Pytanie:
Opublikowanie wyniku, który jest estetyczny, ale nie ma wartości praktycznej
Klangen
2017-09-14 17:25:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Obecnie piszę artykuł, który chcę opublikować w czasopiśmie matematycznym. W trakcie moich badań odkryłem wynik, który jest estetyczny, tj. Zawiera w swojej definicji pewną formę symetrii, którą niektórzy mogą postrzegać jako „elegancką”, a ponadto łączy razem kilka odległych twierdzeń. Jednak wynik ten okazuje się nieprzydatny do praktycznego zastosowania, a ponadto nic nie dodaje do innych przedstawionych w artykule dowodów i twierdzeń. Czy warto go publikować / wspominać, choćby jako następstwo?

Jeśli nie jest to główny wynik artykułu, dlaczego nie pozwolić decydować recenzentom?
Czy mógłbyś dodać to jako załącznik, czy może jako „ostatnią uwagę” bezpośrednio przed zakończeniem artykułu?
@tonysdg Mógłbym, ale ma lepszy „przepływ”, aby umieścić go bezpośrednio po powiązanym twierdzeniu.
Jako czysty matematyk nie rozumiem, co masz na myśli.Gdybym nie mógł opublikować wyników, które byłyby estetyczne, ale miałyby wartość praktyczną, nie miałbym żadnych publikacji.
Jakie jest praktyczne zastosowanie?Mówię poważnie, nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc „piękny, ale bezużyteczny”;Czy rzeczy piękne nie są ipso facto przydatne z definicji?Rozumiem, że coś mogłoby być piękne bez umożliwienia percepcji piękna w pewnych estetycznych paradygmatach (tj. Wynik ma wewnętrzne piękno, ale żadna istota nie jest w stanie go docenić / obserwować), ale poważnie wątpię, o co ci chodziło.
@AlexanderWoo Czy chodziło Ci o „Gdybym nie mógł opublikować wyników, które byłyby estetyczne, ale miały ** nie ** wartości praktycznej”?
Twój opis sprawia, że papier brzmi normalnie jak na czasopismo matematyczne.Niech twój wkład (szczególnie powiązania między odległymi twierdzeniami) będzie jasny i pozwól recenzentom zdecydować, czy to wystarczy do publikacji.Może także wybierz czasopismo, które publikuje bardziej teoretyczne prace niż coś w rodzaju (fikcyjnego) * Journal of Practical Mathematics. *
@Pickle: Tak.Literówka.
@Pickle - Pamiętaj, że już robisz ogromne założenie: mój artykuł jest bezużyteczny.To, że TY nie widzisz wartości, nie oznacza, że ktoś inny może nie.Spójrz na grawitację.Newton: „Hej, rzeczy spadają, prawdopodobnie z jakiegoś powodu. To znaczy, całkiem oczywiste, bez prawdziwego użytku, ale zapiszę to”.Później Galileo: „Hej, ta grawitacja jest super! Wpływa na wszystko tak samo, niezależnie od wagi!”Nie wiesz, kiedy, gdzie, jak i czy twoja praca będzie zbudowana na podstawie, wiesz, że masz pracę, którą możesz opublikować.
Estetyczna przyjemność, symetria, elegancja, związek między kilkoma odległymi twierdzeniami - to * jest * wartość praktyczna.
@EvSunWoodard, chociaż jestem zdecydowanie po stronie ludzi, którzy uważają, że brak użyteczności nie jest powodem, aby czegoś nie studiować ani nie publikować, moim ulubionym irytacją jest to, że ludzie często pochylają się do tyłu (jak czuję, że robisz to przywołując Newtona i Galileo)argumentować, że pozornie bezużyteczne badania powinny zostać opublikowane, ponieważ kiedyś mogą się okazać przydatne.Wniosek jest poprawny, ale rozumowanie jest błędne i szkodliwe dla IMO.Matematycy nie powinni nieustannie przepraszać za prowadzenie „bezużytecznych” badań - pomijają one sens tego, dlaczego robimy to, co robimy i jakie naszym zdaniem przynosi to korzyści światu.
Jeśli nie masz sposobu, aby udowodnić, że jest bezużyteczny, nie lekceważ jego użyteczności.Ktoś kiedyś może znaleźć dla niego zastosowanie.Jeśli nic innego, jeśli daje czytelnikom inny sposób myślenia (np. Łącząc ze sobą różne twierdzenia, jak mówisz), może to zwiększyć zrozumienie czytelnika i może prowadzić do nowych odkryć lub innowacji.
Powiązania między odległymi twierdzeniami to jedna z najbardziej praktycznych rzeczy!
@TT_: Powinieneś zamienić to w odpowiedź, abym mógł zrobić 30 fałszywych kont i zagłosować za nim 30 razy.
@AlexanderWoo: Jako czysty matematyk powinieneś wiedzieć, że brakujące „nie” może zrobić całkiem dużą różnicę w zdaniu;)
Jeśli łączy ze sobą odległe twierdzenia, może być przydatne, ponieważ postępowanie w jednej dziedzinie może automatycznie wpływać na inne dziedziny.
Siedem odpowiedzi:
Nate Eldredge
2017-09-14 19:25:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, w porządku. Prace matematyczne bardzo często zawierają wyniki tylko dlatego, że są interesujące lub pouczające, nawet jeśli nie wydają się „przydatne”.

