aby przejść przez każdy krok, szybko stracą pomoc.Istnieje równowaga między próbą niepotrzebnego uporu a niepotrzebną bezradnością, którą uczniowie muszą chodzić, aby odnieść sukces :-)
@JeopardyTempest Zastosuj test „StackExchange” do zadawania pytań: sprawdź, czy odpowiedź nie jest już dostępna poprzez szybkie przeszukiwanie Google / biblioteki / literatury;podjąć (i być w stanie pokazać) własną próbę odpowiedzi na pytanie;trzymaj się pytań, na które „można odpowiedzieć”.
@corsiKa: czasami zadawanie pytań może nie mieć na celu nauczenia się czegoś nowego.
Henry
2017-09-28 01:03:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jednym z częstych błędów popełnianych przez studentów absolwentów jest to, że nie proszą o pomoc, kiedy jej potrzebują, czy to od profesorów czy doradców, z powodu błędnego przekonania, że ​​powinni wykazać się niezależnością lub zdolnościami, nie korzystając z dostępnych zasobów.

Nie, chodzenie do godzin pracy nie jest nachalne. Jeśli profesor robi wszystko, co w jego mocy, aby udostępnić Ci zasób - taki jak godziny pracy - powinieneś założyć, że powinien on być faktycznie dostępny.

Brak prośby o pomoc może być dość błędnym wyobrażeniem o „niezależności”.Mianowicie, jeśli „proszenie o pomoc” jest rzeczywiście poparte wysiłkiem i ambicją ucznia, aby się doskonalić, to raczej przemawia za jego dojrzałością.
Dmitry Savostyanov
2017-09-28 01:04:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Moje doświadczenie i odpowiedź dotyczą tylko brytyjskich środowisk akademickich; sytuacja w USA może być inna (lub nie).

W Wielkiej Brytanii absolwenci płacą czesne za studia, a także często uczestniczą w badaniach. Byłbym niemile zaskoczony, widząc kolegę, który patrzyłby krzywo na takiego ucznia, szukającego wskazówek i wsparcia. Ale szczerze mówiąc, nigdy nie widziałem nikogo, kto patrzyłby krzywo na studenta przychodzącego na dyżury.

Jednak od absolwentów oczekuje się umiejętności bycia niezależnymi uczniami i badaczy w trakcie ich studiów. Spodziewałbym się więc w szczególności, że tacy studenci zademonstrują znaczącą próbę rozwiązania problemu, w tym (ale nie tylko) listę literatury, którą próbowali przeszukać / przestudiować, aby rozwiązać problem. Nie zmarszczyłbym brwi na widok studenta, który przyszedł do mojego biura zupełnie nieprzygotowany, ale być może wysłałbym go z powrotem do biblioteki, aby najpierw spróbował znaleźć odpowiedź na ich pytanie.

paul garrett
2017-09-28 03:20:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. Chociaż oczywiście „leniwe” pytania (np. Wskazujące na to, że nie zwracałem w ogóle uwagi na zajęciach i / lub w ogóle nie przeczytały wskazanych lektur) nie są dobre ... proszenie o radę, jak rozwiązać problemy, jest całkowicie uzasadnione, choćby dla pomocy metodologicznej.

Pogląd, że każdy jest jak najszybciej i powinien być „niezależny”, jest, jak sądzę, nieco błędny, jeśli jest brany za dobrą monetę przez naiwnych nowicjuszy. Mianowicie, nie skorzystanie z ciężko zdobytej wiedzy doradcy lub mentora jest po prostu śmieszne. Nie jest tak, że każdy musi w kółko popełniać te same głupie błędy. To prawda, dobrze jest spróbować samemu, ale nawet jeśli ktoś rozwiązuje problem ”, to rozwiązanie może być okropnie nieoptymalne i ważne jest, aby usłyszeć„ zoptymalizowane rozwiązanie ”.

Ponadto, jak wspomniano w innych odpowiedziach i komentarzach, dyskusje w godzinach pracy mogą być bardziej otwarte i mieć szerszy zakres niż w czasie zajęć i można się wiele nauczyć ...

Więc nie, nie widzę żadnej potrzeby stoickiego spartańskiego -izmu, jak osoba, która ukradła lisa, schowała go pod płaszczem i pozwoliła lisowi raczej gryźć jego najważniejsze organy niż robić dźwięk. „Fajnie”, ale nie produktywnie.