Możesz o tym wspomnieć wprowadzając wynik, na przykład „Poniższe twierdzenie może pomóż zilustrować związek między bla bla bla… ”

Autorzy również czasami sygnalizują tego typu rzeczy, opisując wynik jako„ przyjemny ”,„ zabawny ”itp., chociaż„ elegancki ”jest prawdopodobnie trochę zbyt egoistyczny.

Jeśli sędzia uzna, że ​​to zbyt duża dygresja, może zasugerować, żebyś ją usunął. Ale nie sądzę, żeby to była różnica między akceptacją a odrzuceniem.

+1 ... oczywiście to uwzględnij.(I pamiętaj, że jest to bezużyteczne do celów praktycznych, jeśli chcesz.)
@GEdgar: W żadnym wypadku nie jestem matematykiem, ale po co zwracać uwagę, że „jest to bezużyteczne do celów praktycznych”?Dzisiejsza bezużyteczna wiedza jest jutrzejszym kluczem do niezniszczalnej kryptografii (lub czegokolwiek innego).Czy czytelnik nie powinien tego oceniać?
@tonysdg Lol, właśnie zobaczyłem twój komentarz.Wygląda na to, że kryptowaluty są rodzajem „przykładu do zrobienia” dla pozornie bezużytecznej matematyki, mającej praktyczne implikacje ... myślę, że potrzebujemy więcej przykładów ...
@user3658307: Nie pomaga to, że jestem inżynierem komputerowym, więc mój umysł automatycznie podąża w tym kierunku;)
@tonysdg ... Pickle zastanawiał się, czy to uwzględnić, ponieważ jest bezużyteczny.Mówię, uwzględnij to.A jeśli Pickle martwi się, że jest bezużyteczny, powiedz to.Lub nie mów tego i pozwól czytelnikowi zdecydować, na ile jest to przydatne.
@user3658307 Różne modele sieci neuronowych były przez długi czas teoretycznie atrakcyjne, ale praktycznie bezużyteczne;dopiero niedawno mieliśmy wystarczająco dużo miejsca na dane (dla dużych zbiorów danych) i mocy obliczeniowej, aby faktycznie działały.
W biologii po prostu lubimy zabezpieczać się na przyszłość, często generalnie.„Może się przydać w przyszłości dla xxxxx” z grubsza oznacza „Znaleźliśmy coś interesującego / nieoczekiwanego i mam nadzieję, że ktoś kiedyś to zrozumie”.Popularna prasa czasami traktuje to jako „Leczyć nieuchronnie (wstaw to, co ci dolega)”, ale chciałbym pomyśleć, że to podejście może mieć również sens w pracy matematycznej.
Dziwię się, że nikt nie wychował starego G.H.Hardy cytuje jeszcze: „Nikt jeszcze nie odkrył żadnego wojennego celu, któremu mogłaby służyć teoria liczb lub teoria względności, i wydaje się mało prawdopodobne, aby ktokolwiek to robił przez wiele lat”.Powiedział, że w * 1941 * wszystkich rzeczy.Więc naprawdę trudno jest ocenić, co jest przydatne, a co nie.
@Voo Stoję przy twierdzeniu, że teoria względności i teoria liczb nie były do dziś używane do celów wojennych.Myślę, że GPS jest najbliższą względnością, która stała się istotna w wojnie, ale to znacznie więcej niż tylko system wojny.
@StellaBiderman GPS został opracowany specjalnie dla armii USA i początkowo został wydany do celów cywilnych po tym, jak koreański samolot przypadkowo przeleciał w sowiecką przestrzeń powietrzną i został zestrzelony (przynajmniej taka jest historia… z pewnością możliwe było, że wcześniej planowano użycie cywilne).
@BryanKrause To naprawdę interesujące!Nie miałem pojęcia o tej historii :)
@StellaBiderman Relativity to koncepcja stojąca za bronią jądrową.Zabójcy powiedzieli "Hej, jeśli * E = mc ^ 2 * to możemy zrobić wielki huk!"Trudno mi też powiedzieć, że teoria liczb nie była podstawą takich rzeczy, jak maszyna Enigma.
@Stella Teoria liczb jest podstawą całego nowoczesnego szyfrowania.Szyfrowanie jest jedną z najważniejszych części działań wojennych w historii.Szacuje się, że pęknięcie Enigmy skróciło drugą wojnę światową o * dwa lata * - o ile bardziej można zastosować wojnę?
@Shane: Względność nie jest koncepcją stojącą za jądrowymi materiałami wybuchowymi, podobnie jak koncepcją stojącą za chemicznymi materiałami wybuchowymi;reakcje zarówno w chemicznym, jak i jądrowym materiale wybuchowym powodują utratę masy, ale jest to bardziej zauważalne w reakcjach jądrowych, ponieważ uwalniane jest o wiele więcej energii.
Dan Romik
2017-09-15 05:25:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Aby dodać do poprawnej (i użytecznej!) odpowiedzi Nate'a Eldredge'a oraz do sarkastycznego żartu Alexandra Woo podkreślającego tę samą kwestię, należy pamiętać, że czysta matematyka jest, z samej swojej definicji, częścią matematyki, która studiować struktury matematyczne ze względu na czystą intelektualną i estetyczną wartość idei matematycznych, które próbuje się odkryć. Tak, pomaga to, że dużo czystej matematyki okazało się przydatne poza najśmielszymi marzeniami ludzie, którzy to odkryli - całkowicie dziwne zjawisko, którego nikt nie zdaje się rozumieć - ale to nie jest głównym zmartwieniem (ani nawet drugorzędnym lub trzeciorzędnym problemem, zwykle) czystego matematyka.