Ponadto twierdzenie, że „wszystko jest w Internecie” jest w pewnym sensie prawdziwe, ale nie jest wiarygodne w dobry sposób. Oznacza to, że podobnie jak w przypadku wielu dynamiki, łatwe, ale nieoptymalne (lub niewłaściwe) pseudo-fakty / rozwiązania są zwykle szeroko dostępne, podczas gdy mniej atrakcyjne, ale poprawne pomysły często są zalewane całym tym szumem. Dlatego „wygoogluj to” często nie jest dobrą metodologią dla subtelnych technicznych spraw.

A w dosłownych książkach fizycznych zwykle nie ma szczegółowych dyskusji („rozwiązań”) problemów. W skrajnych przypadkach, takich jak „algebra przemienna” Atiyah-MacDonalda, nie tylko nie ma rozwiązań, ale problemy są w większości znaczącymi twierdzeniami same w sobie. Gdzie można znaleźć prototypy takich rzeczy ???

Ponownie, nie widzę powodu, dla którego wszyscy mieliby rekapitulować wszystkie ślepe zaułki, które ostatecznie doprowadziły do ​​odkrycia skutecznych pomysłów. To strata czasu i energii.

Nie chcę być niegrzeczny, ale spora część tej odpowiedzi brzmi mniej jak odpowiedź na pytanie OP, a bardziej jak (sfrustrowany) rant.
@tonysdg, Tak jak lubisz, ale częścią sprawy jest, jak to często bywa, spór z ukrytymi hipotezami w pytaniu, zwłaszcza dotyczącymi ukrytych hipotez dotyczących szerszego kontekstu i tak dalej.Dlaczego „rant”?Jestem tylko zdenerwowany, że ludzie dręczą się z powodu braku problemów ...
Współczuję (i zgadzam się) z tobą - zwracam na to uwagę głównie dlatego, że (IMO) szkodzi to czytelności znakomitej odpowiedzi.
Twój akapit o problemie „wszystko w internecie” można uogólnić na każdą dziedzinę ludzkiej działalności, a nie tylko na „problemy techniczne”.Dobrze powiedziane!
user
2017-09-28 06:00:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wręcz przeciwnie. Studentów, którzy nigdy nie przychodzą na dyżury, którzy nigdy nie zadają pytań na zajęciach, można czasem uznać, że rozumieją materiał gorzej niż uczniów, którzy zadają pytania i są zaangażowani w zajęcia. Przychodzenie na lekcje w celu lepszego uczenia się jest uważane za plus, a nie minus, podobnie jak zadawanie inteligentnych pytań na zajęciach. Czy nie sądzisz, że profesorowie też chodzą do innych profesorów, aby zadawać pytania na temat przedmiotów, których się uczą?

Ryan
2017-09-28 20:24:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Odpowiedź jest taka, jak wskazywali inni NIE!

Kiedy byłem doktorantem, codziennie siedziałem w biurze mojego doradcy. Ściśle współpracowaliśmy przy kilku artykułach. Swojego doradcę odnalazłem, chodząc do jego biura, iw końcu moje pytania zaczęły przesuwać granicę tego, co jest w literaturze. W tym momencie zaczęła się formować teza i zaczęliśmy intensywnie współpracować nad pracą, która dotyczyła mojego pytania.

Jako doktorant Twoim zadaniem jest jak najszybsze zapoznanie się ze stanem sztuka twojej dziedziny. Gdy już tam dotrzesz, zaczniesz zadawać dobre pytania o świat, na które nikt nie zna odpowiedzi. Kiedy to się zacznie, masz rozprawę, która czeka. Jedynym sposobem znalezienia pytania, na które nikt nie ma odpowiedzi, jest zadawanie wielu pytań. Dopóki nikt wokół ciebie nie zna odpowiedzi. A kiedy nikt wokół ciebie nie zna odpowiedzi, zaczynasz przeglądać gazety, aby sprawdzić, czy ludzie, których nie znasz, znają odpowiedź. A jeśli nie znają odpowiedzi, proponujesz sam znaleźć odpowiedź.

To jest istota nauki! Idź do biura i zadawaj głupie pytania. Zapytaj ich, aż ludzie spojrzą ci pustymi oczami. Zapytaj ich, aż twoi profesorowie powiedzą: „Nie wiem”. Dobry doktorant powinien zachęcać swoich profesorów, aby myśleli tak samo jak ich doktorant.

Pamiętaj, że punkt kulminacyjny doktoratu jest wtedy, gdy bronisz swojej rozprawy. W tym momencie celem jest stanie przed grupą osób z doktoratem i powiedzenie: „Wiem, jak zadawać dobre pytania w tej dziedzinie i samodzielnie na nie odpowiadać. Jestem badaczem tej samej jakości co Wy jesteście, a ja jestem teraz waszym rówieśnikiem i nie jestem już studentem.

TL;DR

Idźcie do godzin pracy i zadawajcie pytania, aż zaboli!

Dennis
2017-09-29 01:35:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W zależności od dynamiki Twojego działu, widzę kilka powodów, dla których chodzenie do godziny pracy - ale nie szukanie pomocy bardziej ogólnie - może być źle widziane (lub przynajmniej postrzegane jako trochę dziwne).

Czy godziny urzędowania są głównie dla studentów?

W instytucjach / na wydziałach z dużym obciążeniem dydaktycznym na poziomie licencjackim „godziny pracy” są często planowane przede wszystkim rezerwując ten czas, aby pomóc studentom studiów licencjackich. Jeśli wykorzystasz ten czas, możesz pozbawić studentów (którzy z mojego doświadczenia zwykle mieliby trudniejszy dostęp do profesora niż student studiów magisterskich) czasu potrzebnego na szukanie pomocy. Oczywiście, często nikt się nie pojawia, więc jeśli nie jest to zajęty czas, nie widzę krzywdy. (Często spotykałem się z profesorami w godzinach ich urzędowania ze zrozumieniem, że jeśli pojawi się student studiów licencjackich, kłaniam się i udaję się do salonu lub swojego biura, a profesor zabierze mnie, aby zakończyć spotkanie, gdy student wyjdzie .)

Czy Twój dział preferuje bardziej nieformalne interakcje, na przykład między współpracownikami?

Innym możliwym powodem, dla którego może to być postrzegane jako dziwne, jest to, że może wydawać się zbyt formalne. Chociaż wśród profesorów i absolwentów nadal istnieje dynamika nauczyciel-uczeń, jest ona bardziej kolegialna niż dynamika między profesorami a studentami. Idealnie byłoby, gdyby zaawansowany student studiów licencjackich był mniej więcej (młodszym) kolegą profesora. Wydawałoby się dziwne, gdyby młodszy profesor ograniczał się do spotkań ze starszym profesorem w godzinach pracy. Tutaj może występować podobna dynamika.

Z własnego doświadczenia, cokolwiek to jest warte, ani moi koledzy ze studiów, ani ja nigdy nie spotykałem się w specjalny sposób w godzinach pracy. W zależności od usposobienia profesora i tego, jak często przebywał w gabinecie, na szybkie spotkanie (powiedzmy mniej niż 15 minut) często po prostu wpadał, pukał i pytał, czy może trochę porozmawiać. Jeśli tak nie jest, możesz również użyć tej interakcji, aby zaplanować spotkanie. Jeśli profesor, o którym mowa, nie ceni sobie wpadków, nie ma go w biurze lub spotkanie byłoby dłuższe, to zwykłą praktyką byłoby wysłanie szybkiego e-maila, aby umówić się na spotkanie. Jeśli powiedzieli: „Mam godziny pracy [kiedykolwiek], dlaczego do tego czasu nie wpadniesz?”, Wtedy się spotykasz.

Czy pozbawiasz profesora koniecznego przygotowania?

Wreszcie, w zależności od charakteru twojego pytania, profesor może potrzebować trochę przygotować się do spotkania w sposób, w jaki nie byłby to typowe spotkanie studenckie w godzinach pracy. Jeśli wpadniesz w ich godzinach pracy bez wcześniejszego powiadomienia, mogą nie być przygotowani, co spowoduje, że spotkanie będzie mniej niż w pełni produktywne. To nie jest idealne rozwiązanie dla ciebie, ponieważ nie otrzymujesz najlepszej pomocy i może to spowodować, że poczują się nieco „zasadzeni” i lekko przygnębieni z powodu braku gotowości. Jeśli potrzebne jest spotkanie uzupełniające, mogą również pojawić się obawy (choć bardzo łagodne we wszystkich uzasadnionych przypadkach), że pierwsze spotkanie w godzinach pracy graniczyło z „stratą czasu”.