Brak (dbanie o) użyteczność to funkcja, a nie błąd.

Tom Au
2017-09-15 06:28:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli Twój wynik „ponadto łączy ze sobą kilka odległych twierdzeń”. Chciałbym to wiedzieć. Możesz nie znaleźć użytecznego zastosowania tego wyniku, ale znajomość tego, co właśnie powiedziałeś, może pomóc mi wymyślić coś przydatnego.

Więc opublikuj.

Sprawdź "Program Langlandsa" - tak, łączenie odległych twierdzeń jest zdecydowanie warte opublikowania.
user3658307
2017-09-14 20:40:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oczywiście. Nie tylko dlatego, że dla wielu nauką i matematyką jest zrozumienie i docenienie piękna rzeczywistości, ale także dlatego, że może stać się to praktyczne w przyszłości! Wątpię, aby ludzie, którzy pracowali nad teorią liczb, przewidzieli na przykład kryptografię lub ezoteryczną teorię prawdopodobieństwa, która znalazła się teraz w uczeniu maszynowym.

Myślę też, że łączenie odległych twierdzeń jest > w pewnym sensie praktyczne zastosowanie. Lub przynajmniej edukacyjny dla praktyków, którzy mogą próbować coś zrozumieć i uświadomić sobie coś użytecznego na podstawie twojego twierdzenia, wiążąc to z czymś innym.

Jak mówi druga odpowiedź, myślę, że ma to sens, o ile gdy sprawisz, że będzie spójny z resztą artykułu!

Attila Kinali
2017-09-15 02:24:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tutaj inżynier. Podziwiam te wszystkie prace matematyczne, które zawierają tylko „hej, to wygląda super!” Bardzo mi się podobają. Niektóre z nich są dla mnie nawet dość łatwe do zrozumienia :-) I nie przejmuj się aplikacjami. Robisz matematykę. Robisz teorię. Zadaniem inżynierów jest znalezienie dla niego aplikacji.

einpoklum
2017-09-16 04:37:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

(klepie OP po plecach)

Gratulacje, jesteś teraz oficjalnie matematykiem! Opublikuj.

Trochę poważniejsza uwaga: poświęć czas na pracę nad dobrym wprowadzeniem, które będzie wyrażać przyjemną elegancję twoich wyników (a raczej brak przyjemnej elegancji bez nich). Jeśli z jakiegoś powodu czasopisma / konferencje uznają to za całkowicie bezużyteczne, odrzucą.

kingfrito_5005
2017-09-16 01:40:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To jest w porządku. Z naukowego punktu widzenia badania matematyczne są prowadzone dla nich samych, a nie dla ich praktycznej użyteczności. Matematycy nie przejmują się tym, w jaki sposób informacje, które mają, zostaną wykorzystane, a inżynierowie nie przejmują się tym, w jaki sposób wykorzystali informacje.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...