Inny głos w chórze

Ale ignorując konkretną kwestię „godzin pracy” i biorąc pod uwagę bardziej ogólne pytanie, czy student studiów wyższych nie powinien szukać pomocy, mogę tylko dodać swój głos do refrenu „Nie” s. (Oczywistymi wyjątkami są te, które zauważasz: źle wejść bez skromnego przygotowania i jasnego celu, a także źle używać tych spotkań jako podpory, która uniemożliwia ci osiągnięcie większej samowystarczalności.)

einpoklum
2017-09-30 05:06:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Chociaż w zasadzie zgadzam się z odpowiedziami „Nie”, w praktyce zauważyłem, że sporo nauczycieli / asystentów dydaktycznych niestety marszczy brwi na każdego przychodzącego na ich godziny pracy . Zwłaszcza w przypadku braku wielu studentów, niektórzy ludzie zakładają, że ich godziny pracy po prostu nie zostaną wykorzystane i mogą kontynuować każdą działalność, którą prowadzą, dopóki są w biurze. W rzadkich przypadkach spotykałem ludzi, którzy rzeczywiście mieli czelność nie być w swoim biurze w godzinach pracy (!)

Więc jeśli OP lub ktokolwiek inny wydaje się spotykać z dezaprobatą, powód może być tylko zdziwieniem, że musi faktycznie wykonywać swoje obowiązki służbowe.

PS - Był w szczególności jeden facet, który ulokował swoje biuro w budynku po drugiej stronie kampusu, skąd oddał recytacji, w tym budynku, gdzie trzeba było iść spiralną trasą, aby dostać się na najwyższe piętro, ponieważ niektóre drzwi były zamknięte późnym popołudniem, kiedy odbywały się jego godziny przyjęć. I oczywiście jego biuro znajdowało się na końcu spirali. Miał na twarzy wyraz zaskoczenia, kiedy otworzyłem drzwi do jego biura! ... to był mój kurs Rachunku na pierwszym semestrze pierwszego roku.

Scott Seidman
2018-05-21 19:35:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dodam zastrzeżenie do kilku dobrych odpowiedzi. Jako doktorant dobrze jest chodzić na dyżury. Mniej dobrze jest pracować w godzinach pracy bez odpowiedniego przygotowania. Pracuj ciężko, daj sobie każdą okazję do rozwiązania własnych problemów, a następnie idź do godzin pracy, aby powiedzieć profesorowi dokładnie, z czym masz problemy i jak próbowałeś to rozgryźć.

Jeśli coś jest naprawdę naglące, możesz pominąć ten krok, ale niekoniecznie wygląda to świetnie, a robienie tego cały czas z pewnością nie pomoże Twojemu wizerunkowi.

Oleg Lobachev
2017-10-01 23:07:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zrobię to i opowiem nie o godzinach pracy, ale o zadawaniu pytań.

Jasne, mógłbyś dowiedzieć się wszystkiego (a przynajmniej: dużo) na swoim posiadać. To też wymaga czasu. Moim zdaniem nawet świeżemu doktorantowi zajmuje to zbyt dużo czasu. Więc idź i zadaj pytanie, jeśli masz kogoś do zadania. Niekoniecznie profesor, kolega doktorant lub postdoc również mogą znać odpowiedź. Jeśli pytasz kogoś wyżej i chciałbyś zrobić dobre wrażenie, zainwestuj w poszukiwanie pytania.

Więc zamiast „jak zrobić odpowiedź?” zapytaj „Chciałbym zrobić A, ale nie wiem jak. Przyjrzałem się X, Y i Z i wszystkie wydają się nie pasować. Czy możesz mi pomóc?”.

Tło jest że większość osób na studiach doktoranckich i nie tylko, w tym na wydziale, zazwyczaj widziała rzeczy nieco zbliżone do Twojego problemu i może mieć pomysł, któremu warto się przyjrzeć. I odwrotnie, zwł. z rówieśnikami możesz wiedzieć coś, co może pomóc innym ludziom.

Na koniec wykorzystanie wiedzy innych osób i współpraca z nimi na szereg tematów byłoby bardziej produktywne niż próba wyciśnięcia jednej odpowiedzi siedząc w wieży z kości słoniowej i medytując nad problemem.

tl; dr: Rozmowa z ludźmi nie boli!

guest
2017-10-04 12:27:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, nie jest to krzywe. Jeśli już, to absolwenci, którzy boją się angażować, marszczą brwi. Po prostu pędź przed siebie i zdobądź to, czego potrzebujesz, aby nauczyć się materiału. W końcu to się ostatecznie liczy. A ludzie będą bardziej szanować tych, którzy nie przejmują się tak bardzo swoim wyglądem.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...